Voordat mensen zich storten op het feit dat dit een van de nuttelooste opleidingen is, daar ben ik me heel goed van bewust!
Sorry voor de lap tekst
Kleine schets van mijn situatie:
Ik ben van oorsprong een havist, altijd in de topklassen gezeten totdat ik moest gaan meebetalen aan mijn paard en 3 dagen (soms 4) ging werken. Ik had geen tijd meer voor school en in combinatie met geen vriendinnen zakten zowel mijn cijfers als mijn motivatie dramatisch. Ik heb toen de keuze gemaakt na het inslapen van mijn paard een jaar te focussen op school. Echter zat ik in het vierde jaar en ik had er zoveel moeite mee... Het lukte gewoon niet dus heb ik besloten naar het MBO te gaan, achteraf heb ik daar vreselijk veel spijt van maar dat terzijde.
Maar toen kwam de keuze, welke MBO? Ik heb nooit een traject gehad met beroepskeuzes en heb dus voor een technische opleiding gekozen omdat dat mij wel aantrok. Deze opleiding zat naast mijn havo school dus ik zou dan in contact kunnen blijven met mijn vrienden. Ik zit nu in het eerste jaar van Bouwkunde en ik vind het vreselijk. Ik zit met allemaal jongens en als echt “meisje meisje” val ik gewoon enorm uit de mand. De stof die we leren is ook gewoon simpelweg niet interressant en het boeit me ook niet zoveel.
Nu ga ik dus switchen. Die keuze staat al eigenlijk vast. Ik heb al meerdere opleidingen bekeken maar echt niks spreekt me aan. Mede omdat er ook en opleiding in mij hoofd spookt die me wel heel erg aanspreekt en leuk lijk, de paardenhouderij van Terra.
Voordat ik verder ga! Even een duidelijke headsup; het staat zo goed als vast dat ik gewoon een HBO stude en misschien nog wel Universiteit ga doen na mijn MBO. Ik wil heel graag een bedrijfskundige opleiding gaan doen op het HBO zodat ik daar later mijn beroep ook van kan maken.
Ik moet dus nu een MBO kiezen voor het papiertje. Ik ben 24/7 bezig met paarden en heb een plek met een onwijs gaaf paard die ik kan rijden en begeleid word met als doel over 4 jaar grandprix voorbereid te zijn. Mijn droom is natuurlijk in de paarden kunnen werken. En anders na mijn HBO een gewone baan en op gegeven moment als ik dan financieel goed zit een kleinschalig bedrijfje er naast houden.
Ik zoek dus gewoon en leuke opleiding waar mijn passie ligt. Het lijkt me echt geweldig als al mijn klasgenoten dezelfde passie hebben en ik er veel mee bezig kan zijn en veel kan leren. Zodat ik de kennis ook later goed kan gebruiken.
Zijn er bokkers met meningen of ervaringen over deze opleiding? Mijn keuze staat zeker nog niet vast en zal ook zeker deze meningen meenemen in mijn keuze.