Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bobje26 schreef:Ik zou geen ontslag nemen maar aangeven dat je minder uur wilt werken.
Zelf zou ik het echt apart vinden als je nu ontslag indient maar over 3 maanden opeens weer werk wil.
Ik zou gewoon het gesprek aangaan met je manager, kun je dat meteen leren om zo'n gesprek te voeren.
Emmaa_ schreef:Ik zou gewoon even met je manager of leidinggevende gaan zitten en aangeven dat het nu een beetje te veel wordt maar dat je eventueel in maart wel weer lekker veel kan werken als ze dan nog mensen zoeken. De kans is best groot dat je dan niet je contract op hoeft te zeggen maar dat je gewoon ff op 0 uren gezet wordt (er vanuit gaande dat je een 0-uren contract hebt). Misschien kan je dan samen kijken of je bijvoorbeeld wel een avondje per week kan blijven werken.
Bij supermarkten werken ze met zo veel scholieren en studenten dat ze echt wel gewend zijn dat er soms gewoon drukkere periodes zijn waarin het even niet zo makkelijk is om te werken.
Emmaa_ schreef:Ja dat herken ik wel hoor, ik heb heel lang achter de kassa gezeten en ik kan me geen dag herinneren waarop er genoeg personeel was en alles soepel ging. Soms moet je gewoon voor jezelf kiezen en als je het geld kan missen zou ik het gewoon proberen bij je teamleider. "Hey, ik heb het te druk en wil graag nog maar 1 doordeweekse avond of ochtend werken". Als hij/zij dan zegt dat dat niet kan, dan houdt het op en dan kan je je ontslag indienen.
purny schreef:Heb je in GO je tijden aangepast? Ik zou als je dit hebt gedaan melden dat je aangegeven hebt dat je je tijden hebt aangepast.
stroopkoek schreef:purny schreef:Heb je in GO je tijden aangepast? Ik zou als je dit hebt gedaan melden dat je aangegeven hebt dat je je tijden hebt aangepast.
Wij werken helaas niet me een GO je moet dus face tot face aangeven dat het je niet schikt, maar zoals ik hier ergens boven al gezegd heb wordt dit echt niet gewaardeerd en komen ze eigenlijk al mensen tekort. Ik denk niet dat ze er soepel in gaan zijn..
Kimsel94 schreef:stroopkoek schreef:Heb je in GO je tijden aangepast? Ik zou als je dit hebt gedaan melden dat je aangegeven hebt dat je je tijden hebt aangepast.
Wij werken helaas niet me een GO je moet dus face tot face aangeven dat het je niet schikt, maar zoals ik hier ergens boven al gezegd heb wordt dit echt niet gewaardeerd en komen ze eigenlijk al mensen tekort. Ik denk niet dat ze er soepel in gaan zijn..
Kairos schreef:Heb je het al aangekaart bij je teamleider? Anders gewoon naar de assistent-bedrijfs of bedrijfsleider gaan, aankaarten dat je het fijn zou vinden als zij zich wat flexibeler opstellen wbt jouw rooster, omdat jij in je examenjaar zit. Gewoon eerlijk zijn, dat werkt vaak prima.
Meestal hanteren ze iets van 1 maand met ontslag nemen, ivm dat ze ook vervanging voor jou moeten kunnen zoeken (iig, dat was bij degene die bij ons ontslag namen wel zo)
Nirvana_ schreef:Ga het gesprek aan met je leidinggevende en zeg dat je het tijdelijk zo niet red, kijken met welke oplossing ze komen. Meestal geef je het eerst mondeling aan en dien je dan je ontslagbrief in bij de juiste afdeling, maar daar kan je leidinggevende ook mee helpen.
Ik zie wel dat je per 1 dec wilt stoppen, het lijkt me niet dat dat op zo'n korte termijn kan? Meestal moet je een betaaltermijn van tevoren opzeggen. Dus bijv opzeggen voor 1 dec om per 1 jan te kunnen stoppen.