Mogelijke bijbaan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Joy_Mennings

Mogelijke bijbaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-19 21:21

Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een bijbaan. Momenteel heb ik een tussenjaar en het begint aardig saai te worden nu ik ook geen therapie meer heb :')

Nu ben ik dus op zoek naar een bijbaan.

Alleen ben ik tot eind augustus (misschien begin september) beschikbaar. Hierna ga ik zeer waarschijnlijk op kamers in België.
Ook heb ik een aantal reisjes gepland. En de komende maand zijn mijn weekenden ook vol gepland met open dagen. Verder wel flexibel qua tijd.

Ivm nekklachten bij lang zitten ben ik ook opzoek naar iets waarbij ik niet heel de tijd in dezelfde houding hoef te staan/zitten.

Ik heb ervaring met werken achter de kassa, alleen echt alleen maar achter de kassa zitten vind ik niet zo interessant.

Heeft iemand enig idee wat voor bijbaantje een beetje bij mij zou passen?

Alvast bedankt.
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 13-03-19 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Spelfout uit de titel verwijderd.

Joy_Mennings

Re: Mogelijke bijnaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-19 22:43

Niemand?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 22:45

Kijk eens naar je topic tekst :D

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 22:48

schoonmaakwerk bij ouderen?
In een winkel in dorp? Vakkenvullen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 22:49

Vakken vullen?

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-19 22:55

Morganlefay schreef:

Sorry, ik lijk misschien heel dom nu maar ik snap je opmerking echt niet.

Even voor de andere reacties:
Ik heb nekklachten dus ik weet niet of vakken vullen heel slim is ivm het tillen van zware dingen. Maar ik zal me er eens in gaan verdiepen.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 23:06

Joy_Mennings schreef:
Morganlefay schreef:

Sorry, ik lijk misschien heel dom nu maar ik snap je opmerking echt niet.

Even voor de andere reacties:
Ik heb nekklachten dus ik weet niet of vakken vullen heel slim is ivm het tillen van zware dingen. Maar ik zal me er eens in gaan verdiepen.
je titel bevat al een typfout die best verwarrend is.
BijNaan ipv bijbaan kan net zo goed als bijnaaM gelezen worden.

Met reisjes en weekenden die je gepland hebt en dus niet veel aanwezig op werk denk ik dat het sowieso al lastiger is een bijbaantje te vinden. Meestal willen ze wel iemand die ze kunnen vertrouwen op aanwezigheid. Iemand die flexibel is qua werktijden dus ook weekenden bv.
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 13-03-19 23:09, in het totaal 2 keer bewerkt

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 23:08

Ik dacht even dat je op zoek was naar een bijnaam :+
Titel kun je nog aanpassen.

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 23:11

Ik denk dat als je allerlei reizen gepland hebt, dat je niet heel aantrekkelijk bent voor een werkgever. Die zoeken juist nu mensen die nu en in de (zomer)vakantie veel beschikbaar zijn. Vaak vinden ze weekenden ook erg belangrijk. Plus dat je in augustus al stopt....

Maar ik werk nu in een bioscoop en dat is wel erg leuk werk. Afwisselend kassa, vullen, schoonmaken. Je zit nooit de hele avond achter de kassa. Gezellige collega's en fysiek niet erg zwaar werk. Verder.... McDonalds oid? Weet niet hoe oud je bent, maar bijvoorbeeld versafdeling bij een Jumbo is ook fysiek niet erg zwaar. Ik heb zelf op mn 16e op de vleeswaren gestaan, dat was leuk werk, alleen je stond wel de hele dag.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-19 23:11

Art_Ificious schreef:
je titel bevat al een typfout die best verwarrend is.
BijNaan ipv bijbaan kan net zo goed als bijnaaM gelezen worden.

Met reisjes die je gepland hebt en dus niet veel aanwezig op werk denk ik dat het sowieso al lastiger is een bijbaantje te vinden.
Je studeert neem ik aan? Dan zou een weekendjob misschien iets zijn. Bakkerij, beenhouwerij als verkoopster. Is niet alleen kassa maar ook hulp in keuken of werkplaats bv.

