Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mjelleke schreef:Zelfstandig zonder hulp naar binnen kunnen is geen recht. Als iemand voor jou de deur open houdt dan telt dat ook als een adequate oplossing.
Het is voor een werkgever moeilijk te bevatten dat 1 of 2 dagen wel lukt maar fulltime niet. Daar heb je echt een bedrijfsarts voor nodig om dat te onderbouwen en uit te leggen.
Mjelleke schreef:Zelfstandig zonder hulp naar binnen kunnen is geen recht. Als iemand voor jou de deur open houdt dan telt dat ook als een adequate oplossing.
Citaat:Het is voor een werkgever moeilijk te bevatten dat 1 of 2 dagen wel lukt maar fulltime niet.
Citaat:Daar heb je echt een bedrijfsarts voor nodig om dat te onderbouwen en uit te leggen.
Shadow0 schreef:Dat is het in praktijk natuurlijk meestal niet tenzij er een receptie is. Dit is vooral een manier om wrevel op te wekken tussen de mensen die hun werk moeten onderbreken om deurdranger te spelen, en mensen met beperking die ook steeds moeten wachten voor ze naar binnen of buiten gaan. Misschien is het (nu nog) een legale oplossing, adequaat is het sowieso niet. Het creeert rechtstreeks een situatie van ongelijkwaardigheid tussen collega's.
Citaat:(Daarnaast nogal onveilig als je niet zelf naar buiten kunt.)
Maar in dit geval is het nog veel minder een oplossing, omdat de rolstoel ook niet door de opengehouden deur kan.Citaat:Het is voor een werkgever moeilijk te bevatten dat 1 of 2 dagen wel lukt maar fulltime niet.
Waarom zou dat moeilijk te bevatten zijn voor werkgevers? Zo ingewikkeld is dat concept toch niet?
VenoSnorlax schreef:Het is 1 groot pand met verschillende belhutten. Ik werk hier op de eerste etage en de deur is niet zichtbaar vanaf de werkruimte (die van mij of anderen). Hoe zit dat bijvoorbeeld met te laat komen? Ik kan er netjes 15 min van te voren zijn om te kunnen inloggen maar als erin komen dan al 10 minuten duurt, wat dan?
VenoSnorlax schreef:Ik snap nog steeds wel dat het een ingewikkeld verhaal is, maar mensen laten opstaan uit een rolstoel om naar binnen te kunnen en dit niet als probleem zien vind ik moeilijk te bevatten
Mjelleke schreef:Ik spreek uit eigen ervaring, ben zelf rolstoeler met goede en minder goede perioden. Ik kreeg het telefoonnummer van een collega, die kwam naar beneden, en dan moesten we even samen het hele pand door want de lift zat op een onlogische plek. Collega vond het wel leuk om even een rondje te kunnen lopen tussendoor.
Citaat:Toch wel. Heel zwart wit: zij denken of het pand / de werkplek is geschikt, of het pand /de werkplek is ongeschikt. Het is moeilijk uit te leggen dat het op maandag en dinsdag wel geschikt is en dan op woensdag ineens niet meer.
Citaat:Wisselende belastbaarheid is ingewikkeld.
Shadow0 schreef:Mjelleke schreef:Ik spreek uit eigen ervaring, ben zelf rolstoeler met goede en minder goede perioden. Ik kreeg het telefoonnummer van een collega, die kwam naar beneden, en dan moesten we even samen het hele pand door want de lift zat op een onlogische plek. Collega vond het wel leuk om even een rondje te kunnen lopen tussendoor.
Fijn dat het goed uitpakte, maar het is toch geen behoorlijke oplossing.