Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Amy223 schreef:Ja het verschuift dus iedere week, de zondag is standaard vrij.
Het is een 2-2-2 rooster
zonnebloem18 schreef:Ik zou hier niet voor kiezen. Na 2 nachten heb je wel meer dan 1 dag nodig om bij te komen en weer naar vroeg te kunnen schakelen.
Edit weet je zeker dat dit klopt? Meestal is het 2V, 2L, 2N en dan 4 dagen vrij.
Amy223 schreef:Ik heb een baan aangeboden gekregen, opzich ben ik er enthousiast over, maar er wordt gewerkt in ploegendienst en dat heb ik nog nooit gedaan!
Ik zou dan 2x vroeg hebben, 2x laat en 2x nacht. Dan een dag vrij. Zondag standaard vrij.
Wie doet dit of heeft het ook gedaan?
Wat zijn de voor en nadelen?
Is het houdbaar met eigen paarden?
Het is zo'n rooster :
https://ploegenroosters.nl/4-ploegendie ... ter-2-2-2/
)
). In dit geval is het in dezelfde week twee dagen vroeg, twee dagen laat, twee dagen nacht en dan één dag 'vrij' om vervolgens weer hetzelfde riedeltje te moeten doen. Dat lijkt mij bijna onmogelijk om langdurig vol te houden. Shenavallie schreef:@ pipo: Als je inderdaad de ene week vroeg, de week erop laat, de week daarop nacht en sowieso het weekend 2 dagen vrij bent, dan is het niet erg en voor veel mensen nog wel haalbaar (ik zeg expres niet iedereen, want ik kan bijvoorbeeld absoluut niet tegen avond-/nachtdiensten). In dit geval is het in dezelfde week twee dagen vroeg, twee dagen laat, twee dagen nacht en dan één dag 'vrij' om vervolgens weer hetzelfde riedeltje te moeten doen. Dat lijkt mij bijna onmogelijk om langdurig vol te houden.
Met een 2-2-2 rooster. Hem bevalt het goed maar ik vind het minder. Het lijkt wel of hij altijd werkt als ik vrij ben
. Sociaal leven samen is echt plannen. Hij is een heel goede slaper anders had ie het nooit gered. Leg hem ergens horizontaal en hij slaapt. Merk wel dat hij door de ploegendienst vaak duf is op momenten dat ik vol energie ben. Maar het kan dus wel, ook langdurig. Alhoewel ik wel denk dat het slecht voor je lichaam is, steeds een ander ritme.