Lokatie functioneringsgesprek

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Onali

Berichten: 18517
Geregistreerd: 16-03-06

Lokatie functioneringsgesprek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-23 23:47

Op mijn werk zijn ze bezig met positiviteit, tegenwoordig heet het geen functioneringsgesprek of voortgangsgesprek maar een vitaliteitsgesprek.


Nu is het dus aan ons, het personeel, om te zeggen waar we het gesprek willen hebben.
Vorig jaar was de eerste keer en ik hoorde toen dat er een paar bij een van der Valk hadden afgesproken of een wandeling en ik moet eerlijk toegeven dat ik de rest al niet meer weet.

Ik ben erg van het scheiden van werk/ privé en ben dus gewoon naar het hoofdkantoor gekomen.

Dit jaar, althans komend gesprek, zit ik eigenlijk aan iets anders te denken. Maar wat :+

Het moet uiteraard binnen redelijkheid passen.

Wat zou Bokt doen?
Hoofdlokatie is trouwens Betuwe

BigOne
Berichten: 38528
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Lokatie functioneringsgesprek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 23:51

Wandelen , dat praat vaak veel gemakkelijker .

Palmera

Berichten: 9494
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Lokatie functioneringsgesprek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 23:55

En dan zou je bv in je vitaliteitsgesprek te horen krijgem dat je niet funtioneerd en je contract niet verlengd word? Héél vitaal! :+

Ik zou gaan wandelen in een wolfrijk gebied. :+

En nu zonder dollen: wandelen, een tochtje met een auto of in een trein. Naast elkaar praat beter dan tegenover elkaar

KSHancox
Berichten: 1265
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 23:58

Bij ons is wandelen erg populair. Ik kies meestal gewoon een plek waar m'n manager me op te dure koffie kan trakteren. :')

Freyr
Berichten: 704
Geregistreerd: 20-07-17

Re: Lokatie functioneringsgesprek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 00:05

Absoluut wandelen, aldanniet met een plek waar je ook nog echt even met elkaar kan zitten of rondom het kantoor, zodat je daar kan starten/eindigen. Ik zou een combi van beiden doen, wandelend kom je op ander soort gesprekken en komen eventuele frustraties soms toch iets makkelijker los.

moonsparkle
Berichten: 21815
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 00:15

Lekker informeel op het toilet ieder in zijn eigen hokje? Dan hoef je elkaar ook niet zo aan te kijken.

Nee ik zou gaan voor de wandeling, zoiets in een koffietent bespreken met andere mensen eromheen lijkt me toch ook wat ongemakkelijk

Iris82

Berichten: 39862
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Lokatie functioneringsgesprek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 00:24

Wandelen met een ezel. Of heb je daar het dier niet voor nodig? :')

Cowgirl

Berichten: 23769
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 00:35

Mooi op kantoor. Op Schiphol bij de grootste bloemenzaak waar ik toen werkte had ik ook zo'n gesprek.
Achter de douane bij een café dat vol zat met mensen. Zo sociaal als ze waren kreeg ik wat te drinken en vervolgens te horen dat mijn contract niet verlengt werd en gelijk kon vertrekken. Pas inleveren en amper de kans om mijn collega's gedag te zeggen. De slagboom op de parkeerplaats kon ik niet zelf meer open doen en dus moest ik de beveiliging vragen om deze open te doen. Die vroegen dus ook waar mijn pas was, dat is pas gênant.

Met dikke trainen vertrokken want een reden kreeg ik niet en heb daarna heel lang in de oliebol gezeten. Crisistijd en slecht lijf.

Dat dus nooit meer, alles gewoon op kantoor. Werk en privé zoveel mogenlijk gescheiden.

