Carrière pad en gezin, waar doe ik goed aan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ImkeTarek

Carrière pad en gezin, waar doe ik goed aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-23 09:58

Ik heb al regelmatig mensen topics zien openen over keuzes maken binnen hun carrière en daar goede tips gegeven zien worden, dus ik probeer hem ook!

Ik ben 34jaar oud, trotse moeder van een geweldige jongen van 3 en een half jaar en momenteel 23 weken zwanger van een meisje (uitgerekend op 11 januari).
Ik werk op dit moment nog als honden- en paardenverzorger bij stichting Hulphond, waar ik het ontzettend naar mijn zin heb en waar ik toekomst zag binnen de stichting, maar helaas wordt (voornamelijk door reorganisatie binnen de stichting) mijn contract niet verlengt en zit ik per 1 januari 2024 zonder baan.
Gelukkig wordt mijn verlof geheel doorbetaald, maar ik zal dus per half april een nieuwe baan moeten hebben en ik ben dus nu aan het uitzoeken wat hier juiste keuzes in zijn.
Het wordt een lang verhaal denk ik, maar wil graag beschrijven wat ik tot nu toe gedaan heb.

Zoals gezegd ben ik intussen 34.. Ik heb helaas op studiegebied in het verleden geen gebruik gemaakt van mijn potentieel.
Ik heb op mijn 20e een opleiding paraveterinair afgerond, heb jaren in supermarkten gewerkt, gereisd (Australië en Nieuw Zeeland) en daar in de horeca gewerkt, 5 jaar lang in Engeland gewoond en daar 4 jaar lang als hondentrimmer gewerkt.
Momenteel alweer ruim 2 jaar terug in Nederland en in die tijd vooral heel erg zoekende wat ik nu eigenlijk wil.
Ik heb baliewerk gedaan bij een tandartspraktijk, waar ik (intern) opgeleid zou worden tot tandartsassistente. Heb hier met best veel plezier gewerkt tot ik (12 jaar na data) een aanbod kreeg om als paraveterinair aan het werk te gaan bij een oude stageplek. Omdat ik de dieren miste in het werk heb ik dit aanbod aangenomen.
Heb hier ruim 9maanden gewerkt, maar kwam er toch achter dat dit ook niet écht bij me past (te onzeker en bang om fouten te maken).
Toen kwam er een vacature voorbij voor mijn huidige functie waar ik op heb gesolliciteerd.

Stichting Hulphond past in principe helemaal binnen mijn droom carrière (mensen helpen met behulp van dieren). Ik wist ook dat mijn huidige functie niet mijn droombaan was, maar er was natuurlijk binnen de stichting wel mogelijkheid om door te groeien.
Helaas komt er nu dus een streep door deze mogelijkheid, met het beëindigen van mijn contract.

Maar wat nu?
Met straks een gezin met 2 kinderen, een (jonge) labrador, huishouden, een partner die het af en toen ook wel fijn vind om samen wat tijd door te brengen, vergeet ik mezelf af en toe al.
Ik wil absoluut geen baan waar ik met tegenzin tot mijn 67e moet werken, maar wil eigenlijk ook geen baantjes blijven hoppen zoals ik afgelopen jaren heb gedaan.
Heb overwogen om (duaal) een HBO opleiding te gaan doen, maar naast dat ik niet weet WAT ik dan precies wil doen, ben ik ook bang dat dat nu te zwaar wordt naast de zorg voor mijn gezin.

Mijn vage plan tot nu toe is om wél (voor tijdelijk) een "baantje" (klinkt niet aardig zo) te zoeken, zoals bv in een supermarkt, intratuin of de nieuwe Hornbach vlakbij, zodat ik naast mijn werk weer tijd en energie heb voor mijn gezin én mijzelf.
Daarnaast de training met de hond weer op te pakken, weer te gaan paardrijden (want dat mis ik ontzettend!!) En een kynologen opleiding te gaan doen en zo voor mezelf (of bij een hondenschool) weer wat leukers op te bouwen.

Het gene wat me daarin wel tegenhoud is dat ik bang ben om toch in dat baantje te blijven hangen, omdat ik verdere stappen niet van de grond krijg..
Én dat dit me niet perse brengt naar mijn droom om mensen écht te helpen met behulp van dieren (zoals ze dus oa bij Hulphond doen).

