Ontslagen, hoe ga je er mee om?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jenara

Ontslagen, hoe ga je er mee om?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-19 23:53

Hej allemaal,

Zoals de titel al doet vermoeden, heb ik vandaag te horen gekregen dat ik nieuw werk ga moeten zoeken. Gebruik de term “ontslagen” bij gebrek aan iets anders, aangezien ik op zelfstandige basis werk en dus niet op de officiele manier ontslagen kan worden. Ik voelde het wel ergens wat aankomen, de klik met de bazen en het bureau was er niet. Dus ik neem het mijn bazen ook niet echt kwalijk, maar het blijft een bittere pil. Zeker omdat ik hier 10 000x liever werkte dan op mijn vorige plek. Mijn hoofd staat wat op zijn kop en ik twijfel even aan alles, of ik unerhaupt deze carriere wel wil blijven volgen enzo. Ook is het in mijn sector een slecht moment om nieuw werk te moeten zoeken en moet je kieskeurig zijn op het bureau, omdat je jezelf anders on-interessant maakt voor het type bureau waar je graag wil werken...

Ik weet ook wel dat het veel mensen overkomt, vandaar ook deze post. Het is voor mij de eerste keer en voel wat nood aan tips hoe je hier mentaal mee omgaat.

LukieBradley

Re: Ontslagen, hoe ga je er mee om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 00:03

Uhhhh aan mij heb je niets :')
Ik kreeg ontslag (geheel onterecht en is een kort jaar na data ook compleet uitgesproken) en zat met 2 mensen in de ruimte.
Heb alles gegeven toen voor dat bedrijf en was zo link.
Ben helemaal geflipt en gezegd dat hij in die maand het extra werk zelf kon oplossen wat ik zou doen.
Vonden ze mijn eigen zaak.
Heb gezegd dat ze van hun probleem niet de mijne moesten maken en het lekker zelf uit konden zoeken.
Toen begonnen ze met het gewoonlijke formele gebazel en heb ik random gezegd:
Ik ben klaar met dit gesprek en ben weg gelopen en de deur bijna uit zijn voegen laten knallen _O-

Heb de boel netjes uitgewerkt en raad eens waar ik 11 maanden nadat ik officieel uit dienst trad weer ga werken :+

Bij mij lag er ook een boel dwars waaronder ook gedoe met hogerhand.
Hele goede gesprekken hebben bij mij goed geholpen.
Al ging er even overheen voor ik voor rede vatbaar was in mijn hoofd want ik was laaiend.
Zacht uitgedrukt _O-

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 02:07

Wat voor werk doe je?
Wellicht kun je een iets andere richting gaan denken waarin de markt wat makkelijker is om banen te krijgen.
Je bent natuurlijk zelfstandige dus echt ontslagen ben je niet. Het is nu eenma vrij makkelijk om zowel als opdrachtgever als zzp'er te zeggen 'hier stopt onze samenwerking' dan als iemand in loondienst is.
Ik ben nooit echt ergens ontslagen. Alleen contract werd niet verlengt maar was aan het begin van mijn carriere.

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-19 03:51

Hutcherson schreef:
Wat voor werk doe je?
Wellicht kun je een iets andere richting gaan denken waarin de markt wat makkelijker is om banen te krijgen.
Je bent natuurlijk zelfstandige dus echt ontslagen ben je niet. Het is nu eenma vrij makkelijk om zowel als opdrachtgever als zzp'er te zeggen 'hier stopt onze samenwerking' dan als iemand in loondienst is.
Ik ben nooit echt ergens ontslagen. Alleen contract werd niet verlengt maar was aan het begin van mijn carriere.

Ik ben architect van opleiding en moet na die studie nog 2 jaar stage doen op zelfstandige basis,
daar heb ik nu 1 jaar van gedaan, telkens 6 maanden bij een bureau.
Dus zou spijtig zijn om nu in een andere richting te gaan denken, aangezien ik dan mijn stage niet afmaak
en dan nooit effectief zelf als architect zou mogen werken :/

Ik begin hierdoor gewoon ook zo vreselijk te twijfelen aan mezelf, of ik wel goed genoeg ben voor dit werk
en of ik me inderdaad niet moet heroriënteren, maar langs de andere kant zou ik echt niet weten wat gedaan dan en valt de droom die ik samen met mijn vriend had uit elkaar, we wouden graag ooit ons eigen architectenbureau opstarten.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 06:56

Opstaan en weer verder gaan.
Ja het is een bittere pil even maar niet bij de pakken neerzitten.

