Toen ik werd aangenomen bij mijn huidige werkgever heb ik aangegeven voor mijn opleiding eigenlijk wel rond de 20 tot 24 per week te moeten werken. Dat hier schommeling in mag zitten (dus een keer een dagje extra of dagje minder is niet erg) maar wel 24 uur als richtlijn. Ik had bij de werkgever waar ik voorheen werkte ook een 24-uurs contract.
Ik had verder niet erg duidelijk er meer iets over gehoord dus ging ervan uit dat het goed zou zijn.
Na een aantal maanden was het zomervakantie en ben ik 3 weken op vakantie geweest met als gevolg een bijna lege bankrekening
Toen had ik wat lopen rekenen en geconcludeerd dat ik dus alleen die uren die ik werk uitbetaald krijg, oftewel ik zou een 0-uren contract hebben.Ik ben hiermee gelijk naar mijn werkgever gegaan om poolshoogte te nemen en die bevestigde inderdaad dat ik en de meeste medewerkers bij ons een 0-uren contract hebben.
Nu vond ik dat niet heel netjes aangezien ze dit nooit duidelijk hebben aangegeven, zowel op mijn contract niet als mondeling niet. Maar ik zit verder hier wel goed op mijn plek en voor mijn opleiding natuurlijk.
Maar nu krijg ik de laatste tijd steeds meer het gevoel dat ze mij een beetje als pop gebruiken omdat ik een 0 uren contract heb.
Ik heb nooit moeilijk gedaan en ben altijd super flexibel geweest maar nu gaat het me wel iets te ver.
Ik heb in de afgelopen wintermaanden niet eens de 15 uur per week gehaald vanwege de rust in de winter. Ook heb ik toen alleen doordeweeks hoeven werken. Dus dat betekent ook een schaars loontje aan het einde van die maanden.
En nu komt het voorjaar er weer aan en word ik ineens dagen lang achter elkaar ingepland, alle weekeinden ingepland (dus ook alle zondagen) en de volledige koopavond dagen. (die zijn lang kan ik je vertellen)
Nu vind ik het niet erg om wat meer te werken alleen op deze manier heb ik 0,0 balans en kan ik continu ook mijn eigen schema omgooien. Ik probeer al alles om mijn werk heen te plannen maar op deze manier word dat erg lastig.
Ben ik hier onredelijk mee of wat vinden jullie?
Ik wil het hier nog met mijn werkgever over hebben maar misschien dat ik zeur, je weet het niet

Ik vind het sowieso erg lastig om dit soort dingen te bespreken met mijn werkgever.
Heb echt al veel winkel werk gedaan en het is niets voor mij eigenlijk.