Nooit zin in leren? Wie ook?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Marinke_

Berichten: 9222
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Nijverdal (ov)

Nooit zin in leren? Wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 20:14

Heey,

Door bokt, de paarden, msn en andere hobby's heb ik nooit zin om te leren Stel het ook altijd uit, en dan moet ik naar bed of ben ik te moe en dan heb ik het nog niet geleerd. Daardoor haal ik ook lagere cijfers etc. Ik wil wel hogere cijfers halen, maar ik kan niet leren.. (Kan het wel, maar nooit zin.. hoe leg ik dit uit? ) De wil is er wel, maar ik weet niet. Heb echt totaal geen zin. Er komt altijd wat tussendoor ofzo.

Wie heeft dit nog meer?
Wie heeft dit ook gehad? En heeft tips hoe ik dus wel ga leren? :
Wie dit nooit heeft gehad, en niet heeft, heeft diegene dan tips zodat ik wel zin heb om te leren?


Groetjes..

Sempre

Berichten: 5152
Geregistreerd: 30-05-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 20:16

ikke
Als ik zou leren als het zou moeten gaan, zou ik dik op het vwo kunnen zitten.
Maar ik leer altijd de avond er voor nog effies, omdat ik dan wel moet
Dan heb ik wel voldoendes, maar ik moet ook meer leren ja

_Marinke_

Berichten: 9222
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Nijverdal (ov)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 20:18

Ja, heb ook wel voldoendes. Ik zit nu op Theoretisch/Havo, en kan makkelijk het Havo aan.. als ik leer tenminste. Ik leer soms niet (kom er dan met een 6je (goed vak) en een 4/5je (slecht vak) vanaf..) Maar voor vakken waar ik slecht ik ben leer ik altijd wel een avondje van te voren snel.. (haal dan ong. een 6je) maar voor een goed vak absoluut niet.. Wie heeft de gouden tip?

Tam_

Berichten: 3730
Geregistreerd: 24-09-05
Woonplaats: Dirksland. (ZH)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 20:19

ik wil ook noooit leren
Maar als ik muziek er bij heb is het weer leuker

_Maggy_

Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-07-05
Woonplaats: Nijverdal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 20:19

ik heb ook nooit zin om te leren maar ik moet het wel anders moet ik afstromen heb helaas geen tips voor je..
p.s ik leer het makkelijkste van een gewoon blaadje en niet uit het boek

_Marinke_

Berichten: 9222
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Nijverdal (ov)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 20:20

Maar ik kan ook geen samenvattingen maken..

djodjodjo

Berichten: 2331
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: World

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 20:21

Ik ook, het is eigenlijk echt érg! Ik zit nu net op het randje zitten blijven of overgaan. En als ik blijf zitten zegt m'n pa dat hij mijn (zelfbetaalde) paard wil verkopen! Ik moet echt maar kán niet. Het zelfde als wat jij beschrijft. Dus ik ga dit even volgen, want dit moet écht gaan veranderen!!

Edit: Meestal heb ik wel zo iets van, dan doe ik het gewoon voor sappie, maar dat idee verdwijnt dan ook weer snel als ik zit te bokken. Misschien ga ik maar (als extreem oliebol oplossing ) bokt blokeren, maar ik weet niet hoe het moet .
Laatst bijgewerkt door djodjodjo op 02-04-06 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Re: Nooit zin in leren? Wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 20:22

Ik verzin ook iedere keer wel een smoes om niets aan mn cursus te doen. Met het resultaat dat ik een paar jaar achter loop.
Wanneer ik het weer ga oppakken?
Na 2008 ofzo? (als ik onstlag krijg)

Duvel91
Berichten: 873
Geregistreerd: 25-11-04

Re: Nooit zin in leren? Wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 20:22

Heb ik ook, en af en toe wil ik het zeg maar wel, dan wil ik gewoon een goed cijfer, maar dan lukt het gewoon ECHT niet. Gewoon concentratie 0,0 op dat moment..echt zwaar irritant ...

Emmaa

Berichten: 4384
Geregistreerd: 10-04-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 20:24

Ik!
en het is erg irrtant.
ik had daardoor 12 onvoeldoendes, OP MIJN RAPPORT!
nou hebben ik en mijn moeder afgesproken, elke keer als ik hoger dan een 7 heb, mag ik een kado onder de 20 euro uitzoeken .

