Momenteel ben ik werkzaam in een vakgebied waarin ik het totaal niet naar mijn zin heb. Drie jaar geleden heb ik de opleiding HBO-rechten afgerond en ik merk dat ik verder moet studeren aan de universiteit om in dit vakgebied een (leuke/geschikte) baan te vinden. Ik zie hier echter enorm tegen op en door de verschillende banen op dit gebied die ik heb gehad, kom ik er langzamerhand achter dat ik niet op mijn plek zit.
Voordat ik de studie rechten heb gekozen, twijfelde ik tussen deze studie of verpleegkunde. Destijds achtte ik mijzelf echter nog niet klaar voor verpleegkunde. Nu merk ik dat ik steeds meer spijt heb van die keuze. Al moet ik zeggen dat ik nog steeds deze twijfel lichtelijk heb. Ga ik dit kunnen? Wonden/botbreuken vind ik altijd naar om te zien. Is dit mogelijk om hier mee te leren omgaan?
Daarnaast ben ik nu 25, waardoor ik mijzelf ook wat te oud vind om echt weer volledig fulltime te gaan studeren. Daarnaast heb ik ook mijn vaste lasten (zoals bijvoorbeeld de huur), zodat ik het met voltijd studeren en wellicht een bijbaantje niet ga redden. Ik werk nu gewoon 32 uur per week met een goed salaris. Echter ben ik niet gelukkig in deze baan. Met alles wat er nu speelt in de wereld doormiddel van het coronavirus, ben ik juist meer dan ooit geïnteresseerd om mij om te scholen tot verpleegkundige.
Heeft er iemand hier ervaring mee? Is de studie in deeltijd bijvoorbeeld te doen?
Ik hoor het graag!