Oh die typfout heb ik niet gezien. Foutjes sluipen er snel in als je typt op je telefoon ;)

Het gaat om 2 reisjes. 1 in april van 5 dagen en 1 in de zomervakantie van 2,5 week. In maart moet ik wel in de weekenden naar open dagen in België inderdaad.

Ik studeer momenteel niet dus ben eigenlijk de hele week beschikbaar. Alleen in het weekend hoeft dus niet perse.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 23:12

Misschien kan je eens kijken bij een Hema? Toen ik daar vroeger werkte had ik veel afwisseling, een uurtje kassa, een uurtje vullen, een uurtje opruimen en dan weer een uurtje kassa. Wie weet is het wat voor je!
Laatst bijgewerkt door Britt_Sisi op 13-03-19 23:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-19 23:13

gerpiegorp schreef:
Ik denk dat als je allerlei reizen gepland hebt, dat je niet heel aantrekkelijk bent voor een werkgever. Die zoeken juist nu mensen die nu en in de (zomer)vakantie veel beschikbaar zijn. Vaak vinden ze weekenden ook erg belangrijk. Plus dat je in augustus al stopt....

Maar ik werk nu in een bioscoop en dat is wel erg leuk werk. Afwisselend kassa, vullen, schoonmaken. Je zit nooit de hele avond achter de kassa. Gezellige collega's en fysiek niet erg zwaar werk. Verder.... McDonalds oid? Weet niet hoe oud je bent, maar bijvoorbeeld versafdeling bij een Jumbo is ook fysiek niet erg zwaar. Ik heb zelf op mn 16e op de vleeswaren gestaan, dat was leuk werk, alleen je stond wel de hele dag.

Over de reisjes zie opmerking hierboven.

Dat ik inderdaad in augustus al stop gaat echt tegen me werken denk ik. Mijn leeftijd misschien ook, ben nu 19 maar wordt in april 20.

Ik ga binnenkort eens kijken naar de baantjes die je opnoemt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 23:14

Moet in deze tijd niet al te moeilijk zijn.
Schrijf je in bij een aantal uitzendbureau's, ik weet zeker dat je heel snel gebeld wordt...
Je hoeft niet alles te accepteren. Kijk gewoon wat er tussen zit.

Veel bedrijven willen graag zo gezond mogelijke medewerkers, constant zitten is bijna nergens meer realistisch.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 23:16

Studenten (want daaronder val je dus ook) zijn juist erg gewild in de zomervakantie dus de kans dat je afgewezen wordt omwille van 2,5 week
(ruim halve maand dus) niet kunnen komen is wel aanwezig.
Of je mag werken door de week is nog maar de vraag. Gezien je nog student bent val je vermoedelijk onder studentenjob. En weet niet hoe dat zit in Nederland qua werken door de week buiten de schoolvakanties om. Dat zou je misschien best eens navragen bij interim kantoren. Zij kunnen je tevens jobs aanbieden ook.

Ik heb 3 jaar als jobstudent bij eenzelfde bedrijf gewerkt. Ik was echter wel nooit (muv 1x) op vakantie tijdens het hoogseizoen (zomervakantie) en was dus ook erg geliefd bij hen, ook mijn werktempo hielp enorm goed in het behouden van de job.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-19 23:20

Art_Ificious schreef:
Studenten (want daaronder val je dus ook) zijn juist erg gewild in de zomervakantie dus de kans dat je afgewezen wordt omwille van 2,5 week
(ruim halve maand dus) niet kunnen komen is wel aanwezig.
Of je mag werken door de week is nog maar de vraag. Gezien je nog student bent val je vermoedelijk onder studentenjob. En weet niet hoe dat zit in Nederland qua werken door de week buiten de schoolvakanties om. Dat zou je misschien best eens navragen bij interim kantoren. Zij kunnen je tevens jobs aanbieden ook.

