Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Morganlefay schreef:En nee ik zit niet in een plaag modus maar ben erg serieus.
En jij denkt dat een werkgever nog zin heeft om in een medewerker te investeren.
Keep on dreaming.
Neem maar van mij aan, het salaris wat je had gaat m voorlopig niet worden en als je teveel noten op je zang blijft houden krijg je vanzelf de deksel op je neus.
Je mag een aangeboden baan nu nog wel weigeren maar er komt een tijd dat je dat niet meer mag.
Bedenk wel hoe langer je uit de roulatie blijft hoe minder makkelijk je een baan vindt.
Bedenk ook dat niet alleen een salaris belangrijk is maar ook de werkomgeving en collega's.
https://www.uwv.nl/particulieren/werklo ... ssend-werk
Succes
sanso schreef:Ik snap het wel hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar is plezier in je werk niet een belangrijke afweging tegenover financieel wat krapper??
Ik verdien liever minder maar wel een leuke baan met leuke collegas dan dat ik dik geld binnenhark en iedere dag met tegenzin naar werk ga..
Nu heb ik toevallig het geluk dat ik en prima verdien én ook nog eens mega tof werk heb, maar als ik in jouw schoenen zou staan zou ik het zeker niet op basis van salaris zomaar afwimpelen.
Gini schreef:Op het einde van de rit gaat iedereen gewoon werken voor dat loonstrookje op het einde van de maand, hoe leuk het werk of hoe gezellig de collega's ook zijn. Dus als jij persoonlijk je niet oké voelt om aan de slag te gaan voor een loon dat zoveel lager ligt, moet je dat niet doen, wat iemand anders ook beweert. Het is juist die druk van pakken wat je pakken kunt, niet te veel noten op je zang als werkzoekende etc etc dat mensen in functies belanden waar ze binnen x aantal jaar ofwel een burn out ofwel een bore out ofwel een gevoel van ontevredenheid hebben. Alles moet goed zitten: soort werk, sfeer op de werkvloer, loon etc. Niet alles moet perfect zijn, dat kan niet, maar alles moet wel goed zijn, anders houd je het niet vol.
Note; Ik zat toen wel al 4 maanden in de ww en wilde dingen doen. Probleem is wel dat je gaat leven naar het loon dat je krijgt.
En jij denkt dat een werkgever nog zin heeft om in een medewerker te investeren.
Keep on dreaming.
Neem maar van mij aan, het salaris wat je had gaat m voorlopig niet worden en als je teveel noten op je zang blijft houden krijg je vanzelf de deksel op je neus.
Je mag een aangeboden baan nu nog wel weigeren maar er komt een tijd dat je dat niet meer mag.
Bedenk wel hoe langer je uit de roulatie blijft hoe minder makkelijk je een baan vindt.
Bedenk ook dat niet alleen een salaris belangrijk is maar ook de werkomgeving en collega's.
Succes
Keep on dreaming.
Succes
Art_Ificious schreef:Ben nu wel benieuwd welke job je dan had dat 4000€ verdiende.
Ken hier geen jobs die zoveel opleveren hoor. Ben al blij met een simpel loon van 1700€ voor 38u als orderpicker wat ook best zwaar werk is.
Art_Ificious schreef:Ben nu wel benieuwd welke job je dan had dat 4000€ verdiende.
Ken hier geen jobs die zoveel opleveren hoor. Ben al blij met een simpel loon van 1700€ voor 38u als orderpicker wat ook best zwaar werk is.
Keep on dreaming.
Succes