Ik was 46 toen het bedrijf, waar ik al 13 jaar werkte, het kantoor sloot. Begonnen net ons bestaan in het noorden op te bouwen. (Kon in die tijd binnen het bedrijf overstappen naar het kantoor in het noorden)
Had net een herseninfarct gehad...
Sta je dan.. als luchtvracht expediteur waar de banen in het westen te vinden zijn was hier niets.
Kon gelukkig tijdelijk invallen bij een bedrijf op de customerservice met transport erbij.
Ander kant van het loket zeg maar.
Zou voor een half jaar zijn. Werd 1.5 jaar en net voor ik een vast contract zou krijgen kwamen de Amerikanen en die haalde de bezem erdoor dus helaas... Ik kon vertrekken.

Vond gelukkig snel een soort gelijke baan.
Na 1.5 jaar een maand voor mijn vaste contact... kwamen de Amerikanen en gingen er 34 man uit.
Je raad het al.... Ik ook.
Ondertussen was ik 49... ook geen makkelijke leeftijd om weer opnieuw te beginnen.
Open sollicitaties.. Ik vond een baan bij een Fries bedrijf.
Maar dit was niet mijn ding en mentaliteit dus een jaar vol gehouden toen mijn huidige baan langs kwam. bij een Amerikaans bedrijf. _O-
Hier zit ik op mijn plek heb het naar mijn zin.
Nee... Ondertussen vast contract en geen ontslag. _O-

Dus hiermee wil ik zeggen.. niet bij de pakken neerzitten en gewoon verder gaan wat je graag wilt doen.
Soms kom je ergens wat misschien niet hoe ding is.
Dan vanuit die baan gewoon verder zoeken.
Er komt best iets op je pad. Je bent nog jong en je heb nog alle kansen en dromen. Benut ze.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 08:28

Jenara schreef:
<knip>maar langs de andere kant zou ik echt niet weten wat gedaan dan en valt de droom die ik samen met mijn vriend had uit elkaar, we wouden graag ooit ons eigen architectenbureau opstarten.

En dan denk jij dat alle opdrachtgevers altijd blij zullen zijn en dat er nooit een opdracht wordt teruggegeven plus bijbehorende gezeik over tot hoever er dan betaald gaat worden?

Zie het als een leermoment: je doet (als het goed is) niet alleen een technische maar ook een creatieve opleiding, en nergens is zoveel verschil van mening over als over "smaak". Daarnaast moet die smaak ook nog technisch goed te verwezenlijken zijn, dus het zal echt vaker gebeuren dat je op z'n minst flinke tegenargumenten krijgt van je opdrachtgever. That's life.

Als je denkt dat jou niets te verwijten is, kan je opleiding dan nog bemiddelen? Die willen ook liefst zien dat al hun studenten de eindstreep halen. Staat goed op het CV van de opleiding...

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 08:37

Jenara schreef:
Hutcherson schreef:
Wat voor werk doe je?

Ik ben architect van opleiding en moet na die studie nog 2 jaar stage doen op zelfstandige basis,
daar heb ik nu 1 jaar van gedaan, telkens 6 maanden bij een bureau.
Dus zou spijtig zijn om nu in een andere richting te gaan denken, aangezien ik dan mijn stage niet afmaak
en dan nooit effectief zelf als architect zou mogen werken :/

Ik begin hierdoor gewoon ook zo vreselijk te twijfelen aan mezelf, of ik wel goed genoeg ben voor dit werk
en of ik me inderdaad niet moet heroriënteren, maar langs de andere kant zou ik echt niet weten wat gedaan dan en valt de droom die ik samen met mijn vriend had uit elkaar, we wouden graag ooit ons eigen architectenbureau opstarten.

