krijg jij bij stage betaald?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elynkwpn

krijg jij bij stage betaald?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 14:44

krijgen jullie bij stage betaald of iets anders in de ruil ?

Anoniem

Re: krijg jij bij stage betaald?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 14:56

Ik zal 'm even vanuit de rol van werkgever beantwoorden: bij ons (= op het uitzendbureau) krijgen stagiairs een vergoeding per maand.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 14:57

Ik kreeg een stagevergoeding Ja

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 14:58

nope helemaal niks zelfs geen reiskostenvergoeding(had een plek waar ik allee met de auto naartoe kon)

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 14:59

Ik krijg ook stagevergoeding *LOL*

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 15:00

Ik ook niks, zelfs de werknemer korting kon er niet af op iets van een euro en half Lachen

Elynkwpn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 15:01

oke! ja ik bedoel voor school stage lopen het hele jaar 3 dagen in de week.

zou jij het vrijwillig doen ? of wil je er voor betaald krijgen ?

ik ga stage lopen op een pensionstal en wat ik daar zou moeten doen is alles rond om en met paarden .

( bericht is in het algemeen naar iedreen . )

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 15:04

ik heb vorig jaar 9 weke en dit jaar 6 weken op en neer gerede ben dit jaar voor ruim 350,- aan benzine kwijtgeweest.vind eigelijk wel dat ze dit soort dingen mogen vergoede.

en net als bij jou zou betaald wille worde al is het maar dat er dan niet zoveel misbruik meer wordt gemaakt van stagiares

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 15:04

Ik vraag niet om stagevergoeding als ik het krijg is het fijn, maar krijg ik het niet, dan niet.
Als ik maar een goeie stageplek heb dat is voor mij het belangrijkste!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 15:05

Zou er aan liggen wat de stageopdracht was en wat het bedrijf ging doen om me op een hoger niveau te krijgen tijdens die stage. Als je heel intensief begeleid wordt dan is dat meer waard dan een vergoeding. Maar als het zo'n stageplek is waar je gewoon een gratis strontschepper bent, dan zou ik wel graag een vergoeding zien. Hoewel ik dan waarschijnlijk gewoon op zoek zou gaan naar een betere stageplek Haha!

Maar ik weet niet of ik daar 20 jaar geleden ook zo over gedacht zou hebben. Waarschijnlijk had ik toen gewoon geld willen zien Nagelbijten / Gniffelen

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 15:05

Bij mijn ene stage kreeg ik gewoon volledig loon, bij mijn ander niks. Tegenwoordig mag je al blij zijn dat je een stageplek kan vinden...

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 15:06

In sommige winkels krijg je stage vergoeding,, en dat is vaak gelijk aan 8 cent per uur! Huilen van het lachen

Ach ja, alle beetjes helpen Knipoog

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 15:07

LZP > STW

Thats_Me

Zo'n 9x satge gelopen. Geen 1x een vergoeding gehad. Wel vaak een cadeautje (in de vorm van bijvoorbeeld een verjaardagskalender of een boekenbon van 5 euro) gehad.

fjord_brucht

Shirl krijg jij betaald of niet?

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 15:09

Nope, helemaal noppes.
Ze vinden het mogen werken in een dierentuin/-park al betaling genoeg. Knipoog
Je mag al blij zijn als je reistijdvergoeding krijgt voor in het weekend en de feestdagen...

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 15:11

Ik krijg gewoon betaald, minimum loon. Nou is het officieel geen stage maar een duale werkplek, maar goed.. ik werk gewoon een half jaar mee in de organisatie.

S_hirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 15:13

Krijg niet betaald voor me stage dagen. Wel aan het einde heb ik bij het ene bedrijf een klein geldbedrag gehad, en bij de andere wat kleine dingetjes.

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 15:13

Ik vrees dat er nu mensen jaloers gaan worden maar .....

Ik heb steeds 3 maanden school, 3 maanden stage.
Mijn stage, reiskosten, boeken en zelfs de studie wordt door werkgever betaald én dan vang ik ook nog eens een leuk salaris dat elk halfjaar fors omhoog gaat. OK dan!

Elynkwpn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 15:42

@Uthrick goed geregeld Lachen

ik heb niet echt reiskosten nodig , het is maximaal 5 km bij mij vandaan en ik heb een scooter die zuinig is .. dus dat is niet echt nodig ..

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 15:54

ikke20 schreef:
ik heb vorig jaar 9 weke en dit jaar 6 weken op en neer gerede ben dit jaar voor ruim 350,- aan benzine kwijtgeweest.vind eigelijk wel dat ze dit soort dingen mogen vergoede.

Je investeerde dan wel in jezelf. Daar zou ik dan aan denken en er niet moelijk over doen Bloos

Ik heb 7 jaar stage gelopen en nooit een vergoeding gekregen. Geen cent. Jammer? ja maar erg vond ik het niet. Ik heb stages gehad waar ik enorm van heb geleerd en daar ging het mij om. Ervaring opdoen om goed in mijn toekomstige baan te kunnen rollen. Een bijdrage is iets extra's maar ik vind het geen must. (zal dan waarschijnlijk de enigste zijn Haha! )

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 15:58

Sonja schreef:
Zou er aan liggen wat de stageopdracht was en wat het bedrijf ging doen om me op een hoger niveau te krijgen tijdens die stage. Als je heel intensief begeleid wordt dan is dat meer waard dan een vergoeding. Maar als het zo'n stageplek is waar je gewoon een gratis strontschepper bent, dan zou ik wel graag een vergoeding zien. Hoewel ik dan waarschijnlijk gewoon op zoek zou gaan naar een betere stageplek Haha!

Maar ik weet niet of ik daar 20 jaar geleden ook zo over gedacht zou hebben. Waarschijnlijk had ik toen gewoon geld willen zien Nagelbijten / Gniffelen

Eens, ik verwacht ook niet betaald te krijgen als ik ervan leer. Maar in dat geval was ik gewoon een goedkope schoonmaakhulp....

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 20:54

Ik vind het niet meer dan normaal dat ik een stagevergoeding krijg! Dat is wel het minste! Ik draai gewoon volledig mee..zij hebben net zo goed profijt van mij als andersom! Maar het ligt ook wel aan je opl. en aan de soort organisatie natuurlijk!

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 21:00

Nee ik krijg op mijn school voor stage officieel niet betaald. Maar bij de meeste stageplekken heb ik een kadootje en/of geld gehad. Nooit veel maar toch leuk (ookal moet ik toe geven dat ik bij 1 stage best veel geld heb gehad voor maar 6 weken. Noem geen namen)
Bij ons op school zeggen ze het ook altijd tegen de stagebegeleider. Het is niet verplicht te betalen dat ligt aan jezelf of de stagebegeleider het wil of niet.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 21:04

Jeanine84 schreef:
Ik vind het niet meer dan normaal dat ik een stagevergoeding krijg! Dat is wel het minste! Ik draai gewoon volledig mee..zij hebben net zo goed profijt van mij als andersom! Maar het ligt ook wel aan je opl. en aan de soort organisatie natuurlijk!

Zoo, blaas jij hoog van de toren! Jij mag blij zijn dat je wat krijgt, het is helemaal niet verplicht en zeker ook niet normaal om je stagiaires te betalen!