Ik zit nu zelf in het 3e jaar van mijn bachelor, en volgend jaar heb ik een half jaar stage en een half jaar scriptie.
Nu vroeg ik mij af, hoe snel hebben jullie na je studie (passend) werk gevonden? Lukte het jullie om rond te komen zodra de studiefinanciering werd beëindigd?
Dit is iets waar ik mij wel eens zorgen om maak.. kan ik na mijn studie wel werk vinden? En kan ik mijn huur blijven betalen etc.. Nu wil ik mijn scriptie wellicht ook in het buitenland doen, dus dan wordt het misschien lastiger om (eventueel) bij het stage adres te blijven werken (als ik een half jaar weg ben).
Hoe hebben andere bokkers dit gedaan?
Ik ben het nu zo gewend om zelfstandig te wonen.
Ik had bijvoorbeeld ook dichter bij mijn werk kunnen gaan wonen, maar 1. zat ik dan in een dertien-in-een-dozijn, doods Engels plattelandsplaatsje (ze zien er immers niet allemaal uit zoals in de Cotswolds), ver bij een degelijke stad vandaan, en 2. had ik dan nóg minder makkelijk bij een vriendin op visite kunnen gaan die in een nogal ongemakkelijke uithoek van Frankrijk woont, dus zit ik elke dag een uur in de auto. Dat zijn overwegingen die voor de één niet zo van belang zijn, maar voor mij waren wonen in een stad, en wonen vlakbij een vliegveld met in ieder geval een directe vluchtverbinding naar Parijs (en bij voorkeur ook naar Nantes) wel echt dealbreakers.