Zeker doorgaan dan,wij hebben er 1 nodig en de gene die we contacteerde zitten gewoon al een jaar vol.
Je niet laten kisten en gewoon een ander buro zoeken en je dromen blijven na jagen.En misschien kan je wat doen met de reden van je ontslag.En als je het flauwe bullshit vind dan gooi je het over je schouder en zoekt wat anders.

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 08:42

Ik ben 1x ontslagen en vond dat ook een hele bittere pil, vooral omdat ik het beste van mezelf had gegeven, er zelfs een, achteraf bekeken, een chronische blessure aan over heb gehouden, waardoor ik altijd voorzichtig moet zijn in mijn werk.

Maar goed, het was een bittere pil en mijn enige raad is, slik hem, ga je gevoelens en emoties niet uit de weg.
Accepteer het rotgevoel, straks is het voorbij en ben je als mens een stuk gegroeid.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 21:20

Geen echt ontslag, maar ook hier "einde contract, doei" meegemaakt. Ik hield de boel overeind, rende me rot, en toen ik aangaf dat ik het soms niet rond kreeg, moest ik maar harder lopen 8)7
Ik had toen 2 halftijdse banen, werkte 21 dagen aan 1 stuk en eigenlijk was ik er niet rouwig om. Kon snel erna die andere baan uitbreiden en zit daar nogsteeds goed op m'n plekje.

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 21:27

Ik heb nog nooit een vast contract gehad sinds ik 11 jaar geleden ging werken. Keer op keer goede functioneringsgesprekken, maar na de maximaal aantal verlengingen van tijdelijke contracten, moest ik keer op keer het veld ruimen.

Ja, het is echt ontzettend balen, maar je moet uiteindelijk door. Zie het als een nieuwe kans om iets te doen wat beter bij je past en leuker is.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 21:32

Begin dit jaar werd mijn contract niet verlengd, wat voelde als een ontslag. Ik vond het best vervelend en heb er ook wel even goed van gebaald. Maar als het van een kant niet klikt is er vaak geen stabiele samenwerking mogelijk :) Ik heb me dat een beetje voorgenomen en dat heeft mij een hoop rust gegeven.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 21:33

Ik heb ooit één keer werkelijk 'ontslag' gekregen. Of eigenlijk; ik werd niet voor vast aangenomen bij dat bedrijf (was al 2 keer eerder verlengd) omdat ik elders had gesolliciteerd (waar ik met 8 uur meer 1000 euro per maand meer kon verdienen :P ).

Ik was op dat moment 25 en wilde eigenlijk toch wel eens op eigen benen staan en dat ging niet lukken met het beetje geld dat ik daar verdiende.

Voor mij was het dan ook geen enkel probleem. Jammer dat ik er zo raar weg ben gekomen (ze wilden ook nog eens geen transitievergoeding betalen terwijl ik er meer dan 2,5 jaar had gewerkt :Y).

Maar mijn salaris is in de 3 jaar die daarop volgend wel 3 keer zo hoog :') Dus ik zie het alleen maar als iets positiefs.

Intussen werk ik al 2 jaar voor hetzelfde bedrijf, op 4 verschillende locaties. Eerst voor Randstad, nu ben ik bij dat bedrijf met een vast contract, onbepaalde tijd. Ontslag zou ik nu echt verschrikkelijk vinden, heb het er erg naar mijn zin!

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 21:33

Het is echt even heel poedersuiker en iets waar je even doorheen moet. Ik heb jaaaaaaren lang de autotechniek in gewild, na bij 20 bedrijven gesolliciteerd te hebben eindelijk een plek gevonden. Kreeg na 3 dagen werken te horen dat ik toch niet was wst ze zochten.

Hoop opgegeven... Uiteindelijk de kans gekregen om designlampen te maken. Zag dit niet zo zitten, wilde gewoon die autotechniek in...

Nu werk ik hier een kleine maand en kan me oprecht geen fijnere/leukere baan bedenken :D

Tip dus om toch ook te gaan oriënteren in verschillende richtingen :j

Art_ofLiving

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 21:40

Hier 2x in m'n leven contract beëindigd vanwege bedrijfseconomische redenen. Waren beiden banen waar ik niet 100% op m'n plek zat, dus in die zin vond ik het niet verschrikkelijk maar het is nooit leuk als jij weg moet en een ander niet. Heb wel altijd m'n best gedaan om m'n tijd netjes af te maken en alles goed over te dragen. "Burning bridges" is nooit positief voor je carrière. Dus heb altijd goed afscheid genomen.

