Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
troi schreef:Wat dacht je van optie 4:
De uren van mijn stagecontract nog doen, 120u, de rest als verlof opvragen en dan gewoon vakantie vieren, waar je recht op hebt, en bijkomen voor je aan je volgende job begint!
Want eens met mijn voorganger, die paar uur kom je ook wel door. Helemaal met het vooruitzicht op vakantie en daarna een veel fijnere plek!
DiantaM schreef:Dat heeft ook niets met een volwassen leven te maken hoor.
Het hielp mij in ieder geval heel erg om elke gewerkte dag op een kalender af te strepen. Dat gaf al voldoening. Ik heb een jaar in deze situatie gezeten en ik vind het hels. Een maand is nog goed te doen! Even volhouden.
senna21 schreef:Als jet jou lukt om deze maand vol te maken, is dat natuurlijk super.
Dan kun je dit achter je laten en verder met je volgende stap.
Het vooruitzicht op de volgende fijne stageplaats is vast een houvast daarin.
Maar zorg ook goed voor jezelf. Je eigen waardigheid vind ik belangrijker dat een bak met centen.
Is er geen organisatie waar je dit kunt melden? Het is van de zotte. Zo'n bureau heeft toch iets van een erkenning als stageplaats nodig?
Het komt voor in 'de grote-mensen-wereld', maar is alles behalve normaal.
Zorg goed voor jezelf en succes.
Jenara schreef:Waarom heb je de stage dan aangenomen? Als dit al gekend is? Wist je het niet? Zorg zeker dat als je dit nog eens ervaart (op een andere stageplaats), je onmiddellijk aan de alarmbel trekt.Ik heb al veel gedacht om hiermee naar de orde te stappen, mijn stagemeester staat bij hen ook al bekend als niet de gemakkelijkste mens (hij heeft ook al véél werknemers en medewerkers versleten heb ik gehoord).
Riel schreef:Jenara schreef:Waarom heb je de stage dan aangenomen? Als dit al gekend is? Wist je het niet? Zorg zeker dat als je dit nog eens ervaart (op een andere stageplaats), je onmiddellijk aan de alarmbel trekt.Ik heb al veel gedacht om hiermee naar de orde te stappen, mijn stagemeester staat bij hen ook al bekend als niet de gemakkelijkste mens (hij heeft ook al véél werknemers en medewerkers versleten heb ik gehoord).
M.b.t. de burn-out die je had. Als je op dit moment symptomen voelt opkomen die je op het moment van je burn-out voelde, dan raad ik je aan om per direct te stoppen. Je moet voorzichtig zijn in wat je doet als je burn-out gevoelig bent. Neem in dat geval een maandje vakantie! Iets later afstuderen is op zich geen ramp.
Wat zegt je collega stagiaire over de stageplaats? Ervaart zij het ook op deze manier?