HELP! Naam gezocht voor bijberoep coaching

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Laibadji

HELP! Naam gezocht voor bijberoep coaching

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-19 14:38

Het is mijn dag niet. Net een heel topic aangemaakt, druk ik op de verkeerde knop en is het weg... >;)

Sinds 1 oktober dit jaar ben ik gestart met een bijberoep. Dit is coaching voor personen met een beperking, hun ouders, broers en zussen en waardevolle derden.
Momenteel heb ik nog geen cliënten aangezien ik nog volop aan het werken ben aan de website en dat ik nog in de opstart fase zit wat betreft reclame maken. (Gelukkig maar)

Gisteren ben ik volop aan de slag gegaan met de website en alles was gelukt en leuk om zien. Zo fier als een gieter deze ochtend mijn mams gebeld zodanig dat zij eens kon gaan kijken. Omdat zij niet zo heel handig is met de computer bleek er plots een probleem te zijn. Om deze reden ga ik zelf kijken en druk een aantal trefwoorden in...
Wat zie ik plots... in de tijd dat ik mijn domeinnaam heb aangevraagd nl. Meraki ondersteuning en coaching is er nog iemand die de domeinnaam Meraki coaching heeft opgenomen. Dit moet na mijn keuze geweest zijn aangezien ik nog getwijfeld heb over Meraki coaching. |o

Echt ik viel hier letterlijk van mijn stoel.

Het valt dus op dat als je zoektermen in google ingeeft je op haar site terecht komt en niet op de mijne.
Dit is niet de bedoeling. Ik wil namelijk graag ook enige bekendheid en de mensen moeten toch mijn website kunnen vinden.

Dus nu heb ik besloten om van naam te veranderen. Jammer maar niets aan te doen.

Om deze reden wil jullie vragen om mee te denken.

Hier sta ik voor:

Doel:
- Bijstaan van personen met een beperking, hun ouders, broers/zussen en waardevolle derden.
- Luisteren naar de zorgen en bekommernissen.
- Klankbord zijn voor ‘anders’ ouder zijn.
- Coachend ondersteunen bij het benoemen en uitvoeren van uitdagingen, wensen en dromen.
- Doorverwijzing en beperkte administratieve ondersteuning

Resultaat:
- Je gehoord en begrepen voelen.
- Je brengt veranderingen aan om de haalbaarheid van de uitdagingen waar je voor staat te vergroten.
- Je krijgt meer zuurstof en kracht om er alle dagen tegen aan te gaan.
- Je krijgt inzicht in de administratie en aanbod van hulpverleners en organisaties.
Je staat er niet alleen voor. Ik sta naast jou!

Waarom

Sinds 2006 werk ik met personen met een beperking. Het valt mij echter op dat een hele grote groep personen met een beperking en hun netwerk ik de kou blijven staan. Hun zorgen, bekommernissen, wensen en dromen worden niet gehoord.

Dit is jammer.
Als persoon met een beperking of ouder met een kind met een beperking heb je zorgen, slapeloze nachten, ben je soms boos of weet je niet goed meer wat te doen…

Daarom bied ik coaching en ondersteuning aan. Ik luister naar jouw verhaal en sta naast jou.

We bekijken samen welke stappen we kunnen zetten in de richting van het beoogde doel.
We gaan op zoek naar meer zuurstof en energie om de dagdagelijkse zorgen aan te kunnen.

Aanbod

Hebben jij en jouw omgeving het even moeilijk dan ben ik er om jullie te coachen zodanig dat de situatie met vernieuwde kracht terug opgenomen kan worden.

We gaan aan de slag met ‘anders’ ouders zijn en hoe dit ingevuld kan worden. We slaan bruggen met organisaties en andere ondersteuners.
Heb je tussendoor een administratieve vraag of raak je niet wijs uit het kluwen van de hulpverlening dan ben ik er met de nodige kennis en info. Ik kan jou helpen bij het begrijpen van brieven, het geven van info over het zorglandschap, de mogelijkheden die er zijn voor ondersteuning en kan ik jou doorverwijzen naar bijstandsorganisaties, zorgaanbieders…
Op deze manier maken we jouw netwerk en draagkracht groter.

Dus laat jullie volop gaan!
Oh ja als jullie nog tips hebben, deze zijn altijd welkom! Let op, we spreken over België. Dit is een ander systeem dan in Nederland.

Ik ga nog even verder balen... ;)

Jacquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 17:47

Je kan kijken of varianten op de door jouw gewenste naam nog vrij zijn.
Bv. meraki-coaching.be, meraki_coaching.be, merakicoaching.eu enz.

