Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Shaggy09 schreef:Ik vroeg me af of jullie tips hebben om wat meer rust in het hoofd te creëren? Of misschien herkennen sommige bokkers dit ook. Ik moet er trouwens wel even bij zeggen; het plannen is het probleem dus niet. Want als ik een weekplanning pak dan kan ik alles heel mooi indelen op zo'n manier dat ik praktisch gezien nog wat tijd voor rust zou moeten hebben.
Shaggy09 schreef:Ik merk de laatste tijd weer hoeveel energie het me kost om een drukke planning te hebben en ik baal hier enorm van. Aankomende week zit ik ook iedere dag vol, voor veel mensen is dat normaal. Ik heb meestal wel 1 dag in de week dat ik naast school/studie geen afspraken heb staan.
Shaggy09 schreef:Ik ben momenteel bezig met een eigen bedrijfje icm dat doe ik een opleiding 4 dagen in de week, 1 dag stage. Ik werk ook nog 1 avond in de week, en ik rijd 1 tot 2 keer per week. Daarnaast ga ik een paar avonden in de week naar mijn vriend of naar een vriendin. Dat valt wel te managen.
. 5 dagen in de week bezig met je eigen bedrijf, 3 avonden vaste verplichtingen en de rest van de avonden (die je dus zou kunnen gebruiken om even niets te doen) zitten ook vol. Waar zijn je 'me-momenten'?Shaggy09 schreef:...dus dan is er ook geen tijd meer om te rijden of om vrienden te zien. En dat laatste vind ik niet eens zo'n probleem, maar ik merk dat ik mentaal dat heel moeilijk vind. Het idee dat er geen ruimte is om even te rusten of om stil te zitten vind ik niet prettig, en natuurlijk is er ruimte om te rusten want ik moet ook slapen s'nachts. Maar mijn hoofd voelt dit niet zo.

Shaggy09 schreef:Ik krijg snel hoofdpijn, bij heel veel stress kan ik ook duizelig worden en dat is gewoon niet fijn. Ik vind het niet erg om het druk te hebben, maar als mijn lichaam dan niet mee wilt werken wordt het wel lastig. Afgelopen maandag zat ik in de pauze op school rustig te lunchen en toen kreeg ik ineens een paniekaanval. Het duurde niet lang maar ik vond het wel doodeng, heb nog nooit zoiets gevoeld.
Shaggy09 schreef:Ik vroeg me af of jullie tips hebben om wat meer rust in het hoofd te creëren? Of misschien herkennen sommige bokkers dit ook. Ik moet er trouwens wel even bij zeggen; het plannen is het probleem dus niet. Want als ik een weekplanning pak dan kan ik alles heel mooi indelen op zo'n manier dat ik praktisch gezien nog wat tijd voor rust zou moeten hebben.

xU_Blinghx schreef:Ik weet natuurlijk niet je precieze planning maar maak je de planning niet ook te druk in je hoofd?
Ik heb dat namelijk ook vaak dat ik mezelf helemaal druk maak omdat ik het drukker maak in mijn hoofd maar in de praktijk blijkt het allemaal wel mee te vallen.

MarliesV schreef:Maar is de opleiding dan wel wat je wilt doen? Want als je stage niet leuk is, wil je dan later wel dit werkveld in?
Denk dat het verstandig is om die avond werken te scrappen, als dat financieel haalbaar is.
Shaggy09 schreef:xU_Blinghx schreef:Ik weet natuurlijk niet je precieze planning maar maak je de planning niet ook te druk in je hoofd?
Ik heb dat namelijk ook vaak dat ik mezelf helemaal druk maak omdat ik het drukker maak in mijn hoofd maar in de praktijk blijkt het allemaal wel mee te vallen.
Dit is iets heel stoms wat ik dus ook veel te veel doe. Ik stress nu eigenlijk al voor volgende week want dan zit ik helemaal volgepland. Daardoor leef ik soms ook helemaal niet echt in het moment, hoe raar dat ook klinkt. Ik ben altijd maar bezig met morgen, volgende week, volgende maand. De tijd gaat ook echt heel snel, en ik ben pas 19
Probeer wat meer in het nu te leven en niet alleen maar aan de drukte te denken. Castilja schreef:Pardon, erop afgerekend worden als je zonder make-up naar school komt?! In welke tijd leven we? Oei wat eng

Shaggy09 schreef:Castilja schreef:Pardon, erop afgerekend worden als je zonder make-up naar school komt?! In welke tijd leven we? Oei wat eng
Ik vind het ook belachelijk. Maar we moeten er altijd representatief bij lopen want 'stel we komen een klant tegen'
Ik merk ook heel erg dat mijn lerares de meiden die dagelijks in een jurkje of rokje verschijnen voortrekt op de dames die gewoon casual of in een jeans naar school komen.
Ik vind dit ook echt niet kunnen maar heb geen zin om hier verder iets mee te doen want ik ben na de zomer al klaar met deze opleiding.