Mijn ei kwijt, het niet meer naar mijn zin op mijn werk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marlies94

Mijn ei kwijt, het niet meer naar mijn zin op mijn werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-19 20:52

Graag wil ik even iets van mij af schrijven.. het is een lang verhaal en ik vraag geen commentaar oid. Ik vind het gewoon fijn om het even kwijt te kunnen. Hopelijk blijven jullie lief voor mij. :o

Voorheen werkte ik altijd in een winkel, ik was daar prima op mijn plek en had ook doorgroei mogelijkheden als filiaalmanager maar omdat ik graag echt iets anders wou heb ik dat afgewezen. Iets in de administratie zag ik wel zitten dus ging ik solliciteren, wel zonder ervaring want ik heb hier geen vooropleiding oid voor gevolgd. Ik werd uitgenodigd voor een gesprek op een notaris kantoor als receptioniste met ook administratieve taken. Wat was ik blij! Na een paar dagen hoorde ik dat ik het niet was geworden maar iemand anders dat ze nog een ander alternatief voor mij hadden want er ging iemand de ziektewet in met dezelfde functie en die mocht ik vervangen. In eerste instantie voor een half jaar. Na er over nagedacht te hebben ben ik er voor gegaan, ik had immers niks te verliezen. Ik kon afgelopen 3 december beginnen dus had ik ontslag genomen bij de winkel waar ik werkte.

Van mij zelf ben ik wat onzeker en vond het ook wel spannend toen ik er aan begon, ik wist immers niks van het vak en er stond mij nog een hoop te wachten. Toch had ik er erg veel zinin, laat maar komen! Eenmaal begonnen vond ik het wel heel erg pittig.. er kwam een hoop informatie op mij af, het andere nieuwe meisje was 3 weken eerder begonnen en vond het ook lastig dus we zaten in het zelfde schuitje. Toch lag zij gelijk al veel beter in de groep. Ze is veel opener dan mij en een populair meisje, iedereen vind haar fantastisch. Daar ging mijn onzekerheid weer.. intussen werd ze goed bevriend met andere collega’s en sprak ook privé met hun af. In de pauze(we hebben een uur pauze) gaat ze ook met een collega mee naar huis. Hartstikke leuk natuurlijk maar toch voel ik mij een beetje buitengesloten als ik dan weer in mijn eentje een broodje weg eet in de kantine. Van mij zelf ben ik wel sociaal maar als ik het gevoel krijg dat ik “er niet bij hoor” trek ik mij dan snel terug.. dat is helaas een hele slechte eigenschap van mij.

De sfeer met de andere collega’s is niet altijd even gezellig. De werkdruk ligt hoog en niet iedereen kan dat goed aan.. daardoor wordt de sfeer er niet gezelliger op en ontstaan er zo nu en dan wat spanningen op kantoor. Zodra ik daar binnen stap bekruipt mij al een naar gevoel..

Een paar weken geleden is mijn contract ter sprake gekomen, ik mag blijven tot januari 2020 want het ziet er naar uit dat de collega die ik vervang voorlopig nog niet terug is. Dit contract is nog niet getekend want mijn huidige contract loopt nog tot 3 juni.

Nu een paar maanden later merk ik dat ik er gewoon echt totaal niet op mijn plek ben, ik vind het lastig om me goed in de groep te mengen en vind het niet prettig om er heen te gaan. In de ochtend ga ik er met buikpijn heen en hoop ik dat de dag snel voorbij is.. eerst nam ik het met een korreltje zout maar merk dat het nu zijn tol gaat eisen, de hele week ben ik er zo druk mee dat ik totaal niet goed in mijn vel zit..