Wie o wie kan mij tips en/of advies geven hierin?
Of zie ik dingen, banen en/of opleidingen/cursussen over het hoofd die ik binnen mijn interessegebied (vrij breed) zou kunnen doen om dromen waar te maken?

Albert

Re: Carrière pad en gezin, waar doe ik goed aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 10:16

De Tinley academie heeft veel opleidingen op dierengebied.
Zou gedragstherapeut honden iets voor je kunnen zijn?

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 10:19

Ik zou niet perse voor een HBO gaan, je hebt gewoon een prima diploma en brede werkervaring, dus ik denk dat je hiermee al flink wat kanten opkunt.

De vraag is vooral wat je zelf wilt… wil je niet weer terug in het trimmen?
Ik lees in je vorige baantjes terug dat je ook graag contact hebt met mensen, een grotere dierenwinkel (met trimmer en dierenarts erin?) is niet direct een vetpot maar ook daar kun je verder groeien en ik denk dat ze daar erg blij zijn met jouw combi van ervaring.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 10:29

ImkeTarek schreef:
Zoals gezegd ben ik intussen 34.. Ik heb helaas op studiegebied in het verleden geen gebruik gemaakt van mijn potentieel.

Jammer dat je dat zo ziet. Je hebt volgens mij super veel leuke verschillende dingen gedaan. Bent op reis geweest, in het buitenland gewoond, tof toch? Daar leer je ook superveel van en maakt dat je je ook ontwikkeld. Misschien niet via de standaard route (studie) maar so what, plezier maken in het leven is zo belangrijk! Vind ik dan.
ImkeTarek schreef:
tot ik (12 jaar na data) een aanbod kreeg om als paraveterinair aan het werk te gaan bij een oude stageplek. Omdat ik de dieren miste in het werk heb ik dit aanbod aangenomen.
Heb hier ruim 9maanden gewerkt, maar kwam er toch achter dat dit ook niet écht bij me past (te onzeker en bang om fouten te maken).

Het onzeker zijn en bang zijn om fouten te maken is ook je sterke kant he? Je werkt heel zorgvuldig en voelt je verantwoordelijk. Als dat omslaat naar angst dan kun je daar aan werken, écht! Volgens mij vond je dat werk verder leuk toch? Als dat zo is zou ik echt aan de slag gaan met de onzekerheid. Super jammer als je je droombaan niet durft uit te voeren.
ImkeTarek schreef:
Heb overwogen om (duaal) een HBO opleiding te gaan doen, maar naast dat ik niet weet WAT ik dan precies wil doen, ben ik ook bang dat dat nu te zwaar wordt naast de zorg voor mijn gezin.
[...]
Daarnaast de training met de hond weer op te pakken, weer te gaan paardrijden (want dat mis ik ontzettend!!) En een kynologen opleiding te gaan doen en zo voor mezelf (of bij een hondenschool) weer wat leukers op te bouwen.

Persoonlijk lijkt het doen van een kynologen opleiding, hond trainen en weer gaan paardrijden net zo zwaar als het volgen van een (duaal)HBO. :D

Volgens mij weet je eigenlijk wel wat je wilt, het werk bij Hulphond. Welke elementen zitten daar precies in die je leuk vindt en in je werk? En dan specifieker dan 'mensen helpen mbv dieren'. Welke doelgroep aan mensen, wat voor dieren, wat voor hulp, in wat voor setting en wat voor sfeer? Als je dat precies in kaart hebt kun je verder kijken in welke beroepen dat past. Kom je daar niet uit? Dan zou ik met een loopbaancoach om de tafel gaan om dat verder uit te diepen. Als je dit nl echt goed in kaart hebt is het veel makkelijker om beslissingen te nemen over welke richting je wilt met je werkzame leven.

Kimddddd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 11:19

En een eigen hondentrimsalon? Dan kun je werk en prive misschien ook beter combineren als er de mogelijkheid is om dit aan huis te doen. Misschien in combi met een hondenuitlaatservice.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 11:56

ImkeTarek schreef:
Mijn vage plan tot nu toe is om wél (voor tijdelijk) een "baantje" (klinkt niet aardig zo) te zoeken, zoals bv in een supermarkt, intratuin of de nieuwe Hornbach vlakbij, zodat ik naast mijn werk weer tijd en energie heb voor mijn gezin én mijzelf.

