Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Shaggy09 schreef:Ik vind de lol in een vak/studie hebben ook het meest belangrijk, dat zeker.
Maar ik vind het wel belangrijk dat ik ga studeren met een reden. Niet dat ik
een studie volg omdat die me leuk lijkt en dat ik vervolgens in een gat val omdat
er weinig banen zijn of omdat het erg weinig verdient.
Ik ga volgende week naar de open dagen van het Fontys. Ik heb me in ieder geval
al ingeschreven om International lifestyle studies bij te wonen. Ik twijfel eigenlijk
heel erg bij alle studies, maar de open dagen zijn er om die twijfels wat weg te nemen.
Maar het heeft wel goed uitgepakt voor mij uiteindelijk. orkaan schreef:(dat leraar slecht verdient is echt onzin...) dat schreeuwen ze maar al te hard.
Net alsof je in het bedrijfsleven zomaar binnenloopt
Shaggy09 schreef:Mijn vader heeft een functie als decaan en voor zijn studie verleden verdient hij niet erg veel.
Hoe het met de reguliere docenten zit weet ik niet, maar ik hoor altijd dat het best wat onderbetaald is.
@Joy, ik vind sommige dingen wel interessant natuurlijk. Maar wat Tiggs zegt vind ik erg belangrijk: ik moet het wel 3 tot 4 jaar vol kunnen houden. Ik weet van mezelf dat ik best snel verveeld of dingen beu ben en denk dat met mijn huidige opleidingsaspecten ik dat ook ga zijn op het hbo.
theadora99 schreef:Edit: zie de reactie hierboven nu. Het probleem van docenten (in het vo iig) is niet dat het uurloon te laag ligt, maar dat ze buiten die 36 uur voor een fulltime baan nog 20 uur kwijt zijn aan andere dingen, die niet uitbetaald worden. En voor de vakanties moet je het zeer zeker niet doen
Shaggy09 schreef:orkaan schreef:(dat leraar slecht verdient is echt onzin...) dat schreeuwen ze maar al te hard.
Net alsof je in het bedrijfsleven zomaar binnenloopt
Mijn vader heeft een functie als decaan en voor zijn studie verleden verdient hij niet erg veel.
Hoe het met de reguliere docenten zit weet ik niet, maar ik hoor altijd dat het best wat onderbetaald is.
@Joy, ik vind sommige dingen wel interessant natuurlijk. Maar wat Tiggs zegt vind ik erg belangrijk: ik moet het wel 3 tot 4 jaar vol kunnen houden. Ik weet van mezelf dat ik best snel verveeld of dingen beu ben en denk dat met mijn huidige opleidingsaspecten ik dat ook ga zijn op het hbo.
!
Maar zou wel kijken naar baan mogelijkheden. Het is zonde als je een opleiding hebt genoten en niet in je vakgebied kunt werken.