De afgelopen 2 weken heb ik vakantie gehad en ben ik weg geweest, wat voelde ik me heerlijk! Ik werd weer helemaal mezelf en zat weer lekker in mijn vel. Maar zondag avond begon de ellende weer, ik moest afgelopen maandag weer beginnen.. wat ik totaal niet had verwacht is dat ik die avond niet kon slapen, ik heb de hele nacht wakker gelegen en gepiekerd en ben in paniek geraakt. Maandag ochtend besloot ik dat ik niet zo naar het werk kon want ik had echt de hele nacht niet geslapen en heb mij afgemeld met de reden dat ik niet goed in mijn vel zit en voor mij zelf eerst een aantal dingen op een rijtje moet hebben. Mijn werkgever had het niet verwacht en zei dat hij het vreemd vond, ik had toch immers net 2 weken vrij gehad? Ik heb niet gezegd dat het door het werk komt maar door dat ik even met mijzelf in de knoop zit. Daarna heb ik de huisarts gebeld omdat ik al een langere tijd niet goed in mijn vel zit mede door dit werk. Omdat mijn onzekerheid mij vaak in de weg zit heeft hij besloten mij door te verwijzen naar een psycholoog. Daar kan ik gelukkig volgende maand terecht in de hoop dat ik er eindelijk wat aan kan gaan doen.

Maar nu.. ik ben 2 dagen thuis geweest om voor mijzelf wat dingen op de rit te krijgen en heb besloten dat dit niet zo kan.. ik moet daar weg voor dat ik er echt aan onderdoor ga. Ik ben al wat om mij heen aan het kijken maar in mijn situatie valt het niet mee om wat te vinden. daarom besloot ik dat ik het ook niet erg vind om wat “lager” werk aan te pakken puur voor mijzelf, om weer even rust te krijgen in mijn hoofd.

Het is de bedoeling dat ik morgen wel weer aan het werk ga en een gesprek aan ga met mijn werkgever. Maar wat vind ik het spannend.. ik vind het ook moeilijk om mijn situatie uit te leggen, waar ik mee zit en waarom. Het is voor mij een gevoelskwestie. Ik kan mij zelf daar gewoon niet zijn. Ook ben ik bang dat de collega’s heel raar op mij gaan reageren dat ik 2 dagen afwezig ben geweest zonder aanleiding van te voren. Helaas ben ik altijd heel gevoelig voor wat andere mensen van mij vinden of zullen denken.

Hebben jullie nog tips of wat zouden jullie doen? Ik merk echt dat ik er steeds meer aan onderdoor ga, vooral nu ik op vakantie er achter ben gekomen dat dit het echt gewoon niet is voor mij.

Bedankt dat ik de ellende even van mij af kon schrijven!

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 21:04

wat goed dat je het van je afschrijft! Niks is zo erg als het niet naar je zin hebben op je werk! Breng je zo'n groot gedeelte door! En als het je zo tegen gaat staan...is niet fijn. Ik herken je gevoel, ik had het vorig jaar...wilde iets anders dus gesolliciteerd en aangenomen maar man wat een drama. Vond het echt niet fijn, kon mezelf niet zijn en reed huilend naar huis. Ik ben er gestopt, wilde me niet anders gedragen of wegcijferen dat zou ik niet volhouden. Ik had toen niets maar is goed gekomen, heb nu een topbaan, is qua functie minder als ik had maar heb het super naar mijn zin....het kan dus!

Jammer dat je je zo buiten gesloten voelt...vind dat altijd wel een dingetje als collega's ook privé met elkaar om gaan, tuurlijk kan het maar vind niet dat andere er hinder van moeten vinden op de werkvloer.

Wees eerlijk naar je leidinggevende toe, hoe het gaat, hoe je je voelt etc. Pas dan kun je in gesprek. Schrijf even op voor jezelf wat je wilt bespreken zodat je door de spanning niets vergeet! Ik vind het al dapper dat je actie hebt ondernomen en er een gesprek gepland staat volgende maand, kun je daarin laten zien dat je echt met jezelf bezig bent!

Niet er aan onder doorgaan....dat is zonde, je bent er nu op tijd bij...komt wel goed! Succes morgen!
Laatst bijgewerkt door dito op 21-05-19 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 21:04

Wat een herkenbare situatie TS! Ik snap je volkomen.

