Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

) Anoniem schreef:Altijd het hele weekend werken lijkt mij funest voor je sociale leven.
Zeker met kinderen. Die willen ook wel eens iets doen met mama en papa
anjali schreef:Anoniem schreef:Altijd het hele weekend werken lijkt mij funest voor je sociale leven.
Zeker met kinderen. Die willen ook wel eens iets doen met mama en papa
Volgens mij zijn de meeste grooms vrijgezelle meiden.Want de paarden moeten altijd op de eerste plaats staan en dat kan toch niet als iemand thuis een gezin heeft zitten.
Lynn_Nikita schreef:Wie werkt er als groom of heeft als groom gewerkt? Niet af en toe mee met een kennis maar echt als werk.
Wat vind je leuk, wat minder?
Reden hiervan is dat ik een baan aangeboden heb gekregen als groom op een springstal en enorm twijfel of ik die stap moet maken. Het is een vrij onbekende wereld voor mij, werken met paarden niet maar wel als groom
De keuze is al gemaakt dat ik iets anders ga doen dan mijn huidige werk maar er loopt nog een procedure bij een totaal ander bedrijf ( wel paardgerelateerd maar dan medisch) waarvan ik wel het idee heb dat ik een grote kans op aannemen heb maar waarin ook nog vrij veel onduidelijk is en ook nadelen aan kleven.
Het lijkt mij een mooi bedrijf, verdiensten zijn niet verkeerd en is wat anders dan ik gewend ben maar als nadeel ook alle weekenden werken en wie weet waar ik nog meer tegenaan loop.
Ik kan het afzeggen met de kans dat de andere baan voor iemand anders gaat en dan heb ik "niks" dit doen met de kans dat ik over 2 weken ook op de andere plek kan beginnen en dan een keuze maken, wat ik ook weer niet netjes voor dit bedrijf vind of beide afzeggen tot ik zeker weer wat ik wil
Lynn_Nikita schreef:Ik heb een man en 2 kinderen en de functie is parttime, zaterdag zondag en dan waarschijnlijk 2 ochtenden ( hij wilde het liefste 4 ochtenden en het hele weekend maar ik heb afgezegd omdat mij dat teveel werd, nu ben ik teruggebeld dat dit bespreekbaar is en ik moet aangeven hoeveel ik door de week kan komen bovenop het weekend wat niet bespreekbaar is)
janderegelaa schreef:Je hebt toch kinderen? Dan ga je toch niet alle weekenden werken!?
Groomen is voor jonge vrijgezelle meisjes zonder kinderen.
Daantj__ schreef:janderegelaa schreef:Je hebt toch kinderen? Dan ga je toch niet alle weekenden werken!?
Groomen is voor jonge vrijgezelle meisjes zonder kinderen.
Sorry maar dit vind ik een beetje en rare opmerking. Er zijn toch ook genoeg moeders die in de weekenden werken. Mensen die in de zorg/horeca/winkels/hotels/vakantieparken/dierentuin/attractieparken/luchtvaartmaatschappijen/ns etc werken moeten toch ook vaak of altijd in het weekend werken. Vaders die vrij zijn kunnen dan toch prima voor hun eigen kinderen zorgen. Daarvoor hoeft de moeder toch niet verplicht voor thuis te zijn in het weekend. En de meeste moeders die doordeweeks werken zijn er ook niet nadat hun kind uit school komt en vaak daarvoor ook niet. En dan is vaders vaak ook aan het werk. Maar dat is dan wel oke omdat het geen weekend is?
TS kan nu elk weekend werken maar is daarvoor in de plaats wel elke doordeweekse dag thuis bij de kinderen op 2 ochtenden na. Dus ze kan ze wel uit school halen en thuis zitten met de thee (bij wijze van spreken. En dat is voor een kind ook heel wat waard. En vaders is er in het weekend
Goof schreef:Daantj__ schreef:Sorry maar dit vind ik een beetje en rare opmerking. Er zijn toch ook genoeg moeders die in de weekenden werken. Mensen die in de zorg/horeca/winkels/hotels/vakantieparken/dierentuin/attractieparken/luchtvaartmaatschappijen/ns etc werken moeten toch ook vaak of altijd in het weekend werken. Vaders die vrij zijn kunnen dan toch prima voor hun eigen kinderen zorgen. Daarvoor hoeft de moeder toch niet verplicht voor thuis te zijn in het weekend. En de meeste moeders die doordeweeks werken zijn er ook niet nadat hun kind uit school komt en vaak daarvoor ook niet. En dan is vaders vaak ook aan het werk. Maar dat is dan wel oke omdat het geen weekend is?
TS kan nu elk weekend werken maar is daarvoor in de plaats wel elke doordeweekse dag thuis bij de kinderen op 2 ochtenden na. Dus ze kan ze wel uit school halen en thuis zitten met de thee (bij wijze van spreken. En dat is voor een kind ook heel wat waard. En vaders is er in het weekend
Wat voor effect heeft dat op je relatie? Wanneer heb je dan 'relatie'-tijd? Investeren in elkaar enzo?
Ts, hoe staat je man hierin?
fleurtjeuh schreef:Ik heb bij een olympisch springruiter in engeland gewerkt als internationaal groom. Hij reed zelf niet meer maar zijn zoons wel, ook internationaal. Ben toen meegeweest naar italie voor 3 weken. Dat viel me best tegen eigenlijk. Ik was veel alleen en werd nergens bij betrokken terwijl ik om me heen veel ruiters en grooms zag die echt een team waren. Ik heb 3 weken in de vrachtwagen geslapen op een dun matrasje achter de voorstoelen.
Ik kreeg 100 pond per week. En had 1 dag in de week vrij
Ook heb ik in belgie net over de grens gewerkt bij een dressuur ruiter die later nog een tijdje bondscoach is geweest. Daar was ik stalmedewerker/ruiter/groom.
Als ik daar weer heen kon, dan zou ik het doen. We werden opgenomen in de familie, ik mocht meerdere paarden per dag rijden en er werd tijd en moeite in mij geïnvesteerd op verschillende vlakken, echt een top tijd gehad.
Hier werkte ik voor kost en inwoning en had ik 1,5 dagen vrij per week.
Het hangt dus heel erg af van de mensen waar je mee gaat werken
janderegelaa schreef: