Laat ik bij het begin beginnen, een stukje voorgeschiedenis
na de basisschool heb ik havo-vwo advies gekregen, zodoende ook 2 jaar een havo-vwo studie gedaan. Echter was ik jong, had geen zin in school, zag het nut er niet van in met als gevolg dat ik alles behalve mijn best deed. 2e Jaar niet gehaald en het 3e jaar naar het vmbo-tl gegaan. Dat ging niet zoals het moest gaan, ik kon in deze klas totaal niet aarden en ben dan ook behoorlijk gepest. Dit heeft veel impact gehad, school maakte mij dood ongelukkig.
na afronden vmbo naar paardenhouderij Barneveld gegaan, domste keuze ooit.. Uiteraard.. Na 4 maanden gestopt en het jaar afgemaakt met werken bij de Hema in overleg met de leerplicht.
Via via bij de vooropleiding van defensie terecht gekomen, grote verandering, maar eindelijk deed ik iets dat echt bij mij paste, maar helaas, na veel trainen een behoorlijke blessure opgelopen en afgekeurd, dit ging niet meer goed komen.. Ik kon van voor af aan beginnen.
Omdat ik niet weer 4 jaar in de schoolbanken wou zitten besloten een particuliere deeltijd studie te gaan doen, heb toen in 1,5 jaar een erkend mbo4 diploma behaald als paraveterinair. Eindelijk zat het eens mee, de studie kreeg ik met gemak afgerond en bij mijn laatste stage kreeg ik vrijwel direct een baan aangeboden.
En nu.. Ik werk hier inmiddels 1,5 jaar en zo veranderlijk als het weer is, zo ben ik. Ik raak er op uit gekeken en ik mis de uitdaging, er zijn geen doorgroeimogelijkheden binnen dit vak en het salaris is dusdanig slecht dat ik hier eigenlijk niet van kan leven en er geen toekomst in zie. Ik heb ontzettend leuke collega's en ergens voelt het wel veilig zo, maar tegelijkertijd loop ik tegen een muur aan, ik zou graag meer uit het leven halen, meer uit mijn kunnen en een nieuwe uitdaging aan gaan.
Ik wil dus iets anders.. Ik moet iets anders..
Maar dan komt de grote vraag: Wat??
Er zijn zo veel opties, vroeger dacht ik altijd te weten wat ik wou, maar nu ben ik compleet het spoor bijster. Het word dus een behoorlijke gok om mijn veilige baan op te zeggen en zo het diepe in te springen. Het zal voor mij mentaal een uitdaging worden, mede vanwege mijn verleden, daarom zal ik liever voor een deeltijd studie kiezen, hbo bied dit, echter heb ik op het hbo nog niet iets gevonden dat mij echt aanspreekt. Wat betreft universitaire studies spreek algemene sociale medische wetenschappen mij heel erg aan, of medische natuurwetenschappen, dit is namelijk heel breed. Hier heb ik alleen niet de juiste toelatingseisen voor.. Die zal ik dan dus links of rechts om ook nog moeten gaan halen. Kan ik dat, durf ik dat? En wat gaat dit voor een impact hebben op mijn leven, financieel gezien? Ik wil mij zelf ook niet compleet de schulden in werken want dit zal wel een fulltime studie betekenen en niet ook nog werken er naast. Is het ook niet te hoog gegrepen?
Zijn er meer bokkers die na een periode van werken de schoolbanken weer in gegaan zijn? Of die zich zelf van "laaggeschoold" opgewerkt hebben naar hoger niveau? En wat zijn jullie gaan doen?
Lang verhaal weer, maar hoop dat er bokkers zijn die hier over mee willen sparren en hun verhalen willen delen