_Marinke_

Berichten: 9222
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Nijverdal (ov)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 20:32

@ emmaatjuh,, dat is een goede afspraak.. En lukt het al een beetje? Ik hoef dat niet te vragen aan me ouders, die willen dat toch niet. Heb nu dan wel 2 onvoldoendes (een 4 voor frans en een 5 voor engels (3 - punten dus)) en ik zit ook op het randje.. Ik wordt als ik zo blijf staan (en het niet erger wordt, en niet beter) besproken.. En kan ik terug worden geplaats (wat ze niet meer doen, ze gaan nu voor zitten blijven ) Terwijl ik vorig jaar nog van kader/theoretisch naar theoretisch/havo was opgestroomt halverwege het jaar..

_Marinke_

Berichten: 9222
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Nijverdal (ov)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 20:35

djodjodjo schreef:
Ik ook, het is eigenlijk echt érg! Ik zit nu net op het randje zitten blijven of overgaan. En als ik blijf zitten zegt m'n pa dat hij mijn (zelfbetaalde) paard wil verkopen! Ik moet echt maar kán niet. Het zelfde als wat jij beschrijft. Dus ik ga dit even volgen, want dit moet écht gaan veranderen!!

Edit: Meestal heb ik wel zo iets van, dan doe ik het gewoon voor sappie, maar dat idee verdwijnt dan ook weer snel als ik zit te bokken. Misschien ga ik maar (als extreem oliebol oplossing ) bokt blokeren, maar ik weet niet hoe het moet .


Dat is idd heel erg!
Hoe je bokt moet blokeren? Dat ga ik dan ook maar is doen (zwaar k.u.t. oplossing maar zo kan bokt mij idd niet van leren af houden ). Moet je denk ik zoeken bij Bestand - Bewerken - Beeld - Favorieten - Extra - Help etc.

_Maggy_

Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-07-05
Woonplaats: Nijverdal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 20:39

ja,, gister was er een blok bokt knop kon je je eigen naam ff blokken. nu heb je het nodig dan is het erneit

Budhorsee
Berichten: 10
Geregistreerd: 02-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 20:40

Als je de avond ervoor pas gaat leren, ben je echt blond hoor !! ga altijd minstens 2 van te voren leren en als het alleen niet lukt zorg dan dat je je ouders inlicht die kunnen je wellicht helpen..

Thokkadisje

Berichten: 2146
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Aarhus (Danmark)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 20:40

Ik ben vorig jaar gezakt voor de havo :/ was ook wel erg zwaar maar juist daardoor kon ik mezelf er niet toe zetten om hard te leren. Ik kan alleen de dag van te voren goed leren. en dat is meestal te weinig het jammere is wel dat ik er op een gegeven moment goed voorstond, heilig was overtuigt dat ik geslaagt was en toch gezakt op natuurkunde, scheikunde en wiskunde..... doe nu die 3 vakken over maar nu is het een nog groter drama. Ik snap het dan gewoon niet en dan word ik heel sjagerijnig en kap ik er weer mee, schiet niet echt op zo

Melia
Berichten: 9857
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 20:42

ik heb hier ook wel last van.. tjah wie vind leren nou wel leuk?
maar ik begin er meestal wel op tijd mee want ik leer niet zo makkelijk. Ik moet het eerst wel 10 keer doorlezen voordat ik het pas echt goed snap.. en overhoort worden wil ook wel helpen evt.
ik zou gewoon zorgen dat je voor jezelf de afspraak maakt dat als je een pw hebt dat je 2/3 dagen van tevoren begint door te LEZEN (dus dat je alles doorLEEST ) en als je een s.o. hebt bijv. 1/2 dag(en) (ligt er ook aan of je makkelijk leert) maar dat je iig er op tijd mee begint.. het zou jammer zijn dat je geen havo kunt doen omdat je er zelf niks aan doet (vind ik dan ) en als je alles dus een keer doorgelezen hebt en je kent het dan vraag je of 1 van je ouders (of de rest van de familie) je wil overhoren en als je het dan nog niet kent leer je het nog een keer en als je het dán nog niet kent dan nog een keer net zolang totdat je het kent (ik snap best dat je ouders er ook niet altijd tijd voor hebben of dat je een bepaald vak gewoon niet goed kunt verbeteren, maar probeer dan te zorgen dat je er tenminste voor leert zodat je weet waar het over gaat )

p.s deze tips vertel ik je nu wel maar ik doe het zelf ook lang niet altijd zo hoor

