Omdat op Bokt veel dames zitten en die vooral in het onderwijs werken, is het werken als juf ook nog leuk?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Riel schreef:Of het leuk is of niet dat hangt van persoon tot persoon af. Het is geen 9 to 5 job en je neemt ontzettend veel werk mee naar huis. Je moet het met liefde, passie en de juiste intentie doen. Wat drijft jou om deze job te doen? Een belangrijke vraag![]()
(Zelf werk ik overigens niet in het onderwijs.)
marleen_88 schreef:Riel schreef:Of het leuk is of niet dat hangt van persoon tot persoon af. Het is geen 9 to 5 job en je neemt ontzettend veel werk mee naar huis. Je moet het met liefde, passie en de juiste intentie doen. Wat drijft jou om deze job te doen? Een belangrijke vraag![]()
(Zelf werk ik overigens niet in het onderwijs.)
Hoezo neem je ontzettend veel werk mee naar huis? Ik denk dat dit sterk afhankelijk is van de persoon, maar bij elke baan kun je dat toch hebben?
Goof schreef:marleen_88 schreef:
Hoezo neem je ontzettend veel werk mee naar huis? Ik denk dat dit sterk afhankelijk is van de persoon, maar bij elke baan kun je dat toch hebben?
Omdat je buiten je lesuren nog al je administratie moet doen, lessen moet voorbereiden, werk moet nakijken etc. Daar heb je op school weinig tijd voor omdat je na je lesuren vaak nog overleggen, vergaderingen, werkgroepen etc hebt. Dat maakt dat je in het onderwijs thuis zult moeten werken. Als je tenminste echt in je leerlingen en onderwijs wil investeren.
Ts, ik werk in het middelbaar onderwijs, net wat anders dus. Ben er 2 jaar uit geweest en dit jaar toch weer terug gekeerd. Ben onwijs blij weer terug te zijn in het onderwijs!
marleen_88 schreef:Goof schreef:
Omdat je buiten je lesuren nog al je administratie moet doen, lessen moet voorbereiden, werk moet nakijken etc. Daar heb je op school weinig tijd voor omdat je na je lesuren vaak nog overleggen, vergaderingen, werkgroepen etc hebt. Dat maakt dat je in het onderwijs thuis zult moeten werken. Als je tenminste echt in je leerlingen en onderwijs wil investeren.
Ts, ik werk in het middelbaar onderwijs, net wat anders dus. Ben er 2 jaar uit geweest en dit jaar toch weer terug gekeerd. Ben onwijs blij weer terug te zijn in het onderwijs!
Ik heb sinds het continurooster, vijf gelijke dagenmodel stuk minder werk mee naar huis. Op de pieken van rapporten en gesprekken na. Ik ben om 7.45u op mijn werk en om/rond 17.00u ga ik zonder werk mee te nemen naar huis. Is mijn werk dan altijd af, nee maar dat komt de dag erna weer. Ik durf te zeggen dat ik een goede leerkracht en collega ben, met haar zaakjes op orde. Mijn investering is groot, maar niet dagelijks in de avond of mijn weekend.
Supervixen schreef:Onderwijsassistenten verdienen echt veel te weinig vind ik.
Mazida schreef:Wat vind je om je heen minder leuk Fiore?
Stal_Fiore schreef:Mazida schreef:Wat vind je om je heen minder leuk Fiore?
- Administratie, alles moet op papier staan.
- Alle werkgroepen, waarvan sommige niet echt onderwijsgebied zijn maar wel heel groot (bijvoorbeeld preventiemedewerker waarbij ik risicoanalyses moet maken en het liefst ook alle verbeterpunten moet uitvoeren).
- Heisa met bepaalde ouders
- Druk vanuit de onderwijsinspectie waarbij niet altijd naar ons publiek gekeken wordt.