Na het een poosje aangekeken te hebben, oriënteren mijn partner en ik ons op een verhuizing (terug) naar de stad, best een stukje rijden van waar we nu wonen. Mijn partner heeft een fulltime+ baan, ik studeer voltijd. Onze peuter gaat nu twee dagen naar het kinderdagverblijf en wordt twee tot drie dagen per week opgevangen bij zijn grootouders. Het gesleep kost ons alledrie veel energie en vooral voor ons zoontje is het niet altijd even prettig om weer zijn spulletjes in te moeten pakken en ergens te logeren of een dag te moeten verblijven. We overwegen daarom de komst van een au pair in ons gezin, om hem zo veel mogelijk in zijn vertrouwde bed te kunnen laten slapen en zoveel mogelijk een thuis-gevoel te hebben. Ik lees veel verhalen van Nederlandse meiden die werken als au pair in het buitenland, maar niet zoveel ervaringen van Nederlandse ouders met au pairs in hun gezin.
Daarom vroeg ik me af of er Bokkers zijn die een au pair in huis gehad hebben of dit van dichtbij meegemaakt hebben en er wat meer over kunnen vertellen. Is het particulier te regelen of moeten we echt die €2000 dokken aan een bemiddelingsbedrijf? Is dat het waard? Wat zouden wij een au pair moeten kunnen bieden?
Allemaal hersenspinsels waar we mee bezig zijn, maar het liefst lezen we gewoon de ervaringen van deskundigen.
Het mag uiteraard ook middels PB. Alvast dank!
Wat heb jij als au-pair echt nodig qua huisvesting? Lees: zou een au-pair een eigen badkamer moeten hebben? We hadden zelf bedacht dat we bijvoorbeeld een zolder zouden kunnen inrichten met een kleine leefhoek, een goed bed e.d., maar is het ook nodig om een aparte badkamer beschikbaar te hebben? Ben jij als ik het goed begrijp een Nederlandse au-pair werkzaam in Nederland? Woon jij ook volledig in bij het gezin? Ik ben ook benieuwd waar ik zo'n au-pair zou kunnen vinden. Laatste vraag (voorlopig
) : Wij lazen op internet dat de au-pair actief in het sociale leven betrokken dient te worden door het gezin. Nou is onze au-pair hartelijk welkom, maar zou de au-pair dan meegaan naar familiefeestjes en afspraken met vrienden? Mag ook middels PB hoor.