Amado7

Berichten: 10742
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Lokatie functioneringsgesprek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 02:26

Van te voren zeggen als je contract verlengd wordt je graag wil wandelen en drankje, als hij niet verlengt wordt op kantoor graag. :+

Onali

Berichten: 18517
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Lokatie functioneringsgesprek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-23 04:31

Ik werk er al 10 jaar, ik heb dus al jaren een contract voor onbepaalde tijd :')

Onali

Berichten: 18517
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-23 06:31

Cowgirl schreef:
Mooi op kantoor. Op Schiphol bij de grootste bloemenzaak waar ik toen werkte had ik ook zo'n gesprek.
Achter de douane bij een café dat vol zat met mensen. Zo sociaal als ze waren kreeg ik wat te drinken en vervolgens te horen dat mijn contract niet verlengt werd en gelijk kon vertrekken. Pas inleveren en amper de kans om mijn collega's gedag te zeggen. De slagboom op de parkeerplaats kon ik niet zelf meer open doen en dus moest ik de beveiliging vragen om deze open te doen. Die vroegen dus ook waar mijn pas was, dat is pas gênant.

Met dikke trainen vertrokken want een reden kreeg ik niet en heb daarna heel lang in de oliebol gezeten. Crisistijd en slecht lijf.

Dat dus nooit meer, alles gewoon op kantoor. Werk en privé zoveel mogenlijk gescheiden.



Heftig :oo , maar zo'n soort gesprek wordt het niet.

Ik werk er bijna 11 jaar en een tijdlang hebben de individuele gesprekken stil gelegen, toen kwam corona.
Sinds vorig jaar, eind 2022, zijn we weer begonnen en vlak na mn vorige gesprek (december 2022) kregen we weer een andere leidinggevende (februari 2023)
Deze wilt dus weer een vitaliteitsgesprek hebben en ik mag kiezen waar.


Ik haat dit soort dingen want ik ben altijd bang "wat als".
Dus vorig jaar ben ik gewoon naar kantoor gegaan en we hadden een prima gesprek.
Maar dit jaar, althans het is pas volgende maand, wil ik dus inderdaad wel ergens anders afspreken.
Een wandeling rondom de hoofdlokatie is een goed plan, het ligt aan een park dus wandelgelegenheid in overvloed.

Auto rijden en tegelijkertijd zo'n gesprek voeren is niet handig. Ik word vrij snel emotioneel en dat in combi met een auto is wachten op slachtoffers :')

Boras
Berichten: 9974
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Lokatie functioneringsgesprek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 08:01

Van de week bij ons "theemomentje" werden er verschillende wandelingen gemaakt. Brrrr :brr: Ik denk dat onze teamleider er snel klaar mee was, maar ze heeft zonder morren uren gewandeld die dag :D

Ik heb gewoon gekozen voor kantoor.

Was leuk, ik ben aangenomen na een intensieve opleiding **\O/**

Merriemens
Berichten: 134
Geregistreerd: 05-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 08:21

Ga gezellig wandelen met alpaca's dan heb je in ieder geval nog een vriendje bij je

moonsparkle
Berichten: 21815
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 09:00

Merriemens schreef:
Ga gezellig wandelen met alpaca's dan heb je in ieder geval nog een vriendje bij je


Dat heb ik een keer gedaan maar met de alpacas die wij hadden kun je een geen normaal gesprek voeren ondertussen

Caily

Berichten: 12526
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Lokatie functioneringsgesprek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 09:35

In een limousine :))

Goof

Berichten: 28995
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Lokatie functioneringsgesprek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 10:11

Ik vind dit best wel gek eigenlijk.
Bovendien zit er een verschil tussen een functioneringsgesprek (gaat 1 kant op) en een voortgangsgesprek (gaat 2 kanten op), dus welk gesprek is het nou?
Ik zou lekker een bak koffie pakken, op kantoor gaan zitten en daarna mijn werk weer oppakken.

Mri

Berichten: 15315
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Lokatie functioneringsgesprek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 10:29

Met een cocktail in je hand op het strand van een tropisch eiland :')

Maar zonder gekheid: ik zou gaan voor op kantoor.
Ik heb weinig behoefte dat een hele treincoupe of alle bezoekers van de koffie tent/lunchroom mee kunnen luisteren aan het gesprek

Ineke2

Berichten: 33168
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Lokatie functioneringsgesprek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 10:59

Op kantoor en dan na afloop met het team lunchen.

Merriemens
Berichten: 134
Geregistreerd: 05-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 13:22

moonsparkle schreef:
Merriemens schreef:
Ga gezellig wandelen met alpaca's dan heb je in ieder geval nog een vriendje bij je


Dat heb ik een keer gedaan maar met de alpacas die wij hadden kun je een geen normaal gesprek voeren ondertussen


Haha daarom juist!

Onali

Berichten: 18517
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-23 13:24

Merriemens schreef:
Ga gezellig wandelen met alpaca's dan heb je in ieder geval nog een vriendje bij je


Al gedaan met een vriendin. Maar dan niet in de buurt. Een activiteit uitvoeren tijdens het gesprek lijkt me niet de beste weg.
Ik kan mijn leidinggevende (alleen in titel, kwa uitvoering kan ik haar niet echt leidinggevende noemen) niet zo goed inschatten of ze dit gaat waarderen :')



Ineke2 schreef:
Op kantoor en dan na afloop met het team lunchen.


Ik werk niet op kantoor, ik werk in de zorg en dan 's nachts, helemaal alleen.

Goof schreef:
Ik vind dit best wel gek eigenlijk.
Bovendien zit er een verschil tussen een functioneringsgesprek (gaat 1 kant op) en een voortgangsgesprek (gaat 2 kanten op), dus welk gesprek is het nou?
Ik zou lekker een bak koffie pakken, op kantoor gaan zitten en daarna mijn werk weer oppakken.


Ze noemen het een vitaliteitsgesprek.
Hoe gaat het met mij, wat heb ik nodig om goed en vitaal te zijn, prive en in mn werk.
Hoe zie ik het over 2 jaar, wat zijn mn doelen, hoe zit ik in het team, voel ik mij gewaardeerd door mijn werkgever.

Het is dus geen voortgangs- of functioneringsgesprek.

Ik moet een format invullen met positiviteitspunten. De ene heet een spinnenweb en de ander een huis.
Beide komen op het zelfde principe neer.
Het spinnenweb geeft cijfers, hoe verder naar de rand hoe minder belangrijk en het huis heeft lagen, van fundering naar zolder :+

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16265
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Lokatie functioneringsgesprek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 13:35

Ik denk dat je vooral moet kijken waar jij je fijn bij voelt. Ik heb mijn meeste functioneringsgesprekken op kantoor gehad, maar bij mijn huidige werk neemt mijn manager mij mee uit wandelen en halen we een lekker broodje ergens. Ik vind dat vooral zelf fijn omdat ik dan wat minder gespannen ben. Maar ik ken mijn manager goed en onze band is prima.

senna21

Berichten: 11922
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Lokatie functioneringsgesprek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 15:04

Misschien vooraf of tijdens aan je dienst. Kan ze ook wat sfeer van je werknacht meemaken. :)

pateeke
Berichten: 2255
Geregistreerd: 12-05-06

Re: Lokatie functioneringsgesprek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 15:14

Ik zou toch ook kantoor kiezen. Op een plaats waar ik gewerkt heb, werden zulke gesprekken gevoerd in de groep, tijdens een vergadering, ongeacht of het positief of negatief was.

Bij mijn voorlaatste job ben ik telefonisch en per mail min of meer aan de deur gezet.
Ik hou werk en privé toch ook liefst gescheiden.

Ineke2

Berichten: 33168
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 15:25

Onali schreef:
[
Ineke2 schreef:
Op kantoor en dan na afloop met het team lunchen.


Ik werk niet op kantoor, ik werk in de zorg en dan 's nachts, helemaal alleen.

Je vraagt toch hoe bokt het zou doen?
Sowieso is het je eigen keuze hoe je dit gaat doen, maar bovenstaande zou mijn voorkeur hebben.
Of alleen lunchen met de teamleider, maar dan niet het gesprek voeren in een lunchgelegenheid.

Exitium

Berichten: 7177
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 15:29

Ineke2 schreef:
Of alleen lunchen met de teamleider, maar dan niet het gesprek voeren in een lunchgelegenheid.

Dat heb ik in het verleden wel gedaan, gesprek tijdens een lunch in een restaurant. Ik wist al wel dat de beoordeling prima zou zijn en dat er geen verrassingen uit zouden komen, bij twijfel zou ik dat minder snel doen