Laibadji

Re: HELP! Naam gezocht voor bijberoep coaching

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-19 17:58

De naam die ik heb is vrij en heb ik ook een paar maanden geleden genomen en voor betaald. Echter zijn beide Meraki's zo gelijkend dat ik wel van naam moet veranderen.
Als je trefwoorden ingeeft kom je bij haar terecht en kom ik pas later in de lijst. Voor cliënten is dat heel verwarrend.

Dit wil ik voorkomen en kies dus voor een andere naam. Vandaar dat ik bokt om hulp en ideetjes vraag.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 18:00

Hoe ben je op de naam gekomen? En waar staat het precies voor?

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-19 18:11

Meraki staat voor je werk vol passie doen.

Het mag gerust ook aan andere invalshoek hebben.

De sleutelwoorden zijn:

Personen met een beperking
Coaching
Ondersteuning

Ik sta naast de cliënt in al zijn facetten. Heeft hij nood aan zuurstof dan coachen we hier op, heeft hij een brief die hij niet begrijpt dan help ik hier mee, wil hij zijn netwerk uitbreiden dan geef ik opties en ondersteun ik.

Jacquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 18:35

Ik begrijp toch niet zo goed hoe je probleem in elkaar steekt. Je wordt niet gevonden op je naam, maar op je zoektermen. Je naam doet er dus minder toe dan de kwaliteit van je SEO. Zelf ben ik er te lang uit om concreet advies te geven. Ik weet wel dat Google steeds zijn criteria en zoekalgoritmes verandert, dus je moet je verdiepen in hun actuele condities.

Jacquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 18:47

Google heeft trouwens programmaatjes om je te helpen. Bv. met Google Analytics kan je uitvinden welke zoektermen mensen gebruikt hebben om jullie specifieke dienst te vinden. Ook kan je zien welke zoektermen je concullega's gebruiken. En die kan je dan proberen in je naam te verwerken.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 18:49

Jacquel schreef:
Je kan kijken of varianten op de door jouw gewenste naam nog vrij zijn.
Bv. meraki-coaching.be, meraki_coaching.be, merakicoaching.eu enz.

Dan kan het zijn dat je dat bij de kvk toch niet onder die naam mag registreren.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 19:00

Is zorg/coachen dan je naam geen optie? Als ik iemand nodig heb in wat jij doet ga ik op coaching of zorg zoeken en niet op Meraki

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-19 19:11

Jacquel schreef:
Ik begrijp toch niet zo goed hoe je probleem in elkaar steekt. Je wordt niet gevonden op je naam, maar op je zoektermen. Je naam doet er dus minder toe dan de kwaliteit van je SEO. Zelf ben ik er te lang uit om concreet advies te geven. Ik weet wel dat Google steeds zijn criteria en zoekalgoritmes verandert, dus je moet je verdiepen in hun actuele condities.

Het probleem is dat voor beiden de zoektermen dezelfde zijn. Als je naar google gaat en Meraki + coaching intikt kom je bij haar en niet bij.

Ik neem aan dat mensen toch wel de naam van het bedrijf intikken na het zien van een folder, poster, mond aan mond reclame.

De website van mijn concullega komt dan onmiddellijk naar boven springen en de mijne niet. Mijn concullega doet coaching stress en burn out. Ik ben echt gericht naar personen met een beperking.
Als je mijn volledig webadres intikt dan kom je er wel op uit maar ik vrees dat mijn doelgroep mij niet zal vinden door de onduidelijkheid en het feit dat ze heel makkelijk op de andere website terecht komen die ook coaching aanbiedt en de exact zelfde naam heeft.

Ik heb ook met meerdere mensen hieromtrent over gepraat en iedereen heeft het idee dat van naam veranderen het beste is aangezien het voor de cliënten heel verwarrend is.

Maar ik geef ook toe hier heel nieuw in te zijn en websites en dergelijke zijn niet mijn sterkste kant. Dus alle tips zijn welkom.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 19:17

Ik zou gewoon je eigen naam doen. Komt als coach ook veel persoonlijker over dan een of andere vage term met een nog 'vaagdere' betekenis.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 19:26

Vindbaar zijn op Meraki is minder belangrijk dat vindbaar zijn op coach voor mensen met een beperking. Mensen vergeten vaak de bedrijfsnaam maar zoeken op google naar wat ze nodig hebben dus bv ondersteuning bij een beperking. Je kan er dus ook voor kiezen om dat als url te gebruiken. Ik doe de website voor een schoonheidsinstituut en de mensen komen vaker met termen als rimpels of wallen verminderen op de website dan door te zoeken op de bedrijfsnaam. Een website als elkedagmooi blijft vaak beter hangen als beautsalonypourvous.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 19:29

Gini schreef:
Ik zou gewoon je eigen naam doen. Komt als coach ook veel persoonlijker over dan een of andere vage term met een nog 'vaagdere' betekenis.

