Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Hutcherson schreef:Als je zelf ontslag neemt heb je geen recht op WW. Als t volgende bedrijf in de proeftijd nee zegt zit je zonder. Nu is de markt best wel bezaait met vacatures maar goed.
Ik weet niet hoe het zit met uitzendbureau.
KimD schreef:Ga je dan niet via het uitzendbureau naar iets anders? Je kan 'ontslagen' worden bij het bedrijf waar je werkt via uitzendbureau, maar niet bij het uitzendbureau. Die hebben dan vast wel iets anders.
Als jij geen ontslag neemt bij je huidige werk lijkt het mij niet dat je recht hebt op WW.
Doubtless schreef:Wil je zelf weg? Is het geen optie om ontslag af te wachten en je welverdiende zak geld mee te nemen?
yeentll schreef:Hutcherson schreef:Als je zelf ontslag neemt heb je geen recht op WW. Als t volgende bedrijf in de proeftijd nee zegt zit je zonder. Nu is de markt best wel bezaait met vacatures maar goed.
Dit is niet waar. Ook als je tijdens de proefmaand wordt ‘ontslagen’ heb je recht op een ww uitkering mits het niet ontslag is vanwege diefstal en dergelijke.
OleJon schreef:Doubtless schreef:Wil je zelf weg? Is het geen optie om ontslag af te wachten en je welverdiende zak geld mee te nemen?
Zak geld kan ik denk ik wel vergeten .is niet eens geld voor koffie soms. Ben elke maand weer blij als ik mijn loon heb. Van een kale kip zal weinig vallen te plukken. Ik kan ook afwachten en doe ik misschien ook wel. Maar het is zo onzeker allemaal en ik en mijn collega's zijn totaal niet meer gemotiveerd. En die onzekerheid steeds. Het is al maanden zo Zo doende was ik me wat aan het oriënteren

yeentll schreef:Hutcherson schreef:Als je zelf ontslag neemt heb je geen recht op WW. Als t volgende bedrijf in de proeftijd nee zegt zit je zonder. Nu is de markt best wel bezaait met vacatures maar goed.
Dit is niet waar. Ook als je tijdens de proefmaand wordt ‘ontslagen’ heb je recht op een ww uitkering mits het niet ontslag is vanwege diefstal en dergelijke.
Marije_1997 schreef:In deze tijd niet via uitzendbureaus gaan werken. Er zijn super veel vacatures in allerlei sectoren, probeer het eerst zelf. Dan kun je altijd nog naar een recruiter.
OleJon schreef:Ik heb besloten om maar af te wachten. De andere fabriek die bij ons hoort is morgen al 2 weken dicht,productie is overgenomen Door concurrent. Maar personeel daar heeft nog niks gehoord over ontslag. En zit nu doorbetaald thuis. Vraag me af hoe ze van dat personeel af geraken. Wij zijn nu bezig om onze fabriek leeg te halen. Door middel laatste te verpakken en rest gaat terug naar leveranciers. Maar er wordt ons nog steeds niks verteld. Failliet laten gaan zal ook niet zomaar kunnen. Fijne kerstdagen zo
KimD schreef:Als jij geen ontslag neemt bij je huidige werk lijkt het mij niet dat je recht hebt op WW.