Persoonlijk denk ik dat je er heel goed aan doet om met je werkgever te gaan praten allereerst! Daarnaast helpt het mij om dingen vooraf, in een vertrouwde omgeving (thuis bijvoorbeeld) op een rijtje te gaan zetten waar je tegenaan loopt en schrijf dat op. Thuis heb je vaak alles net iets helderder voor ogen en bespreek dat met je werkgever.

Maar, vergeet niet, jij bent de enige die er wat aan kan doen. Je werkgever kan je helpen, vriendschap moet groeien, maar kan je niet afdwingen.

Probeer wat initiatief te tonen. Vraag collega’s eens om een rondje te lopen, laat jezelf van een persoonlijke kant zien, kijk hoe ze daar op reageren en bouw dat uit.

Onthou wel, een stil iemand nodigt niet uit om mee te praten. Je bent sociaal zeg je, maak daar gebruik van. Er zijn genoeg onderwerpen om over te praten. Het weer, songfestival, vakantie, werk (welke functie doe je, wat vind je er van om hier te werken).

Mocht dat allemaal niet helpen, dan is het blijkbaar geen geschikt bedrijf voor jou! Schaam je niet. Het is net als een relatie. Met de ene klikt het, en de ander wat minder :+

SolarHertog

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 21:13

Hi,

Wat een vervelende situatie zeg. Maar, je bent echt niet de enige hoor! Ik ben tot nu toe nog nooit op mijn plek geweest op werk, ik denk dus dat ik te hoge eisen heb.

Maar ik denk ook dat je nu het juiste pad bewandeld. Denk aan jezelf, en vooral niet aan wat collega's denken of vinden of je werkgever.

Ga morgen het gesprek aan en wees open en eerlijk, desnoods laat je hem het bovenstaande lezen want je kunt het heel goed beschrijven.

En soms kan iets gewoon tegenvallen en moet je opzoek gaan naar iets anders

Succes, en het komt goed!

Marlies94

Re: Mijn ei kwijt, het niet meer naar mijn zin op mijn werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-19 22:03

Bedankt voor jullie lieve reacties. Dat doet me echt goed en geeft me moed.

Het is ook niet zo dat ik stil ben, ik vraag altijd naar mensen hun weekend, vakanties feestjes oid. Maar verder ben ik niet de persoon die heel uitbundig is in deze situatie, ik noem mijn collega’s geen schat of “dushi’s” zoals de ander wel doet. Nu maakt dat niet uit maar zorgt wel voor een verschil. Ook zit ik met haar op een werkplek en continu de hele week op elkaars lip, dit zorgt er ook voor dat het soms wat irriteert als je beide dezelfde taken hebt en die moet verdelen.

Het is ook zo dat ik nu fulltime 40 uur werk. 5 dagen. Dit was ik hiervoor niet gewend want toen had ik een wisselend rooster. Dit bevalt mij ook zwaarder dan gedacht en maakt het doordat ik al niet op mijn plaats ben dat de week ook erg lang duurt. Zaterdag als het eindelijk weekend is kan ik me al druk maken dat het die dag er na weer zondag is en dat ik al weer bijna moet werken.

Ben erg benieuwd morgen en hoop dat beeld zo duidelijker wordt voor mij zowel ook voor mijn werkgever.

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 22:12

Je geeft jezelf continue de schuld maar misschien is het gewoon geen goede match, dat kan toch! Andere baan zoeken lijkt me t beste.

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 22:15

Wat vervelend dat je je zo voelt. Is de oplossing misschien dat, in overleg met de werkgever, je contract niet verder wordt verlengd? Dan kan je rustig op zoek naar een baan wat beter bij je past.