Ik denk niet dat ik onder student val aangezien ik niet studeer en ook niet ingeschreven sta als student.

Buiten dat om heb ik een jaar geleden ongeveer in de supermarkt gewerkt tijdens mijn studie en toen werkte ik ook doordeweeks dus ik denk niet dat dit een probleem zal zijn.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 23:20

In jou geval zou ik dan pas eind maart gaan zoeken en solliciteren ivm dat je dan wel meer beschikbaar bent en kun je ook je 2 vakanties doorgeven die je gepland hebt. Misschien postbezorger dat is vaak partime. Of misschien een ijssalon die werken vaak met seizoens krachten. Snackbar, mc donalds etc kan ook vaak partime.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 23:21

Schoonmaken? Verdiend goed, is vaak wisselend en is doordeweeks dus zit je niet in de weekenden met de open dagen.

Franciee

Re: Mogelijke bijbaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 23:25

In de horeca is genoeg werk te vinden! Lopen is (bij mij dan) veel minder vermoeiend dan de hele dag staan.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-19 23:25

Roosje01 schreef:
In jou geval zou ik dan pas eind maart gaan zoeken en solliciteren ivm dat je dan wel meer beschikbaar bent en kun je ook je 2 vakanties doorgeven die je gepland hebt. Misschien postbezorger dat is vaak partime. Of misschien een ijssalon die werken vaak met seizoens krachten. Snackbar, mc donalds etc kan ook vaak partime.

Postbezorging heb ik naar gekeken maar daar wordt zegmaar bepaald hoeveel uur je voor je 'wijk' hebt en mijn ervaring daarmee is dat je er vaak langer over doet. En ik heb niet zoveel zin om dan een paar uur voor niks te werken.

De andere dingen ga ik naar kijken.

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 23:36

Ik zie dat je in Veldhoven woont. Ik heb bijna vier jaar als bijbaan bij Starbucks gewerkt als barista op Eindhoven AirPort. Ik had veel collega’s uit Veldhoven. Erg leuk bijbaantje! Betaalde voor een bijbaan goed, wisselende diensten waar altijd wel wat te regelen viel en sfeer binnen het team was super: iedereen is welkom. Ik ben sinds januari weg om iets met m’n studie te gaan doen, maar vond het jammer dat ik weg moest.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 23:42

Oprechte vraag. Wil je wel werken?
Een baan van een paar uurtjes per dag lijkt mij zelfs een voordeel, als je snel last van je lijf hebt.

En een bijbaan is niet alleen voor inkomen, maar ook voor je CV, ervaring en netwerk (collega's).

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 00:06

Celiien schreef:
Schoonmaken? Verdiend goed, is vaak wisselend en is doordeweeks dus zit je niet in de weekenden met de open dagen.

dacht ik ook aan, zoiets. niet echt bij een bedrijf maar gewoon helpen in de huishouding ofs? hebbje ook noet echt last van dat je vele weg ben want kan je met je klant overleggen

Leliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 00:25

Als je minstens voor een vak een 7 had op je eindexamen. Dan zou je via een studentenuitzendbureau bijles kunnnen geven.
Verdient erg goed!

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 00:31

Ik zou winkelwerk uitsluiten want dan moet je sowieso in de weekenden gaan werken. Zelden dat ze alleen doordeweeks iets aan je hebben. En tot augustus is erg kortdag voor een winkel denk ik.

Ik zou dan gaan kijken naar schoonmaakwerk, heb ik ook gedaan en verdient erg leuk zo in vergelijking met de standaard studentenloontjes. Anders eventueel een kranten/folder wijk of in de horeca? Achter de bar of gastvrouw? :)

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 00:42

Ik zou zeggen bij de thuiszorg als schoonmaakhulp/invalhulp. ( Is lichamelijk wel zwaarder dan vaak gedacht wordt). Maar je kan (bij de organisatie waar ik werk) flexibel je tijden doorgeven. Is super leuk werk als bijbaan en geeft veel waardering!