_Maggy_

Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-07-05
Woonplaats: Nijverdal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 20:44

ik leer ook een dag van te voren maar nou stop ik want ik meot leren

Macha876
Berichten: 2201
Geregistreerd: 15-08-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 20:44

Ik heb dit ook heel erg.
Ik blijf zitten als het zo door gaat.
en @Budhorsee zo makelijk is het nie
t

ENOMIS
Berichten: 2312
Geregistreerd: 02-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 20:45

Ook ik heb er last van.. maar ik doe het zelfs niet eens de avond ervoor! helemaal niet meer sinds ik bokt heb ontdekt!
Heb morgen engels.. en het lukt me maar niet om dat boek te pakke.. of dan pak ik hem.. leg hemn op me schoot.. en laat hem daar liggen

@ wan: Ging het maar zo makkelijk

@Budhorsee: Als je jezelf er niet toe kan zetten om te leren.. Gebeurt het vaak op de laatste avond.. Daar gaat 't topic nou net op * niet banketstaaf bdoelt *

_Marinke_

Berichten: 9222
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Nijverdal (ov)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 20:47

Budhorsee schreef:

Als je de avond ervoor pas gaat leren, ben je echt blond hoor !! ga altijd minstens 2 van te voren leren
en als het alleen niet lukt zorg dan dat je je ouders inlicht die kunnen je wellicht helpen..


Ja dat weet ik, alleen ik kan gewoon niet eerder beginnen (soms leer ik zelfs helemal niet ) Dat komt echt omdat ik gewoon geen zin heb.

Als ik aan mijn ouders vraag of ze me willen overhoren dan loopt dat toch weer op een ruzie uit.. Ik kan gewoon niet goed met ze dat soort dingen doornemen. Cijfers krijgen ze wel te weten.. maar ze houden zich er dan te mee bezig dat ik helemaal geen zin meer heb ze moeten me in dat opzich gewoon gang laten gaan denk ik want anders krijgen we weer ruzie en is het nog niet geleerd.. beter dat ik dan tenminste wat leer dan helemaal niet en met een boze gedachten dat pw of so maak..

_Marinke_

Berichten: 9222
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Nijverdal (ov)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 20:47

Barbiietut schreef:
Ook ik heb er last van.. maar ik doe het zelfs niet eens de avond ervoor! helemaal niet meer sinds ik bokt heb ontdekt!
Heb morgen engels.. en het lukt me maar niet om dat boek te pakke.. of dan pak ik hem.. leg hemn op me schoot.. en laat hem daar liggen


@ wan: Ging het maar zo makkelijk

@Budhorsee: Als je jezelf er niet toe kan zetten om te leren.. Gebeurt het vaak op de laatste avond.. Daar gaat 't topic nou net op * niet banketstaaf bdoelt *


Zo gaat het bij mij ook, precies hetzelfde!!

ENOMIS
Berichten: 2312
Geregistreerd: 02-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 20:48

* wou hetzelfde over jou zeggen! *
Lekker cluppie dit bij elkaar!

Eejj

Berichten: 3733
Geregistreerd: 18-12-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 20:50

OMG dit komt me zóóóó bekend voor !
En laat in nou net deze week Tentame-week hebben
nog helemaal niets geleerd en heb morgen 3 tentames , dom dom dom ik weet het.
Wat ik altijd heb , Ik ga naar me kamer pak me schoolboeken zit even te lezen en als ik hele bladzijde gelezen heb , denk ik .. Wat heb ik nu eigenlijk gelezen

Iemand goede Leer Tips
Nog meer mensen die in de pww of tentame week zitten?

Ik stel ook alles uit , weet niet of meer mensen dat doen Als ik Bokt niet had ondekt , hahah .
Maar gek genoeg had ik vorige pww 1 onvoldoende en de rest allemaal boven de 7,5

Arielle_

Berichten: 6399
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: Tilburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 20:50

bijles nemen, heb ik ook gedaan..
en gewoon weg gaan van de computer, op een plek gaan zitten waar niks is dat je af kan leiden, en tegen jezelf zeggen, dit een kwartiertje daarna naar bokt.. pak er een koekje en een glas drinken bij, maar verder niks dat je af kan leiden..
heel veel succes, ik heb hier zelf ook veel moeite mee gehad( nu nog steeds), maar je moet gewoon streng voor jezelf zijn!

Melia
Berichten: 9857
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 20:51

Barbiietut schreef:
@ wan: Ging het maar zo makkelijk


ja idd.. tjah je zult er toch wat voor moeten doen, het gaat niet vanzelf jammer genoeg