Ik denk dat je moet beginnen met helder krijgen voor jezelf waar je prioriteiten liggen. Je wil een hoop dingen doen die je nu niet doet die dus extra tijd en energie gaan kosten. Ik snap dat je graag wat voor jezelf wil, alleen je gaat in Januari bevallen van je tweede kindje en dat zie ik niet terug in je lijstje hierboven terwijl dat wel een hoop tijd en energie kost; nieuwe gezinssamenstelling, opnieuw gebroken nachten, andere dynamiek met je man en 3 jarige.
Je kunt niet op ieder vlak tegelijk rekken, dus waar wil je je energie in steken? Je baan, gezin of jezelf? Ik denk dat het in jouw situatie helemaal niet verkeerd is om eerst voor een ‘baantje’ te gaan, wat tijd voor jezelf te hebben en daarnaast er te zijn voor je gezin. Zodra alles dan op de rit is kun je gaan kijken wat je op het gebied van werk wil veranderen. Een trimsalon klinkt als iets wat best zou kunnen passen; kun je ook relatief makkelijk plannen rondom je gezin en andere bezigheden.

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 12:44

Ik zou (en heb gedaan!) wel een HBO opleiding gaan doen. Door te studeren zie je weer nieuwe mogelijkheden. Je ontmoet andere mensendie soms banen of stages doen waar je zelf niet opgekomen bent. Aan welke HBO opleiding zit je te denken?

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-23 16:55

Als eerste, super bedankt voor alle reacties, die voelen positief :o !
Aangezien ik via mn mobiel bok is op iedereen los antwoorden wat lastig, dus dit doe ik even in zijn algemeen!

Ten eerste lees ik meerdere keren waarom ik niet terug zou gaan in het trimmen.. Dit heb ik overwogen, maar na een gesprek met de hoefsmid van de paarden van het werk zie ik hier toch vanaf als vaste baan..
Het opbouwen van een klantenbestand, die je bij voorkeur op een rollend schema hebt (iedere 6 tot 8 weken trimmen) zou de ideaal situatie zijn. Maar daarin zit gelijk het lastige punt, want wat doe je met die klanten als je een keer een dag ziek bent (ikzelf of de kinderen?) Of als je een keer 3 weken op vakantie wilt? Dat geeft gelijk heel veel druk op de omliggende dagen/weken en ik denk niet dat ik daarop, in combi met het gezin, zit te wachten.
Ik kan misschien wel kijken naar een baan als trimmer binnen een al bestaande salon of dierenwinkel met salon!
En ook al overwogen om dit evt in de toekomst er wel als "hobby" naast te doen (1 a 2 hondjes per week als dat past).

Een duaal HBO opleiding zonder dat ik mijn hobby's weer ga uitvoeren is idd denk ik niet zwaarder als een baantje mét het uitvoeren van mijn hobby's, maar ik zou juist meer me-time willen gaan creëren, dus een duaal HBO mét de hobby's wordt teveel denk ik!

Wat de droom specifiek is?
Binnen Hulphond had ik al besproken (voor ik zwanger werd) of het geen mogelijkheid zou zijn om duaal te gaan studeren om te gaan werken bij het Domingo House (dochter stichting), bij voorkeur op de locatie waar de paarden voor therapie ingezet worden. Hier worden dus paarden en honden ingezet voor dierondersteunende therapie voor jongeren en volwassenen met voornamelijk angst, trauma en zware PTSS klachten.
Wat ze hier kunnen bereiken bezorgt me kippenvel!!!

Maar eerlijk, die doelgroep is niet perse mijn droom..
Ik heb in het verleden de eerste module gedaan van de Horseboy Method (voor kinderen met een ASS voornamelijk), dit zou mijn droom zijn, maar zonder eigen paarden, een goeie locatie en een flinke pot met geld wel heeeel erg lastig te realiseren..

Intussen al gekeken naar equicoach en ook al iemand hier over gesproken, maar ook dit is zonder bovenstaande voorwaarden lastig te realiseren en ook niet bepaald een vetpot.

Tinley ken ik, daar werken ze bij Hulphond ook mee. Die had ik idd al in gedachten voor evt een opleiding kynologisch instructeur.

Gister nog mijn moeder en een van mijn oudste vriendinnetjes afzonderlijk gesproken.
Met hun ook besproken dat het vak als audicien me ook erg interessant lijkt (die ben in wel eens tegen gekomen in een soortgelijk topic :+ ). Dit is natuurlijk weer iets heeeel anders, maar je helpt wel degelijk de levensstandaard van je klanten te verbeteren, iets wat ik graag doe!
Dan natuurlijk geen dieren in het werk, maar intussen dus wel een eigen hond en mogelijk weer gaan paardrijden (om te beginnen iig alleen op een manege ;) ), dus ik kom geen dieren tekort.
Hier kun je vaak ook tijdens het werk voor opgeleid worden..