Helemaal mee eens.
Als je je eigen naam neemt en evt. nog iets toevoegt in de trant van 'coach' dan staat dat ook een stuk professioneler en je bent veel herkenbaarder dan wanneer je zo'n vage naam gebruikt.

rabbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 19:54

Als naam:
.... coach zonder beperking. En dan op de puntjes je eigen naam.
Dan in een paar leenwoorden wat je doet en voor wie.
En dan een zoekmachine optimaliseer functie over je website laten gaan

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-19 20:09

Ik mij ondertussen ook op www.vindeencoach.be geplaatst. Zo kan je mij terugvinden.
Echter als ik in Google trefwoorden typ als ondersteuning en coaching voor personen met en beperking vind je mij niet terug.
Ik heb proberen zoeken naar SEO en daar vind ik heel wat uitleg rond maar mijn grijze massa is hier niet slim genoeg voor.

Ook heb ik inderdaad ook gedacht aan mijn naam + coaching dus XXX coaching en ondersteuning.

Ik vind het vooral lastig dat ik het zelf niet kan veranderen. Ik wil heel graag volop van start gaan maar bots toch op heel wat hindernissen. Komt veel bij kijken.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 20:33

Maar SEO is geen trucje á la doe dit en dit en je staat binnen de dag bovenaan. Het duurt sowieso even voordat Google je pagina überhaupt indexeert.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-19 20:55

Gini schreef:
Maar SEO is geen trucje á la doe dit en dit en je staat binnen de dag bovenaan. Het duurt sowieso even voordat Google je pagina überhaupt indexeert.

Je merkt dat ik er helemaal niets van ken he. :o
Maar kan je geen trefwoorden ingeven zodanig dat je daar op terug gevonden wordt?

Och help wat een gedoe.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 21:17

rabbeltje schreef:
Als naam:
.... coach zonder beperking. En dan op de puntjes je eigen naam.
Dan in een paar leenwoorden wat je doet en voor wie.
En dan een zoekmachine optimaliseer functie over je website laten gaan

Ik vind het een leuke woordspeling! Treffend voor wat je je aanbiedt.

Jacquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 10:52

Mensen voegen vaak een plaatsnaam toe aan hunn zoektermen, omdat ze iemand om de hoek willen hebben, niet aan de andere kant van het land. Dus voeg alle plaatsen toe waar je naartoe gaat of van waaruit je te bereiken bent.

Je staat soms versteld van de zoektermen die mensen gebruiken. Heel anders dan je zelf had gedacht. Dus gebruik die programmaatjes van Google om te zien wat mensen doen.

Overigens, hoe ver onder je concullega's komt jouw website naar boven? Nog steeds op de eerste pagina? Dan is dat geen slecht resultaat.

Het is trouwens beter om niet alle informatie op 1 pagina te zetten, maar doorklikpagina's te maken. Dan maakt elke pagina kans om naar boven te komen in Google. Maar nu praat ik wel over hoe dit jaren geleden was, misschien heeft Google de regeltjes weer veranderd.

Het loont echt om je te verdiepen in zoekmachineoptimalisatie (SEO). Je kunt daar ook mensen voor inhuren, maar ja, dat kost wat.

Succes ermee.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 11:25

SEO werkt niet met simpele trucjes, helaas. :) Gewoon 'even' wat trefwoorden invullen werkte vroeger nog wel maar tegenwoordig niet meer.

Voor SEO zijn 3 dingen belangrijk: je website, je teksten en backlinks. (Eigenlijk nog veel meer, Google gebruikt honderden rankingfactoren maar deze zijn de basis.)

Je website moet modern en SEO-vriendelijk ontworpen zijn, dat betekent dat de code goed 'leesbaar' is voor Google. Vrijwel alle moderne webdesigns voldoen hier wel aan.

Backlinks zijn linkjes van andere websites naar jouw site. Hoe bekender/groter de website die naar jou linkt, hoe waardevoller die link is. En het helpt als de website in hetzelfde genre zit, dus zo'n vindjecoach.be is beter dan een algemene linkverzamelsite waar iedereen alles op kan knallen. Dit is wel lastig want je kan natuurlijk niet zelf linkjes invullen op allerlei andere websites, vaak ontstaat dat met de tijd. Wat je wél kunt doen is gastblogs schrijven voor andere sites en in ruil daarvoor krijg je dan een link naar je website. Zo kan je ook meteen extra naamsbekendheid krijgen.