Persoonlijk zie ik 'ontslag' als een open deur naar iets nieuws, naar een nieuwe uitdaging. Het is even een bittere pil inderdaad, maar je karakter groeit er ook van en mensen bewonderen het als je stabiel blijft doorgaan.

Wel realiseer ik me heel goed dat het bedrijfsleven helemaal om geld draait en je er altijd uit kan vliegen als er iets niet goed gaat (qua prestaties of qua financieel status van het bedrijf). Daar stel ik me op in, maar daartegenover geef ik ook niet mijn hele leven op voor een baan. Ik vind mijn werk-privebalans belangrijker dan een baan, want je baas is ook niet je beste vriend als hij zakelijke keuzes maakt. Even uitgezonderd voor als je echt in financieel nood zit en je werk echt hard nodig hebt.

TS, sterkte, maar ik hoop voor je dat je er iets veel beters voor terug krijgt! Hoe veel je ook twijfelt aan je capaciteiten nu, ga door. Zeker in design/architectuur etc heb ik al zo veel mensen gehoord die een periode van twijfel hadden en uiteindelijk toch door hebben gezet, en er zijn gekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 22:12

Tuurlijk leer je hier ook van maar het is ook wel mooi poedersuiker. Ik kan niet meepraten over ontslag, maar mijn oog viel op wat je hier zegt:
Jenara schreef:
Ook is het in mijn sector een slecht moment om nieuw werk te moeten zoeken en moet je kieskeurig zijn op het bureau, omdat je jezelf anders on-interessant maakt voor het type bureau waar je graag wil werken...

Dat herken ik wel (maar dan in een andere sector) en zo denk/dacht ik ook, maar leg je lat niet te hoog voor jezelf. Misschien krijg je bij een kleiner/onbekender architectenbureau wel veel toffere kansen dan bij de grote namen. En ook als een bedrijf wat mindere kanten heeft, dan zal een toekomstige werkgever het alleen maar kunnen waarderen als jij dat kunt benoemen. (Dat gezegd hebbende, ik kan me voorstellen dat je selectief moet zijn, hoor.)

Voor nu in ieder geval veel sterkte. Even flink balen mag best! :(:)

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-19 12:59

Bedankt voor alle reacties hier!!

Heb dit weekend echt even de tijd genomen om met familie en vrienden rondom mij te praten
en het allemaal even te verwerken.

Jullie verhalen hier helpen me ook echt wel om het allemaal wat te relativeren!

Ik ga mijn laatste 3 weken stage hier ook gewoon nog uit doen, zorgen dat ik alles goed afsluit
en toch met een positief gevoel en met opgeheven hoofd kan vertrekken. Ik plan ook nog even een
extra gesprek in met mijn bazen om toch iets specifiekere vragen te kunnen stellen, zodat ik weet waar
ik aan moet werken naar een volgende werkplek toe.

Ik ga verder gewoon rustig mijn tijd nemen, eerst even voor mezelf en dan om uit te kijken naar iets waar ik me goed in voel, hoeft zeker geen groot, bekend bureau te zijn, maar wel iets met een stijl van architectuur waar ik me in kan vinden en dat qua werkwijze mij aanspreekt.
Ik heb het er met mijn vriend over gehad en met mijn ouders, moest het zoeken langer duren, kan ik gerust freelance iets proberen doen in de tussentijd, of wat korte interims in een andere sector . Eventjes mental break van architectuur lijkt me niet persé slecht, ik heb sinds mijn afstuderen er nog geen 2 sec. pauze van kunnen nemen. Moest het dan nog financiëel moeilijk worden, willen ze mij wel tijdelijk eventjes steunen.

