Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz
Winkie schreef:Dat is mijn niveau ook, dus dat past precies dan
Winkie schreef:Mijn opmerking over mijn beroerde niveau was gericht op de opmerking van Katja. Niet iedereen die de isph gedaan heeft rijd beroerd en niet iedereen die de Orun heeft gedaan rijdt per definitie goed lijkt mij
luxket schreef:het rij niveau op deurne ligt ook niet erg hoog hoor.. Zit er zelf maar dat is ook allang niet meer zo als vroeger. Wil hierna graag ook de isph nog gaan doen als ik mijn 4 jarige deurne diploma heb. Puur omdat de isph veel meer uit het welzijn van het paard is. Kijken naar het hele paard in het algemeen waarom hij iets doet enz.. Dat mis ik in deurne heel erg, daar is het al snel ohh, hij is vervelend
Katja schreef:Winkie schreef:Mijn opmerking over mijn beroerde niveau was gericht op de opmerking van Katja. Niet iedereen die de isph gedaan heeft rijd beroerd en niet iedereen die de Orun heeft gedaan rijdt per definitie goed lijkt mij
Nadeel van een opleiding die mensen op laag niveau aflevert is dat je diploma een stuk minder waard wordt.
Mijn ervaring met de Orun is overigens dat er meer aandacht voor het rijden is dan voor het lesgeven. Maar er zijn aan alle opleidingen voor een nadelen.

Esperanza schreef:Mijn instructrice heeft de opleiding gedaan, ze woont in Onderdijk, das vlakbij je dus als je meer wilt weten PB maar even, dan kan ik je haar nummer geven.
Over het rijtechnische deel van de opleiding kan ik weinig zeggen. Ik vindt het fijn dat mijn instructrice verder kijkt dan haar neus lang is. Ik heb ook les gehad van mensen die ORUN hebben gedaan. Die zijn alleen maar bzig met het werken naar het perfecte plaatje. Maar in de praktijk is die er niet altijd en moet je soms bepaalde oeffeningen doen als training om te verbeteren.
Voorbeelden bijvoorbeeld, rijden met buitenstelling of een overgang juist heel lang uitsmeren. Dat is dan misschien wel niet uitgevoerd zoals het hoort, maar kan in de training erg nuttig zijn. Zie ik bij die ORUN dames nou nooit.....
Dat vind ik een sterk punt van mijn instructrice.

Hihi Maar ze is echt goed he? Voor mij is ze haar gewicht waard in goud....

casperrr schreef:nou ik heb een mailtje gehad en ik kreeg het volgende:Citaat:Beste Marieke,
Bedankt voor je mail. Hier even antwoord op je vragen:
1. Theorie alleen is ong. 800 Euro per jaar. Met praktijk erbij wordt het
totaal 3400 Euro. Dit is incl theorie en stalling paard tijdens de lesdagen.
2. De opleiding is niet intern maar de leerlingen overnachten in een pension
vlakbij. (15 Euro p. n. incl. ontbijt.)
3. Het is zeker zinvol om een stage plek te hebben maar het is niet
verplicht.
4. Het paard blijft alleen tijdens de praktijkdagen op school.
Met vriendelijke groet,
Marion Robesin.