Ik heb zelf ook een aantal jaar gewerkt op een plek, waarbij op zondagochtend al dacht: heh bah, het weekend is alweer voorbij want morgen moet ik weer werken. Wat een vreselijk gevoel. Ik ben zo dankbaar dat ze mijn contract niet hebben verlengd daar, want anders had ik er misschien wel nog steeds gezeten.
Nu heb ik een baan waarbij ik elke dag met veel plezier heen ga. Wat een top bedrijf werk ik nu! Als ik had geweten dat dit ook zo kon.. dab was ik zelf heel snel weggegaan destijds.

Kies voor jezelf!

Marlies94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-19 22:17

WesternWay schreef:
Je geeft jezelf continue de schuld maar misschien is het gewoon geen goede match, dat kan toch! Andere baan zoeken lijkt me t beste.

Dat zegt mijn vriend nou ook elke keer. Ik denk ook teveel na wat een ander er van vind. Daar moet ik mee ophouden maar hoop dat ik daar aan kan werken met de psycholoog. Bedankt voor je reactie!

Marlies94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-19 22:20

_Dribbel schreef:
Wat vervelend dat je je zo voelt. Is de oplossing misschien dat, in overleg met de werkgever, je contract niet verder wordt verlengd? Dan kan je rustig op zoek naar een baan wat beter bij je past.

Ik heb zelf ook een aantal jaar gewerkt op een plek, waarbij op zondagochtend al dacht: heh bah, het weekend is alweer voorbij want morgen moet ik weer werken. Wat een vreselijk gevoel. Ik ben zo dankbaar dat ze mijn contract niet hebben verlengd daar, want anders had ik er misschien wel nog steeds gezeten.
Nu heb ik een baan waarbij ik elke dag met veel plezier heen ga. Wat een top bedrijf werk ik nu! Als ik had geweten dat dit ook zo kon.. dab was ik zelf heel snel weggegaan destijds.

Kies voor jezelf!

Daar heb ik inderdaad ook aan gedacht en zou mij zoveel meer rust geven! Dat is 3 juni al en weet niet of zo snel al mogelijk is. Daar zou ik het morgen natuurlijk over kunnen hebben en ben ik wel van plan om aan te kaarten. Ik neem alleen aan dat ze voor mij wel vervanging moeten zoeken en een nadeel voor mij is dat ik dan misschien een tijdje geen werk heb. Maar daar ben ik niet zo bang voor en het is geen ramp als ik een korte tijd thuis zit, mijn vriend en ik hebben het financieel wel goed voor elkaar.

Fijn dat jij nu helemaal op je plek bent! Wat lijkt me dat heerlijk zeg. Wat doe je voor werk als ik vragen mag?

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 22:23

Je brengt veel te veel uren op je werk door om er ongelukkig te zijn.
Ga het gesprek aan en helpt het nietig niet voldoende, kies voor jezelf en zoek een baan die bij je past.
Ik heb een jaar bij een bedrijf gewerkt waar ik mij totaal niet thuis voelde. Zo zonde van de tijd en energie die erin gaat zitten. Kies voor jezelf! Succes.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 23:49

Tjonge.. op dit moment ga ik door een zelfde soort situatie op mijn werk, al is de onvrede (om het zacht te zeggen) wat later op komen zetten, ik werk er nu 6,5 jaar. Bij mij is het begonnen met een onbetrouwbare collega, daardoor zelf in een terugval van mijn angststoornis terecht gekomen, vervolgens mijn vader twee jaar ziek geweest en recent overleden en inmiddels ga ik door een behoorlijke depressie. Iets waar mijn collega's weinig begrip voor hebben, althans voor de symptomen er van (moeilijk op gang kunnen komen 's ochtends bijvoorbeeld) en wat voor een hele nare sfeer zorgt op kantoor.
Ik houd het een beetje kort, omdat ik je de details van mijn ellende wil besparen, je hebt het zelf al moeilijk genoeg. Ik wil je alleen even laten weten dat ik je begrijp en je gevoel heel herkenbaar vind.