Dan de teksten. Die moeten de juiste zoektermen bevatten en dan met name in de paginatitels en tussenkopjes(/alineaheaders, H1-/H2-tags, hoe dat heet verschilt per programma waar je mee werkt). Algemene zoektermen als 'coach gezocht' zijn populair en de concurrentie is groot. Je hebt meer kans om te scoren op gerichtere zoektermen zoals 'coach [woonplaats]', 'coach voor ouders', 'hulp bij kind met beperking', 'coaching bij autisme', etc. Welke zoektermen het beste zijn hangt af van hoe vaak mensen daadwerkelijk zoeken op die termen. Die trefwoorden goed in je tekst verwerken en tegelijk een leuke tekst schrijven is wel een vak apart (mijn vak, om precies te zijn :D) maar de basis hiervan kan je wel zelf leren als je je erin verdiept. Ik vind zelf deze website erg toegankelijk, daar zou je eens kunnen rondkijken: https://000.nl/

Oh ja: je moet vooral niet de zoektermen zo vaak mogelijk in je tekst proppen. Een paar keer is genoeg. Google wil graag teksten die prettig leesbaar zijn dus als je dezelfde zoekwoorden overdreven vaak in je tekst verwerkt kan je juist lager in de zoekresultaten eindigen.

En verwacht geen wonderen. SEO kost tijd. Wat Jacquel zegt is zeker waar, als jij op pagina 1 van de resultaten staat is dat al heel netjes als je net begint. Vaak kruip je in de loop van de tijd nog verder omhoog. Wat daarbij goed helpt is als je je website regelmatig update. Een informatieve blog is daar het ideale middel voor, omdat je dan én vaak update én steeds meer nieuwe zoektermen kunt gebruiken. Maar je moet dan wel 'n beetje leuk kunnen schrijven en de discipline en tijd hebben.

Het is inderdaad ook beter om meerdere pagina's te hebben ipv 1 pagina. Want elke pagina komt afzonderlijk in de zoekresultaten, dus meer pagina's = meer kans om gevonden te worden.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-19 12:29

Ik heb nu coaching personen met een beperking en mijn woonplaats in google ingegeven en je vindt mij totaal niet terug. :( Er waren 4 pagina's met deze zoektermen en niets te vinden. Hoe kan dat?
Dankzij vind een coach kan je mij toch terugvinden maar mijn website moet toch ergens opduiken?

Nochtans zijn dit termen die op mijn website te zien zijn.

Ik heb ook meerdere pagina's op mijn website zoals hierboven aangegeven werd als tip.

Dank je wel Dani voor de link en de uitgebreide uitleg.
Ik ga nog eens contact opnemen met diegene die mij helpt met de site te maken want er zit toch iets niet goed.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 13:20

Omdat Google je website nog niet geïndexeerd heeft. Dit kan enkele dagen tot wel een maand duren.

Je bent hier best wel "fel" op en weet er heel weinig vanaf. Geen schande, maar mijn tip is om
1) jezelf iets meer in te lezen in de wereld van SEO, er is genoeg info op het internet te vinden.
2) wanneer je hier echt heel veel aandacht op wilt vestigen iemand in te huren om je hierin wegwijs te maken en zelf al stappen te zetten. Je websitebouwer is een goede eerste contact: een goede websitebouwer houdt hier namelijk al rekening mee.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-19 15:43

Om heel eerlijk te zijn weet ik er helemaal niet van! :o En net dat frustreert mij. Ik ben aan de hand van jullie tips een paar dagen geleden al gaan lezen over SEO maar dat is voor mij echt Chinees. Ik begrijp daar niets van.

Ik begrijp jouw opmerking dat ik best wel fel kan overkomen maar dat is puur de emotie de de kop opsteekt omdat ik heel graag mijn bijberoep 100% wil starten in plaats van blijven te kabbelen. Een mooie goed te vinden website hoort daar bij. Als ik dan zoektermen intyp zakt de moed letterlijk in mijn schoenen want hij is gewoon nergens te vinden. En dan komt het stemmetje: Zie je wel, wie denk je wel dat je bent! Dat gaat toch nooit lukken... En dan verander ik een klein vechtertje/ doorzettertje die soms wel er over gaat.

Alle tips en hulp neem ik ter harte. Er is een lieve bokker die even naar de site wil kijken en tips wil geven. Ook nemen ik contact op met de persoon die de website aangemaakt heeft (ik heb hem opgebouwd) in de hoop dat hij toch makkelijker te vinden is.

Ik besef echter ook dat ik heel naïef ben op het gebied van het vinden van mijn site. Ik ben maar een kleine garnaal op het hele grote wereldwijde weg. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 16:00

Holo coach

(Hulp-Omdenken-Leren-ontwikkelen)

Denk wel dat je dan opvalt

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 16:40

Bij ondernemen hoort ook investeren. In dit geval dus in iemand die jouw website boven kan laten komen bij de zoekmachines lijkt mij. Die mensen zijn er gewoon hoor.