Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
(kort erna heb ik sowieso ontslag genomen). Sizzle schreef:Dat is per bedrijf verschillend.
In mijn huidige functie spreken we onderling af, er is geen sprake van goed of afkeuring.
Mijn vorige bedrijf ging heel formeel via een formulier. Daar heb ik een keer gehad dat een leidinggevende voor de zekerheid nooit toestemming wilde geven omdat hij wilde dat het ieder moment weer intrekbaar was (zelfs op de eerste dag van je vakantie)![]()
Heb hem toen gezegd dat als hij mij daadwerkelijk zou bellen om terug te komen dat ik dan helemaal nooit meer terug kom(kort erna heb ik sowieso ontslag genomen).
Exitium schreef:De afdeling waar ik werk (man of dertig momenteel) is verdeeld in teams. Het wordt eerst binnen je eigen team en met je senior (ben zelf senior van één van de teams) overlegd. Daarna wordt het naar de planner (ikzelf, ik plan voor de hele afdeling) gemaild om tegen de jaarplanning te houden, en als dat akkoord is wordt het ingediend in het verlofprogramma en geaccordeerd door de manager.
Bij ons zijn er wel aparte procedures voor het aanvragen van zomervakantie (mei - aug) en kerstvakantie (dec - jan). De zomervakanties kunnen nu doorgegeven worden en alle wensen worden in kaart gebracht, waarna halverwege februari eventuele knelpunten besproken worden en knopen doorgehakt worden. Dit om te voorkomen dat mensen nu al verlof aanvragen voor 2026 enzo. In augustus / september wordt dat gedaan voor de kerstvakantie. Uitzonderingen (we hebben bijvoorbeeld een collega die in dec/jan naar de VS moest voor een bruiloft) kunnen dat direct met de manager afstemmen, en dan krijg ik het vanuit de manager door.
Zul je altijd weer zien dat je collega’s hebt die 2 jaar van tevoren alle schoolvakanties boeken en jij weer net naast de pot piest 
In januari wil ik toch wel uitsluitsel om mn vakantie te gaan boeken. Daarnaast moet er een hoop geregeld worden; zomerwaarnemers aangenomen worden etc. Daar heb je wel ruim de tijd voor nodig.
SuperAssie schreef:Ik werk in een team van 20+ cassieres dus er is bijna altijd wel iemand op vakantie lol.
De dames met kinderen en/of man in de bouw zijn gebonden aan bouwvak dus wij pakken altijd erbuiten.
We hebben een systeem waar we ook de uren controleren en correcties aanvragen van uren waar je dus ook verlof kan indienen.
Als hoofdcassieres onderling(4/5 man) spreken we wel nog extra af want meer dan 2 man kun je tegelijk niet missen.
Mijn vriend zijn werk daarintegen is echt een ramp en ieder jaar frustrerend. Heb besloten dat ik nu al de vakantie voor 2021 ga uitzoeken en doorgeven daar want dit is echt niet meer grappig.
ikke schreef:SuperAssie schreef:Ik werk in een team van 20+ cassieres dus er is bijna altijd wel iemand op vakantie lol.
De dames met kinderen en/of man in de bouw zijn gebonden aan bouwvak dus wij pakken altijd erbuiten.
We hebben een systeem waar we ook de uren controleren en correcties aanvragen van uren waar je dus ook verlof kan indienen.
Als hoofdcassieres onderling(4/5 man) spreken we wel nog extra af want meer dan 2 man kun je tegelijk niet missen.
Mijn vriend zijn werk daarintegen is echt een ramp en ieder jaar frustrerend. Heb besloten dat ik nu al de vakantie voor 2021 ga uitzoeken en doorgeven daar want dit is echt niet meer grappig.
Wellicht een andere werkgever zoeken?