Ook vind ik dat je ontzettend goed bezig bent! Erg knap dat je het probleem onderkent en goede acties onderneemt. Wat betreft je werkgever wil ik alleen maar als tip geven: gewoon heel open en eerlijk zijn, dat werkt het allerbest. Blijf bij jezelf ook en onthoud dat wat jij voelt ook belangrijk is en mocht je tegen een boel onbegrip aanlopen: jij weet hoe het zit en dat is het belangrijkst, je bent niet gek.

Als je door zou gaan alsof er niets aan de hand zou zijn, dan kun je er aan onderdoor gaan, maar zoals jij nu handelt, dan komt het helemaal goed.
Je zegt heel onzeker te zijn, maar daar onder zit een heel sterk persoon. Met de juiste hulp en begrip, kom je er zeker wel.
En als een andere baan (een van) de oplossing(en) is, zeker voor gaan. Maar een gesprek met je huidige werkgever kan absoluut geen kwaad.

Ik heb de afgelopen weken ook verwoed zitten zoeken naar vacatures, maar ik heb de afgelopen week een paar hele goede gesprekken gehad met mijn leidinggevenden (ook samen met mijn collega's) en dat heeft me toch weer nieuwe moed gegeven om weer het plezier in mijn huidige werk terug te gaan vinden.

Heel veel succes!

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 01:25

Van 2010 tot 2014 werkte ik op een kinderopvang, en langzaam begon bij mij dat zelfde gevoel als wat jij hebt, te groeien.

Ik heb het veel te ver laten komen. Uiteindelijk waren mijn man en ik een weekend weg en had ik een dag extra vrij, en ik begon op zaterdag al in paniek te raken omdat ik dinsdag weer moest werken. Dit begon een paar maanden eerder altijd op zondagavond, maar nu dus al 2 dagen eerder.

Ik begon te huilen aan het ontbijt in het hotel en mijn man had al zo vaak gezegd zoek dan iets anders, je werk moet wel een beetje leuk zijn! Dit is niks!

Dus al huilend heb ik mijn moeder gebeld, zij was sinds 2 jaar een bedrijf begonnen waar ik ook wel werkte in de avond uurtjes en als vervanging etc, en heb haar gevraagd of ik bij haar kon werken zodat ik ontslag kon nemen.

Ze zei dat is goed, maar dan begin je wel weer onderaan en start je iedere dag om 5:00 uur.

Dat heb ik toen met beide handen aangepakt en de dag voordat ik weer moest beginnen had ik mijn werk opgebeld dat ik de volgende dag een gesprek wilde en geen goed nieuws voor ze had.

Dit was het beste wat ik ooit heb gedaan op gebied van werk. De stress voelde ik gewoon van mijn schouders afglijden toen ik het gesprek achter de rug had.

Ik ging 1,5 jaar lang iedere ochtend om 4:00 uur mijn bed uit om een paar uur te werken. En ik moest me ook wel bewijzen als ‘dochter van de baas’ tegenover collega’s maar dat vond ik alleen maar leuk. Laten zien dat ik dit werk ook echt kon i.p.v. het zomaar krijgen omdat ik familie was.

Meid, kies voor je eigen geluk. Je moet nog zo lang werken! Doe iets waar je geen stress van krijgt, waar je met plezier heen gaat. Of gebruik een opstapje naar dat geen wat je graag wil bereiken, als je maar je doel voor ogen houdt.

Succes!

Marlies94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-19 22:28

Niobe schreef:
Tjonge.. op dit moment ga ik door een zelfde soort situatie op mijn werk, al is de onvrede (om het zacht te zeggen) wat later op komen zetten, ik werk er nu 6,5 jaar. Bij mij is het begonnen met een onbetrouwbare collega, daardoor zelf in een terugval van mijn angststoornis terecht gekomen, vervolgens mijn vader twee jaar ziek geweest en recent overleden en inmiddels ga ik door een behoorlijke depressie. Iets waar mijn collega's weinig begrip voor hebben, althans voor de symptomen er van (moeilijk op gang kunnen komen 's ochtends bijvoorbeeld) en wat voor een hele nare sfeer zorgt op kantoor.
Ik houd het een beetje kort, omdat ik je de details van mijn ellende wil besparen, je hebt het zelf al moeilijk genoeg. Ik wil je alleen even laten weten dat ik je begrijp en je gevoel heel herkenbaar vind.