Ik heb al wel wat meer tegenslagen te verwerken gehad in mijn leven, dus ik kom hier uiteindelijk ook wel weer beter en sterker uit, maar het is, zoals gezegd, wel eventjes poedersuiker.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 17:41

Veel succes! Blijf er voor gaan! Je schrijft een sterke laatste post! Wie weet vind je door deze ervaring een fijnere (en wie weet ook blijvende) werkplek! Probeer nu nog zo veel mogelijk te leren van deze stage! Positief omgaan met tegenslag is ook ontzettend belangrijk! Nogmaals succes en ik wens je een fijne nieuwe plek toe!

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 17:53

Je krijgt nu ook de kans om bij een ander bureau te kijken hoe het daar gaat. Kun je alleen maar veel van leren.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 17:57

Ik heb echt niks nuttigs toe te voegen, maar wilde toch even dit zeggen:

Goed bezig TS, niet je droom zomaar opgeven hoor!
Even adem halen en weer door gaan met nieuwe positieve energie :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 19:52

Heb je niet eerder eerder een topic gehad over de stage? Iets over vroegtijdig willen stoppen?
Als jij inderdaad diezelfde TS bent dan zou ik zeggen: je twijfel was oprecht en daarmee heb je een bevestiging dat je prima op je gevoel mag vertrouwen in de toekomt.

Soms overkomen dingen je die niet leuk zijn en waar je even niet weet: hoe nu verder.
Maar ik kan je garanderen dat als je dit durft te zien als een leermoment en reflecteerd hoe je er zelf in staat dat je er dan veel meer van levenslessen van geleerd hebt dan een probleemloze stage.
Het is doorgaans moeilijk om te weten wat je precies wilt in het leven maar wat daarbij enorm helpt is om in iedergeval te weten wat je NIET wilt.
Neem je tijd en als je er weer voor wilt gaan: Succes met het vinden van een nieuwe plek :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 20:07

Goed van je dat je het daar netjes en positief wilt afsluiten. En fijn dat je een vangnet hebt. Even adempauze is ook niet verkeerd, zo te lezen. Klinkt als een goede instelling, TS! *\o/*

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-19 22:35

Sizzle schreef:
Heb je niet eerder eerder een topic gehad over de stage? Iets over vroegtijdig willen stoppen?
Als jij inderdaad diezelfde TS bent dan zou ik zeggen: je twijfel was oprecht en daarmee heb je een bevestiging dat je prima op je gevoel mag vertrouwen in de toekomt.

Soms overkomen dingen je die niet leuk zijn en waar je even niet weet: hoe nu verder.
Maar ik kan je garanderen dat als je dit durft te zien als een leermoment en reflecteerd hoe je er zelf in staat dat je er dan veel meer van levenslessen van geleerd hebt dan een probleemloze stage.
Het is doorgaans moeilijk om te weten wat je precies wilt in het leven maar wat daarbij enorm helpt is om in iedergeval te weten wat je NIET wilt.
Neem je tijd en als je er weer voor wilt gaan: Succes met het vinden van een nieuwe plek :)

Dat heb je goed opgemerkt Sizzle, alleen ging dat over mijn vorige stageplek :/ Dit was nu ondertussen de nieuwe, waar ik zo enorm naar uit keek. Heb vandaag wel nog een goed gesprek gehad met de bazen en wat meer verduidelijking gekregen, waar ik veel aan heb naar toekomstig werk toe. Ook hebben ze gezegd zeker een positieve evaluatie te willen meegeven, want ze zijn wel heel tevreden van het werk dat ik voor hen heb gedaan, alleen passen mijn sterke kanten nu even niet optimaal bij de toekomst van hun bureau.

Momenteel is het wel "hoe nu verder / wat nu?", afgewisseld met een hele hoop aan mogelijkheden in mijn hoofd. Ik heb het wel even enorm moeilijk met die onzekerheid terug, niet weten hoe mijn (werk)leven er gaat uitzien over een maand. Ik zoek al zo lang naar standvastigheid en dat lijkt maar uit te blijven. Maar eventjes wat ademruimte zou wel eens goed kunnen zijn, tijd om alles even op een rijtje te zetten. De laatste paar jaar
zijn één lange stoomtrein van werk, zoeken, opbouwen en stress geweest, heb deze zomer voor het eerst 3 weken écht vakantie gehad en wat was dat zalig! Dusja, afwerken, even adempauze en dan weer door.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 22:43

Neem even een paar weken echt pauze en dan kan je weer op zoek naar een nieuwe plek. Even stilstaan, omkijken en weer doorgaan kan echt wel deugd doen! Succes! Kop op! Je bent weer een ervaring rijker!

