Ik denk naja ik weet wel zeker dat je er niet te licht over moet denken! Het klinkt nu in je oren misschien helemaal geweldig; school, werk; centjes verdienen én je eigen paardje. Maar onthoud ook dat je huiswerk zult hebben, en dat je werk (mits een hele goede baan) ook weer geen vetpot zal zijn op je 17de aangezien je niets van je ouders krijgt. En je moet ook nog elke dag naar je paardje; ook als het regent of ijskoud is..en ook als je eens een dag echt geen zin hebt.
Ik heb het zelf ook altijd gewild zoals velen; een eigen paard..maar toen ik ging studeren was ik toch maar héél blij dat ik geen eigen paard heb genomen. Okeej, ik had dan ook een zeer goed studentenleven wat ik niet zou hebben kunnen laten...ik ben wat dat betreft wel graag onder de mensen. Momenteel werk ik fulltime...en ik verdien meer dan gemiddeld voor mijn leeftijd en ik krijg nu verder ook geen geld van mijn ouders of stufi maar als ik hiervan rond moest komen met een eigen paard dan zal het tch krapjes worden met stalling etc. 'Als ik later groot ben' en lekker een beetje je leven echt op de rails hebt dan wil ik nog wel eens gaan denken over een eigen paardje maar nu houdt ik het lekker bij een verzorgpaardje.
Ik vind het wel goed van je dat je zelf ook wel inziet dat het misschien niet mogenlijk is en je niet als een blinde gek al een paardje aanschaft zonder er goed over na te denken. Maar echt onthoudt dat het niet niks zal zijn en dat er veel energie in gestoken moet worden én dat je nog altijd over enkele jaartje een paard aan kan schaffen. In ieder geval veel succes ermee!