Ook vind ik dat je ontzettend goed bezig bent! Erg knap dat je het probleem onderkent en goede acties onderneemt. Wat betreft je werkgever wil ik alleen maar als tip geven: gewoon heel open en eerlijk zijn, dat werkt het allerbest. Blijf bij jezelf ook en onthoud dat wat jij voelt ook belangrijk is en mocht je tegen een boel onbegrip aanlopen: jij weet hoe het zit en dat is het belangrijkst, je bent niet gek.

Als je door zou gaan alsof er niets aan de hand zou zijn, dan kun je er aan onderdoor gaan, maar zoals jij nu handelt, dan komt het helemaal goed.
Je zegt heel onzeker te zijn, maar daar onder zit een heel sterk persoon. Met de juiste hulp en begrip, kom je er zeker wel.
En als een andere baan (een van) de oplossing(en) is, zeker voor gaan. Maar een gesprek met je huidige werkgever kan absoluut geen kwaad.

Ik heb de afgelopen weken ook verwoed zitten zoeken naar vacatures, maar ik heb de afgelopen week een paar hele goede gesprekken gehad met mijn leidinggevenden (ook samen met mijn collega's) en dat heeft me toch weer nieuwe moed gegeven om weer het plezier in mijn huidige werk terug te gaan vinden.

Heel veel succes!

Bedankt voor je fijne reactie! Wat ook een nare situatie zeg. Ik hoop dat jij nu ook wat meer je rust kunt vinden in jou’n situatie. Het is fijn dat je weer wat goede moed hebt om door te gaan bij je huidige werk. Ik hoop dat ook jij snel weer met volle teugen kan genieten van het leven en ook van je werk!

Marlies94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-19 22:31

xGoldenHero schreef:
Van 2010 tot 2014 werkte ik op een kinderopvang, en langzaam begon bij mij dat zelfde gevoel als wat jij hebt, te groeien.

Ik heb het veel te ver laten komen. Uiteindelijk waren mijn man en ik een weekend weg en had ik een dag extra vrij, en ik begon op zaterdag al in paniek te raken omdat ik dinsdag weer moest werken. Dit begon een paar maanden eerder altijd op zondagavond, maar nu dus al 2 dagen eerder.

Ik begon te huilen aan het ontbijt in het hotel en mijn man had al zo vaak gezegd zoek dan iets anders, je werk moet wel een beetje leuk zijn! Dit is niks!

Dus al huilend heb ik mijn moeder gebeld, zij was sinds 2 jaar een bedrijf begonnen waar ik ook wel werkte in de avond uurtjes en als vervanging etc, en heb haar gevraagd of ik bij haar kon werken zodat ik ontslag kon nemen.

Ze zei dat is goed, maar dan begin je wel weer onderaan en start je iedere dag om 5:00 uur.

Dat heb ik toen met beide handen aangepakt en de dag voordat ik weer moest beginnen had ik mijn werk opgebeld dat ik de volgende dag een gesprek wilde en geen goed nieuws voor ze had.

Dit was het beste wat ik ooit heb gedaan op gebied van werk. De stress voelde ik gewoon van mijn schouders afglijden toen ik het gesprek achter de rug had.

Ik ging 1,5 jaar lang iedere ochtend om 4:00 uur mijn bed uit om een paar uur te werken. En ik moest me ook wel bewijzen als ‘dochter van de baas’ tegenover collega’s maar dat vond ik alleen maar leuk. Laten zien dat ik dit werk ook echt kon i.p.v. het zomaar krijgen omdat ik familie was.