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 23:37

Ja, dat is heel vervelend! Maar hoe cliché het ook klinkt: het komt wel goed. Je krijgt even een knauw in je zelfvertrouwen misschien, maar soms is het ook gewoon zo dat er geen wederzijdse klik is om wat voor reden dan ook. Ik kan het je ook zeker aanraden om er eventjes tussenuit te gaan! Brengt je ook weer nieuwe inzichten als je tijd hebt om er over na te denken. :)

Ik heb het zelf mee gemaakt bij mijn vorige werkgever. Mijn contract werd niet verlengd, maar ze hebben me er 2 maanden daarvoor al uit gezet. Ik had net mijn auto verkocht voor een auto van de zaak (want ik deed mijn werk zo goed en er zat echt potentie in), maar toen bedachten ze toch dat de klik er niet was aka ‘Als je ergens een mening over hebt dan houd je je bek maar gewoon en anders ga je maar ergens anders werken.’ :Y). Nu dus ook heel erg blij dat ik daar weg ben want ik dacht toen dat het aan mij lag, maar de mentaliteit daar was te bizar (in mijn ogen). Gelukkig nu een hele leuke werkgever waar ze super blij met mij zijn en waar een mening gewaardeerd wordt in plaats van de kop in gedrukt. Het mooie is ook dat ik nu een werkgever heb waar zij totaal bij in het niet vallen als droevig bedrijfje. Ik geloof er ook wel in dat sommige dingen zo gaan omdat het zo had moeten zijn.

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-19 09:47

Peuk schreef:
Ja, dat is heel vervelend! Maar hoe cliché het ook klinkt: het komt wel goed. Je krijgt even een knauw in je zelfvertrouwen misschien, maar soms is het ook gewoon zo dat er geen wederzijdse klik is om wat voor reden dan ook. Ik kan het je ook zeker aanraden om er eventjes tussenuit te gaan! Brengt je ook weer nieuwe inzichten als je tijd hebt om er over na te denken. :)

Ik heb het zelf mee gemaakt bij mijn vorige werkgever. Mijn contract werd niet verlengd, maar ze hebben me er 2 maanden daarvoor al uit gezet. Ik had net mijn auto verkocht voor een auto van de zaak (want ik deed mijn werk zo goed en er zat echt potentie in), maar toen bedachten ze toch dat de klik er niet was aka ‘Als je ergens een mening over hebt dan houd je je bek maar gewoon en anders ga je maar ergens anders werken.’ :Y). Nu dus ook heel erg blij dat ik daar weg ben want ik dacht toen dat het aan mij lag, maar de mentaliteit daar was te bizar (in mijn ogen). Gelukkig nu een hele leuke werkgever waar ze super blij met mij zijn en waar een mening gewaardeerd wordt in plaats van de kop in gedrukt. Het mooie is ook dat ik nu een werkgever heb waar zij totaal bij in het niet vallen als droevig bedrijfje. Ik geloof er ook wel in dat sommige dingen zo gaan omdat het zo had moeten zijn.

Blij voor jou dat het zo is uitgedraaid!!
En ja, wat ik me nu soms afvraag is of ik inderdaad niet te hard probeerde vast te houden aan dit werk
omdat het zoveel beter was dan het vorige, maar wie weet kan het nog wel beter? :)
Met mijn relaties is het eigenlijk een beetje ook zo gegaan, eerste was echt rampzalig, tweede veel beter en nu ben ik pas echt oprecht happy in mijn relatie en besef ik dat de vorige ook niet zo goed was als ik toen dacht.

Ik heb gisteren toch al eens gebeld met een bureau dat vrij dringend op zoek is naar iemand met 1j ervaring en ga toch eens mailen. Hopelijk kan ik een eventueel gesprek nog een weekje uitstellen ofzo en zou ik zowieso zeggen pas half november te kunnen beginnen, maar het is toch wel een bureau dat me aanspreekt qua stijl, dus zou zonde zijn dat te laten schieten!