Ik ga straks op kamers en lijkt me leuk om lid te worden van een studentenvereniging
Vertel maar!
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
(zoals veel groningers)
maar Parafrid natuurlijk! Andere algemene verenigingen: Dizkartes, Unitas, Cleopatra (erg leuk
), Dionysus, Albertus (ook ontgroening), Bernlef (Fries) en Fleks. Evelijn schreef:Tja tevens is de inschrijving voor Vindicat ook al weer afgelopen dat kan alleen tijdens de KEI week. Het is ook niet mijn soort vereniging. Zijn nog genoeg andere studentenverenigingen in Groningen.
Zoals een leuke rijvereniging... en dat is niet die van Vindimaar Parafrid natuurlijk! Andere algemene verenigingen: Dizkartes, Unitas, Cleopatra (erg leuk
), Dionysus, Albertus (ook ontgroening), Bernlef (Fries) en Fleks.
O ja.. zuipen en ontgroening zullen niet zo vaak bij elkaar voorkomen. Alcohol is zo goed als verboden tijdens ontgroeningen. Het is eerder 10 uur per dag op je hurken zitten, yoghurt in je haar, geen tandpasta mee op kamp etc.
sheba schreef:ga maar op zoek naar een andere studie vereniging.
Karin schreef:sheba schreef:ga maar op zoek naar een andere studie vereniging.
Een studievereniging is niet hetzelfde als een studentenvereniging.
Evelijn schreef:Ach Bubsj.. het is al jaren terug dat ik bij Parafrid reed, en dus het nivo van nu kan ik weinig over zeggen. (Wel dat er vaak ook echte beginners tussen zitten, meiden en jongens die pas tijdens studententijd zijn begonnen met rijden) Alleen het nivo van De Rijvereniging is al jaren niet om naar huis te schrijven. Volgens mij zijn die ook niet aangesloten bij de andere studentenrijverenigingen in Nederland en doen dus ook niet mee met die wedstrijden. Parafrid wel en doet het zelfs de laatste jaren niet onverdienstelijk. Daarnaast hebben ze per week 6 volle lessen en laatste wat ik van De Rijvereniging heb gehoord is dat ze bij Dolfing niet eens 1 volle les hadden.
Er is wel verschil tussen Vindi en Albertus. Als oud bestuurslid van een andere vereniging had ik liever met Vindi dan met Albertus te maken. Albertus jaarclubjes vinden het namelijk veel interessanter om in andere verenigingen de boel op stelten te zetten, bij Vindi is dat not done.
Dat viel mij gewoon zwaar tegen (omdat ik er zelf anders ook wel lid van had willen worden). Vindicat heeft zijn leden wel onder de duim, dat is zeker waar. Er is ook veel veranderd in de afgelopen jaren, maar dat zal ongetwijfelt ook bij albertus gebeuren (overigens ben ik nog negatiever over albertus dan vindicat
)
) en vond voor mij de lessen ook wel prima (tja het blijft een groepsles) maar ik had vaak een leuk (beetje lastig) paard. [al heb ik het nu beter met eigen paardje en privéles
]Evelijn schreef:Mag je wel opschieten Sheba, de Kei is al voorbij en dat is voor de meeste vereniging de enige mogelijkheid om in te schrijven. Ik weet dat ze bij Cleopatra meestal niet zo moeilijk doen tot ongeveer 1 september. Maar alle introducties e.d. zijn nu bezig. Of je moet wachten tot januari, dan is er een Kiezel ... een kleine KEI week met alleen maar de kleinere verenigingen.
@ Bubsj: als je alleen op nivo van ruiters let. Ik heb het iig heel gezellig gehad (ook met de beginners) en vond voor mij de lessen ook wel prima (tja het blijft een groepsles) maar ik had vaak een leuk (beetje lastig) paard. [al heb ik het nu beter met eigen paardje en privéles
]
@tienus63 ja alle mores bij Vindi zijn wel apart te noemen. Je mag bijv. wel aan de kroonluchter zwaaien maar alleen met je broek naar beneden. En er was ook iets met theezakjes.. oh wat was dat nou; volgens mij als je als jongen dan kopje thee aanbood aan een meisje, dan moest zakje naar hett plafond worden gegooid en als het dan bleef plakken mocht hij blijven slapen.