Meid, kies voor je eigen geluk. Je moet nog zo lang werken! Doe iets waar je geen stress van krijgt, waar je met plezier heen gaat. Of gebruik een opstapje naar dat geen wat je graag wil bereiken, als je maar je doel voor ogen houdt.

Succes!

Dat klinkt inderdaad erg herkenbaar. Vooral de stap om er heen te moeten gaan vind ik erg naar. Als ik er eenmaal ben vind ik het nog niet prettig maar dan hoop ik maar dat de dag snel om is.

Wat fijn dat je bij je moeder terecht kon en nu weer plezier hebt in je werk.

Bedankt voor je reactie. Ik hoop dat ik snel weet wat ik wil en me daar ook goed en prettig bij ga voelen.

Marlies94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-19 22:37

Vandaag ben ik het gesprek aan gegaan met mijn werkgever. Ik ging met een bonzend hart naar het werk en toen mijn collega vroeg wat er aan de hand was sprongen de tranen in mijn ogen. Ik heb haar uitgelegd dat ik gewoon niet op mijn plek zit en dat ik er gewoon door heen zit door het feit dat ik niet mijzelf daar kan zijn en me er niet prettig bij voel. Ze snapte me wel en had het al wel een beetje aan zien komen, ik heb haar eerder verteld dat ik het niet helemaal meer wist. Daarna heb ik gesproken met mijn werkgever en dat vond ik wel erg lastig, ik wist niet waar ik moest beginnen en ben erg emotioneel op dit moment dus de tranen sprongen mij weer in mijn ogen. Hakkelend heb ik het uitgelegd en verteld dat ik niet op mijn plek ben en op zoek ga naar iets anders. Uiteindelijk begreep die het wel en vertelde hij dat als het niet wil dan wil het niet.

Binnen nu en een week hoor ik meer hoe of wat verder en wanneer ik er uit kan.. voor hun komt het natuurlijk ook onverwachts en moeten ze ook kijken hoe ze het gaan opvullen. ik hoop eerlijk gezegd nu wel zo snel mogelijk zodat ik daar niet een lange tijd mee rond hoef te lopen. Ik heb nu zo nog even niks anders op het oog maar vind het voor mij belangrijk dat ik eerst voor mijzelf kies. In iedergeval ben ik heel erg blij dat het hoge woord er uit is en dat ze weten dat ik er mee zit zodat ik niet meer elke dag mijn masker op hoef te zetten.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 22:49

Heel herkenbaar inderdaad,zelf heb ik 14 jaar bij een bedrijf gewerkt waar ik het werk ontzettend leuk vond, maar door reorganisaties steeds meer op mijn bord kreeg en we een manager kregen die niet van regels hield en er een zelfsturende organisatie van maakte. Daardoor voelde ik me er totaal niet meer thuis en hing ik in de ochtend van misselijkheid kokhalzend boven de wc pot van de stress om weer naar mijn werk te gaan. Mijn man heeft toen ook gezegd dat ik ontslag moest nemen, omdat dit zo niet langer ging. Wat was ik blij toen ik daar weg was zeg, echt een last van mijn schouders. Nu heb ik bewust voor een baan gekozen met minder verantwoordelijkheid en waar ik veel alleen werk en dat bevalt een stuk beter.

Altijd voor jezelf kiezen als je die mogelijkheid hebt hoor!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 22:55

Voor een volgende job.

Mocht je het gevoel weer bekruipen dat je alleen bent. Dat je niet lekker ligt in de groep. En je je zelf terug gaat trekken.

Maak dit op dat moment ook bespreekbaar.
Ik snap dat dat onwijs moeilijk is.
Maar je kunt het alleen oplossen door het bespreekbaar te maken.

