Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Soepblik schreef:Winged schreef:Iets meer dan een stage: Traineeship. In welke sector en regio zoek je wat?
Die heb je helaas niet echt in de plek waar ik heen wil.
dioni schreef:En gewoon een baan zoeken in het nieuwe segment? Desnoods tegen een lager loon ivm onervaren? Dan na bv een jaar je salaris herbeoordelen in overleg met je werkgever.
Soepblik schreef:Mijn studie en de vaardigheden die ik in mijn oude industrie heb ontwikkeld sluiten er op zich goed op aan, maar. Ik heb natuurlijk nog geen ervaring in de nieuwe industrie, nog geen portfolio opgebouwd en ik heb er geen netwerk.
Autumnn schreef:Een stage is onderdeel van een opleiding. Dus zonder opleiding noem je het ook geen stage.
Ik zou gewoon wat bedrijven gaan bellen/aanschrijven die je aanspreken en dit bij ze voorleggen.
Winged schreef:Even voor mijn beeld: Je wil aan de slag bij een magazine of wil je zelf kleding ontwerpen en maken?
siskeh schreef:Winged schreef:Even voor mijn beeld: Je wil aan de slag bij een magazine of wil je zelf kleding ontwerpen en maken?
Dit vraag ik me ook af ja..
Wat ik namelijk denk: Gewoon doen? Maak je eigen collectie, gooi het op FB(insta, lokale krantjes whatever), pas toe wat je geleerd hebt in je reclame werk, en laat die magazines maar naar jou toekomen...
Prairy schreef:Waarom combineer je niet alles? Je verdient nu ook niks toch?
Start een blog of YouTube of Instagram met wat je maakt en hoe en gebruik je reclame talent om jezelf bekend te maken. Zie het als een hobby die zichzelf moet kunnen betalen. Dan maak je eigenlijk je eigen stage toch? Wie weet wil je straks helemaal niet meer voor een baas werken.
Zit je nu bij het uwv? Die zouden je daar mogelijk ook deels bij kunnen helpen.
Rubs schreef:Marcella schreef:Werkervaringsplek.
Dit dus, zo heet het bij ons in de zorg, of een werkervaringsplaats.
Is onbetaald.