Nouja, ik word iig heen en weer geslingerd tussen bepaalde ideeën en waar ik vandaag 100% achter sta, kan ik volgende week weer ongelovelijk over twijfelen! Het is lastig!!

En ik wil zeker niet alles tegelijk, mijn kinderen gaan voor alles :) !!!
Maar ik moet ergens beginnen straks en zou graag een beetje een plan hebben liggen, zodat ik iig met de goeie stap kan beginnen :)

En nog even persoonlijk naar Ir111: bedankt voor je lieve woorden :o , ik heb niet het gevoel dat ik gefaald heb ofzo hoor, ben blij met mijn levenservaring! Maar soms vraag ik mij af of dingen niet makkelijker waren geweest als ik een HBO opleiding had afgerond :) .
En ik overweeg idd wel iets te doen met/aan mijn onzekerheid, maar ook daarvoor weet ik nog niet wat de beste weg is..

Edit; oh, en de voornaamste reden dat ik nu geen hobby's uitoefen is niet perse tijd tekort, maar door mijn onregelmatige diensten; ik werk 32 uur per week en ben alleen woensdag vast vrij (en dan is mijn zoontje ook thuis). Verder dus 4 dagen verdeeld over de week, incl avonddiensten tot 22u.
Me aansluiten bij een groep voor hondentraining of paardrijles is dus eigenlijk onmogelijk :+ .
Voor mijn zwangerschap ging ik wel +/- 3x per week naar de sportschool en had ik net mijn shetlandpony weer verhuisd naar een plekje in eigen zorg, maar die heb ik toen helaas binnen een week in moeten laten slapen door zandkoliek..

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 17:41

Ik zou eerst eens de geboorte van je kindje afwachten en zien wat dit voor impact heeft op jouw gezinsleven.
Ik vond een tweede kindje erbij juist heel zwaar, omdat je altijd 1 of 2 kinderen hebt (naar gelang of je partner aanwezig is). Maar dat is voor iedereen anders. Misschien dat die baan bij de supermarkt in het begin dan juist wel heel fijn is.

Als je nu al iets wilt doen, dan kun je ook kijken naar loopbaancoaching. Dat kan heel veel inzichten geven.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 18:55

En honden uitlaat service??

Dat je iets met dieren wilt doen, dat is duidelijk <3

Ook trimmen... ik zag het aan mijn collega, deed het eerst naast haar werk in de winkel.
Werkte 32. Maar kreeg klanten. Dus terug naar 24.
Toen ze twee dagen vol gepland zat, moest ze wel terug naar 16.

Uit eindelijk werden de aanvragen zo onwijs veel, dat ze nu fulltime trimster is in haar eigen zaak in een eigen pand.
En :o zo ver uitgegroeid dat ze een tweede trimtafel heeft en zelfs een extra trimmer op zzp basis er bij in heeft. :o

Ik ben trots op haar, want ook zij begon met 0.

In drie jaar tijd is ze gegroeid tot succesvol trimster. *\o/*

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 20:14

Ik heb lang niet alles gelezen, maar kan je niet solliciteren bij andere hulphondorganisaties? KNGF, BultersMekke, MissionPuppy,... Bij sommige werk je als zelfstandige voor de stichting, bij andere zal je ook wel zoals bij Hulphond in loondienst kunnen werken. Sommige van die organisaties geven zelf opleiding tot hulphondinstructeur.
Starten in de zorg met assistentie van dieren is inderdaad niet zo gemakkelijk want je moet inderdaad wel voldoende kennis en expertise hebben en de nodige centjes hebben.
Een andere optie: bij het Belgisch Instituut voor Animal Assisted Therapy kan je (ook vanuit NL) een postgraduaat of masterclass volgen mbt de inzet van dieren in de zorg. Daar kan je normaal gezien aan starten met je diploma paraveterinair. Doorheen het postgraduaat (lessen vinden online plaats op jouw tempo en op een moment dat voor jou past) werk je stap voor stap ook toe naar het opzetten van je eigen project (of deelname aan een reeds bestaand project). Het is wel een stevig wetenschappelijke opleiding, maar wel een aanrader. Je verwerft enerzijds inzicht in de dieren waarmee je aan de slag wil, maar anderzijds ook in de mensen (en het contact tussen beide). Mocht je meer willen weten over die opleiding, geef gerust een seintje. Ik heb zelf een deel van die opleiding gevolgd, door omstandigheden helaas niet af kunnen maken.

