Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
PreciousViva schreef:Hier nog iemand die naar het Stoas in Dronten wil gaan!
Paardenhouderij.
Heeft iemand ervaringen met op de campus wonen en je paard gestald hebben staan op de paardenplaats?
Hoe kan je dit allemaal aanvragen? Ik heb me al wel via studielink voor de opleiding opgegeven, eergister geloof ik. Krijg ik die aanvraagformulieren dan vanzelf binnen of moet ik daar zelf achteraan? Ik woon namelijk in Lommel (België) en dan is het 4 uur reizen naar Dronten dus dat wordt op kamers! Kan mn paard natuurlijk niet hier laten staan dan, dus dat wordt meenemen!
Meningen/opmerkingen over de opleiding zijn ook van harte welkom xD

Ik vond het een tegek jaar en je leert er veel mensen kennen en het is erg gezellig!! ktink schreef:Kan iemand mij misschien een beetje vertellen wat nou het verschil is tussen de paardenhouderij en paardensport?
En wat je met de 1 wel kan en met de ander niet?
!
..
.
ktink schreef:Hoe deden jullie het eigenlijk..
Aangezien je het 1e jaar t/m de herfstvakantie 5 dagen in de week op school zit, en daarna nog maar 2 dagen..
Want voor 2 dagen een kamer huren vind ik wel erg duur...
PreciousViva schreef:Oké bedankt!
Wat voor faciliteiten heeft de campus? Hoeveel persoonskamer en hoeveel badkamers enzo (A)?
Is het ook aan te raden lid te worden van de USRA?
, ik ben in 2008 afgestudeerd. Ik heb alleen richting Recreatie en Gezelschap dieren gedaan. Het is een leuke veelzijdige opleiding, waar ze je vooral leren zelfstandig te zijn. Ik heb de opleiding in 3 jaar gedaan en zo'n beetje zelf samengesteld (dat kan door het competentie gericht leren) ik ben ontzettend blij dat ik de opleiding heb gevolgd. Ben geen juf geworden. Ten tijde van mijn afstuderen ben ik aangenomen als bedrijfsleider op een Natuur Milieu en Educatief centrum waar ook een kinderboerderij bij hoort. De Stoas maakt een goede link naar de praktijk en brengt je naar een HBO werk en denk niveau. Ze leren je alles op het gebied van kennisoverdracht, en deze kennis kun je overal toepassen, dus niet alleen voor de klas
. PreciousViva schreef:Sorry voor al die vragen maar hier nog een paar xD!
Ik las dat je op de CAH de ORUN cursus kan volgen en dat je daar ook praktijkweken hebt waarbij je je ruiterbewijs en koetsierbewijs haalt, is dat op het Stoas ook zo?
Hoe ligt de verhouding economie - paarden?
Ik ga vrijdag in ieder geval naar de open dag! Kunnen we dan ook de campus en de paardenplaats bekijken?
edit: hoe laat beginnen de lessen op maandag? Is het aan te raden om op zondagavond al terug naar Dronten te gaan als je en reistijd hebt van minstens 4 uur?
Marije88 schreef:Het verschil tussen paardenhouderij en paardensport is dat je met paardensport 3 jaar lang les hebt in Deurne en in feite een MBO opleiding doet, hierna ga je nog twee jaar naar Dronten om les te hebben in hoe je nu eigenlijk je praktijk kennis die je in de eerste drie jaar hebt opgedaan moet overdragen aan VMBO/MBO leerlingen. Bij paardensport moet je aan het einde van je tweede jaar (geloof ik) Z niveau rijden. Dus dat is pittig als je nu nog geen wedstrijden rijd. Bij paardensport kun je ook de sport tak in om daar les te gaan geven.
PreciousViva schreef:Huh, hoe bedoel je dat?
Ik vroeg me gewoon af of we die ook konden gaan bekijken omdat ik graag wil weten hoe ik en me paard dan eventueel daar terecht komen. Dat kan toch ook een onderdeel van het programma zijn? Maar ik zag het niet op het programma staan dus ik vroeg het me af of dat mogelijk is.
Maar mn ouders zeiden dat we anders gewoon even langs de paardenplaats zouden rijden en daar vragen of we even rond mogen kijken.
..
maar dit moeten we dan nog maar bekijken
?
)
.. 
Ga je ook intakegesprek doen? Ik hoop dat ik het allemaal red met mijn toets vrijdag, hopelijk krijg ik het geregeld dat ik m vroeger mag maken! Anders haal ik t never nooit! PreciousViva schreef:Ik heb gehoord over de paardensport opleiding dat je paard alleen maar een nette b-proef moet kunnen lopen! En voorbereid is op een parcours van 1 meter. Dat kreeg ik te horen met de open dag van deurne en toen dacht ik oh dat kan mijn paard wel en ik ook dus dan gaan we dat doen! Maar toch maar overgestapt