Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

NienkeV1994 schreef:Ik heb communicatie gestudeerd, en ik zou ook niet per se zeggen dat ik het leuk vond. Daarvoor ben ik na een jaar met ICT gestopt, dus ja, die communicatie opleiding wilde ik wel afmaken. Al denk ik dat ik niet zo zeer mijn opleiding niet leuk vond maar gewoon alles wat bij school komt kijken, al die verslagen etc maken

Citaat:maar heb toch zoiets van tja, is het wel gezond dat ik deze studie met zo'n houding doe?...
...Aan de andere kant mis ik wel intrinsieke motivatie
En een leuke opleiding is geen garantie voor een leuke baan, net zo dat jouw opleiding zooooo breed is, daar kan je vast wel iets leuks vinden. Zolang je kan definieren wat jij dan als 'leuk' beschouwt.
.
Citaat:Dit is misschien ook wel interessant voor je om eens te lezen, niet als waarheid maar om alles eens in een ander perspectief te plaatsen.
https://markmanson.net/screw-finding-your-passion
Citaat:Je doet nu een erg algemene, in principe prima opleiding waar je later alle kanten mee op kan. Dat is nooit voor niksEn een leuke opleiding is geen garantie voor een leuke baan, net zo dat jouw opleiding zooooo breed is, daar kan je vast wel iets leuks vinden. Zolang je kan definieren wat jij dan als 'leuk' beschouwt.
Vandaar ook dat ik benieuwd ben naar de ervaringen van anderen in hetzelfde parket.Citaat:Ik studeer nu facility management en zit in het tweede jaar. Sommige vakken vind ik interessant maar heel veel ook echt niet of ik kan het gewoon niet begrijpen.. Om daar dan hele verslagen of toetsen over te maken vind ik dan ook echt prut.. Maar mijn academie is heel leuk en ik heb hele leuke klasgenoten! Als we iets niet leuk vinden of niet snappen helpen we elkaar altijd en dat maakt het dan alweer veel leuker

Die hebben vaker met deze twijfel te maken gehad, en hebben vast tips 
YellowCorn schreef:Citaat:Je doet nu een erg algemene, in principe prima opleiding waar je later alle kanten mee op kan. Dat is nooit voor niksEn een leuke opleiding is geen garantie voor een leuke baan, net zo dat jouw opleiding zooooo breed is, daar kan je vast wel iets leuks vinden. Zolang je kan definieren wat jij dan als 'leuk' beschouwt.
Dit realiseerde ik me ook, echter biedt deze insteek me weinig houvast. Want wát zou ik dan kunnen gaan doen naar m'n studie? En dat gebrek in houvast resulteert dan weer in twijfels en die twijfels dan weer in.. nou ja, topics zoals deze.Vandaar ook dat ik benieuwd ben naar de ervaringen van anderen in hetzelfde parket.
Ja leuke klas en school heb ik ook! Heb echt een fijne vriendengroep, dat is denk ik ook deels waardoor ik het tot zover gebracht heb. Maar ja, die vrienden heb je natuurlijk niet meer bij je als je eenmaal gaat werken