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 21:14

Enkel jouw eigen berichten doorlezen TS en op 1 stukje wil ik graag reageren.

Citaat:
Gister nog mijn moeder en een van mijn oudste vriendinnetjes afzonderlijk gesproken.
Met hun ook besproken dat het vak als audicien me ook erg interessant lijkt (die ben in wel eens tegen gekomen in een soortgelijk topic :+ ). Dit is natuurlijk weer iets heeeel anders, maar je helpt wel degelijk de levensstandaard van je klanten te verbeteren, iets wat ik graag doe!
Dan natuurlijk geen dieren in het werk, maar intussen dus wel een eigen hond en mogelijk weer gaan paardrijden (om te beginnen iig alleen op een manege ;) ), dus ik kom geen dieren tekort.
Hier kun je vaak ook tijdens het werk voor opgeleid worden..

Dit kan je inderdaad ook duaal doen. Vaak is het dan 1x per week/per 2 weken onderwijs en de rest werken en praktijkervaring opdoen. Zoals je aangeeft kan je de dieren ook uit privé en hobby halen. Dat is denk ik een mooie combinatie. Je hebt met dit werk wel baangarantie en zekerheden die je in de ZZP/dierenwereld niet altijd hebt.

Hopelijk wordt je uiteindelijk wijzer van het toppic, succes :)

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-23 21:18

Ik heb idd gedacht aan een andere assistentie honden stichting, maar daar kan ik helaas sowieso het eerste jaar niks mee, ivm een concurrentie beding in mn contract..

En super bedankt voor de tip over dat instituut in Belgie!!! Daar ga ik eens induiken om te kijken of dat (evt voor op de lange termijn) wat voor mij is!

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 22:13

Ik vind toch eigenlijk wel dat een concurrentie beding geschrapt zou moeten worden als je op deze manier weg moet… Kun je dat niet bespreken?

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 22:16

Toch zou ik voor nu eerder voor iets als audicien gaan. Werken met dieren is hartstikke leuk, veel mensen willen dat, en daardoor is het vaak slecht betaald en is er veel concurrentie. En aan een eigen trimsalon kleven ook nadelen zoals je zelf schetst.

Met je gezin met jonge kinderen sta je voor een paar pittige jaren. Niet het ideale moment om ook een opleiding etc ernaast te gaan doen.

Dieren kunnen prima als hobby zoals voor zoveel mensen de realiteit is, en je kunt dit later altijd nog oppakken door er bijv 1 dag mee te gaan werken.

In de retail bij een wat grotere winkel kun je ook prima carriere maken zonder dat je eerst een opleiding moet gaan doen.

En aan de angst om het niet goed genoeg te doen, kun je zeker wat aan doen! Maar, ook dat lijkt me niet iets om nou per se komend jaar op te gaan pakken ;-)

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 22:35

Wat ik begrijp uit je verhaal werk je nu 32 uur per week. Nu met 1 kind maar straks met 2 (jonge kinderen). Dat gaat best wel extra druk opleveren qua tijd en nu moet je al inleveren in hobby en sporttijd. Hoe verdelen jij en je partner nu jullie je tijd en hoe zijn jullie dat straks van plan met twee jonge kinderen icm het huishouden? Neem dat zeker mee in je plannen als je een nieuwe opleiding/ bijscholing of baan start. Ik bedoel dat niet vervelend maar maak daar wel goede afspraken over.

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 11:03

Met dieren gaan werken echt in de hulpverlening zou ik niet aanraden. Ik vind eigenlijk dat je zonder hulpverleningsopleiding als basis om mensen te ondersteunen, dit niet verantwoord kan doen. Dus daarin een deeltijd HBO opleiding volgen is dan daarvoor de weg.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 18:10

josien_m_ schreef:
Met dieren gaan werken echt in de hulpverlening zou ik niet aanraden. Ik vind eigenlijk dat je zonder hulpverleningsopleiding als basis om mensen te ondersteunen, dit niet verantwoord kan doen. Dus daarin een deeltijd HBO opleiding volgen is dan daarvoor de weg.

