Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MarliesV schreef:Maar staat alleen je oppas probleem je nieuwe baan in de weg?
Want thuiswerken en gelijktijdig zorg voor je kind(eren) lijkt mij ook niet ideaal. Voor af en toe een dagje dan is het vaak nood breekt wet maar structureel kan ik me niet voorstellen dat het een optie is.
Hoe oud is je kind/zijn je kinderen?
Paardenfan25 schreef:Als het om 2 (mid) dagen per maand gaat, kan je die niet als vakantie dagen bijkopen? Of af en toe extra werken?
Sees schreef:Zonnebloem92, je hebt een aanbod liggen? Dan zou ik inderdaad open kaart spelen bij je potentiële nieuwe werkgever. Nee heb je, ja kun je krijgen. Wie weet kun je die 2 middagen wel compenseren in de avonduren oid. Zeker doen. Veel succes.
BaileyMix schreef:Waarom moet jij dit oplossen, en vooral ook: waarom alleen jij? Lijkt me toch net zo goed het probleem van je man. Waarom kan hij 'eigenlijk' geen ouderschapsverlof opnemen? Veel mannen proberen dat niet echt en laten zich óf afschepen óf zien het zelf niet zitten. 'Dat is met zijn werk lastig', je hebt er gewoon recht op.
Zonnebloem92 schreef:Paardenfan25 schreef:Als het om 2 (mid) dagen per maand gaat, kan je die niet als vakantie dagen bijkopen? Of af en toe extra werken?
Dat is inderdaad ook mijn idee, of desnoods onbetaald verlof.
Ik heb de opvang nog eens gebeld, maar hebben in oktober 2023 pas plek.
Ouderschapsverlof bij mijn man geopperd maar dat is met zijn werk erg lastig en even gerekend dat dit hem zo'n 750 netto scheelt... Dat vang ik helaas niet op met mijn nieuwe job.
verootjoo schreef:750 netto inleveren voor 8u OV per maand of zeg 16u per maand als ie dan om de week de hele dag neemt?? Hoe dan?
Als hij flexibel werkt kan hij dan niet gewoon die middagen niet gepland worden?
Zonnebloem92 schreef:verootjoo schreef:750 netto inleveren voor 8u OV per maand of zeg 16u per maand als ie dan om de week de hele dag neemt?? Hoe dan?
Als hij flexibel werkt kan hij dan niet gewoon die middagen niet gepland worden?
Dit is niet op basis van die 2 keer want dat kan niet, hij zou dan 1 dag per week ouderschapsverlof moeten nemen en levert dan 750 euro in dus dat is zonde.
Ik ga morgen mijn nieuwe werkgever bellen om de situatie uit te leggen.
Wellicht is het over een tijdje anders of vind ik een fijne oppas, maar dit is de situatie nu en daar kan ik vandaag de dag even weinig aan veranderen maar het zou vervelend zijn als we toch tot een oplossing kunnen komen maar ik het aanbod afwijs zonder verdere toelichting.