Voor nu denk ik wel dat je de juiste keuze hebt gemaakt hoor. Je zat nu al te ver in een down cirkel. Een nieuwe frisse start zal je vast goed doen.
Knap ook dat je het gesprek bent aangegaan en dapper dat je deze keuze hebt gemaakt.
Zie het als een leer fase. En succes met het vinden van een leuke job.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 23:20

Wat goed dat je het gesprek gehad hebt!voel je je opgelucht? Hou je voor dat je er misschien nog even zit maar je weet ook dat het einde er aan zit te komen. Dapper hoor ts!!

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 20:02

Wat jammer TS! Ik werk ook op een notariskantoor en ik zou juist een beetje vreemd opkijken als ik een collega dushi of schat tegen een andere collega hoorde zeggen :x
Sowieso ben ik niet zo van hechte vriendschappen op het werk.

Geef dit werk dus niet meteen op (wat deed je precies?), op een ander kantoor (notaris of anders) kan het weer heel anders zijn en zit je misschien wel op je plaats.

Je mag me altijd pb'en trouwens.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 23:31

Marlies94 schreef:
Binnen nu en een week hoor ik meer hoe of wat verder en wanneer ik er uit kan.. voor hun komt het natuurlijk ook onverwachts en moeten ze ook kijken hoe ze het gaan opvullen. ik hoop eerlijk gezegd nu wel zo snel mogelijk zodat ik daar niet een lange tijd mee rond hoef te lopen. Ik heb nu zo nog even niks anders op het oog maar vind het voor mij belangrijk dat ik eerst voor mijzelf kies. In iedergeval ben ik heel erg blij dat het hoge woord er uit is en dat ze weten dat ik er mee zit zodat ik niet meer elke dag mijn masker op hoef te zetten.

Goed dat je het gesprek bent aangegaan!
Je zegt dat zij moeten gaan kijken hoe ze het gaan opvullen, maar als jij ontslag neemt heb je toch gewoon een opzegtermijn en daarna is het hun probleem? Ik zou niet wachten totdat ze je kunnen vervangen oid, dan gaan ze alleen maar gebruik van je maken.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 23:42

Tanya schreef:
Marlies94 schreef:

Goed dat je het gesprek bent aangegaan!
Je zegt dat zij moeten gaan kijken hoe ze het gaan opvullen, maar als jij ontslag neemt heb je toch gewoon een opzegtermijn en daarna is het hun probleem? Ik zou niet wachten totdat ze je kunnen vervangen oid, dan gaan ze alleen maar gebruik van je maken.

Ze heeft toch geen opzegtermijn? Haar contract loopt in juni af.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 09:59

Dat had ik niet gelezen, maar inderdaad! Maar dan hebben we het over nog een week werken? Of ben je van plan langer te blijven om ze te helpen?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 10:01

Langer blijven moet je niet doen. Bij aflopen contract krijg je nl WW, en als je blijft werken, zegt het UWV, ho, dan was er dus geen reden het contract te beeindigen. Niet handig, want dan kan je fluiten naar je WW.

Beretto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 10:25

Wat een vervelende situatie TS.
Ik denk dat je al goed op weg bent door je te melden bij de huisarts en uit te kijken naar ander werk.
Niets is zo vervelend als met frisse tegenzin en buikpijn naar 't werk te gaan, je moet er immers het grootste deel van je dag doorbrengen.
Goed dat je aan je onzekerheid gaat werken maar in een baan die beter bij je past zal je je waarschijnlijk ook minder onzeker voelen.
Succes iig!

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 11:21

Ibbel schreef:
Langer blijven moet je niet doen. Bij aflopen contract krijg je nl WW, en als je blijft werken, zegt het UWV, ho, dan was er dus geen reden het contract te beeindigen. Niet handig, want dan kan je fluiten naar je WW.

Ligt er aan, als de werkgever met haar door had gewild en TS niet dan kan het zijn dat ze geen WW uitkering krijgt. De meeste werkgevers doen niet moeilijk en willen best aangeven dat zij degenen zijn die niet verder willen maar je kunt pech hebben.
Ik ben het wel eens met je opmerking dat je niet langer moet werken dan je contractdatum.