Ik begrijp je en ben op zich dezelfde mening toegedaan.
Maar het hangt ook af van je rol in de begeleiding. Als paraveterinair kan je je bijscholen zodat je dierbegeleider wordt in hulpverleningstrajecten. Je werkt dan samen met anderen die een achtergrond in de zorg / hulpverlening hebben zodat er zowel oog is voor mens als voor dier. Dat is overigens ook wat er gebeurt in het postgraduaat waar ik over sprak: als paraveterinair school je je bij tot dierbegeleider en niet direct tot hulpverlener.

Toffeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 18:41

Ik kan mij niet voorstellen dat zo'n concurrentiebeding stand houdt in een rechtzaak. Als je nu zelf was opgestapt oke (alhoewel ik dat ook best idioot vind, dat je dan niet zomaar ergens anders aan de slag kunt). Maar met een tijdelijk contract dat niet verlengd wordt, dat zou echt schandalig zijn als ze je daar aan houden.

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 22:40

pateeke schreef:
josien_m_ schreef:

Ik begrijp je en ben op zich dezelfde mening toegedaan.
Maar het hangt ook af van je rol in de begeleiding. Als paraveterinair kan je je bijscholen zodat je dierbegeleider wordt in hulpverleningstrajecten. Je werkt dan samen met anderen die een achtergrond in de zorg / hulpverlening hebben zodat er zowel oog is voor mens als voor dier. Dat is overigens ook wat er gebeurt in het postgraduaat waar ik over sprak: als paraveterinair school je je bij tot dierbegeleider en niet direct tot hulpverlener.

Ah, ja dat kan natuurlijk zeker wel! Ik begreep het verkeerd, excuus

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 09:08

elsyie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 09:51

Al denk je dat iets je droombaan is, als het een 'moetje' wordt, het te weinig verdiend of niet tegemoet komt aan je uren dan kan dit snel veranderen. Misschien moet je het anders benaderen: bezigheden waar je echt 100%blij van wordt kun je nog steeds doen maar dan als hobby of erbij in de avonduren, dan is ook de druk eraf. Zeker met een kleintje op komst en als je nog een jong kind hebt, dan is balans in werk en privé misschien wel het belangrijkste voor de komende paar jaar. D.w.z. liever een baan waar je weet waar je aan toe bent (vast contract/inkomsten, flexibiliteit in je werktijden en begrip dat je een jong gezin hebt (met alles wat daar bij komt kijken, bijv kinderen die ziek worden en je dus vd opvang moet halen. En wat denk je van de gebroken nachten die je weer te,wachten staat) dan een baan die op papier je droombaan is maar waar je volop in onzekerheid zit. Dan kun je dat beter als hobby of betaald in de avonduren erbij doen. Flexibiliteit I.c.m. zekerheid is zo fijn met jonge kids. Uiteraard moet je doen waar je zelf gelukkig van wordt maar misschien moet je even voor je zelf herdefiniëren wat dit precies voor je is!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 09:52

Bij ons in de buurt is er een tekort aan goed hondentrimsters.
En ook aan kattentrimsters.

Als concurrentiebeding niet geldig is zou je eens bij Butlers Mekke hulphonden kunnen informeren of bij KNGF.

Je wil niet terug als tandartsassistent?

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 10:17

Misschien eerst even een praktische vraag die ik nog niet echt terug heb zien komen maar die wellicht wel van belang is in je keuze (en je hoeft het antwoord niet te delen hoor).

Is het financieel nodig dat je werkt? En ik vraag dit niet om aan te geven dat je ook thuis kan blijven, juist niet.
Maar ik denk dat we allemaal wel weten dat je in de dierenwereld vaak niet heel veel verdient en daardoor misschien meer uren moet draaien dan wanneer je een andere baan zou hebben (mits jullie ook afhankelijk zijn van jouw salaris).

Misschien is het een idee om eens met een loopbaancoach te gaan zitten. Wellicht hebben zij nog handvaten voor je waar je zelf helemaal nog niet aan gedacht had

En onthoudt: grotendeels wordt door je collega's bepaald of je een leuke baan hebt en graag naar je werk gaat.... Dus daar mede op. Selecteren is zeker geen slecht idee.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 11:10

Als paraveterinair had je dan waarschijnlijk de juiste plek niet…

Zoals iemand als zei, je kan onzeker zijn en bang zijn om iets fout te doen, maar ene goeie werkplek pndersteunt je daarin en laat je daarin groeien, dus als die angst je enige punt is om dat te schrappen, zou ik dat toch ook nog heroverwegen.