Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Sizzle schreef:Wat een ontzettend nare situatie, maar:
Waarom werk je daar nog?
Heb je weinig kansen op de arbeidsmarkt dat je geen opties hebt?
Ik denk niet dat ik daar langer dan een maand gebleven zou zijn.
Laat je ziekschrijven en zoek wat anders
Marie_Anne schreef:Vakbond bellen voor advies, juridisch loket kun je idd ook bellen. Gaat dat om een leidinggevende of om een collega?
Ik zou me mooi ziek melden zolang er geen oplossing is en heel hard gaan solliciteren. Lukt het je niet om iets anders te vinden?
Deze had je misschien zelf al gezien?
https://www.juridischloket.nl/werk-en-i ... werkvloer/
Marie_Anne schreef:Vakbond bellen voor advies, juridisch loket kun je idd ook bellen. Gaat dat om een leidinggevende of om een collega?
Ik zou me mooi ziek melden zolang er geen oplossing is en heel hard gaan solliciteren. Lukt het je niet om iets anders te vinden?
Saartje_J schreef:Marie_Anne schreef:Vakbond bellen voor advies, juridisch loket kun je idd ook bellen. Gaat dat om een leidinggevende of om een collega?
Bedankt. Klopt ik heb al flink gegoogeld afgelopen dagen. Het was voornamelijk in het begin één collega, die daar sinds afgelopen jaar andere collega s bij betrokken heeft.
Maak goed duidelijk dat je weet dat een andere baan je gaat helpen maar dat het zo beroerd is dat het je nu niet lukt om daar achteraan te gaan.
Anastasia24 schreef:Dit méén je niet, volwassenen die pesten? Komop zeg.. Ik dacht dat als ik uit de ''tiener wereld'' zou komen dat het wel klaar zou zijn met die onzin. Niet dus.
Memories schreef:Juridisch loket kan je hier waarschijnlijk mee helpen en anders idd vakbond.
Heb je verder bewijzen van het pesten (wat er is gebeurd, wanneer en door wie) en welke stappen je hebt ondernomen? Anders wordt het een beetje een kwestie van jouw woord tegen dat van hen. Met bewijzen sta je sterker als je het idd in de juridische hoek wil gaan zoeken.
En ga terug naar de HA en vraag om meer hulp, ga onder behandeling en laat je niet alleen maar afschepen met 'zoek maar ander werk'. Het is nu zo erg dat je er hinder van ondervind in je dagelijks leven naast het werk, dat moet je echt niet zo door laten hobbelenMaak goed duidelijk dat je weet dat een andere baan je gaat helpen maar dat het zo beroerd is dat het je nu niet lukt om daar achteraan te gaan.
Veel sterkte.
Vjestagirl schreef:Anastasia24 schreef:Dit méén je niet, volwassenen die pesten? Komop zeg.. Ik dacht dat als ik uit de ''tiener wereld'' zou komen dat het wel klaar zou zijn met die onzin. Niet dus.
Het gebeurd echt veel meer dan je denkt, pesten op het werk is best 'normaal' en juist omdat mensen denken dat het iets is wat niet gebeurd omdat we "allemaal volwassen zijn" wordt er ook door veel werkgevers veel te weinig aan gedaan. En als er wat aan gedaan wordt is het vaak het slachtoffer wat opzoek moet naar nieuw werk of wat overgeplaatst wordt naar een andere afdeling.
Saartje_J schreef:Ik heb wel een diploma maar verder nooit specifiek door geleerd helaas. Ik verdien hier goed, dat ga ik ergens anders niet meer verdienen. Maar inderdaad gezondheid is belangrijker dan geld ook.
, je en dan ook echt met exacte deze woorden!Vjestagirl schreef:Het gebeurd echt veel meer dan je denkt, pesten op het werk is best 'normaal' en juist omdat mensen denken dat het iets is wat niet gebeurd omdat we "allemaal volwassen zijn" wordt er ook door veel werkgevers veel te weinig aan gedaan. En als er wat aan gedaan wordt is het vaak het slachtoffer wat opzoek moet naar nieuw werk of wat overgeplaatst wordt naar een andere afdeling.
pateeke schreef:Vjestagirl schreef:Het gebeurd echt veel meer dan je denkt, pesten op het werk is best 'normaal' en juist omdat mensen denken dat het iets is wat niet gebeurd omdat we "allemaal volwassen zijn" wordt er ook door veel werkgevers veel te weinig aan gedaan. En als er wat aan gedaan wordt is het vaak het slachtoffer wat opzoek moet naar nieuw werk of wat overgeplaatst wordt naar een andere afdeling.
Klopt. En ja, vaak is het inderdaad het slachtoffer dat op zoek gaat / moet gaan naar een andere job. Maar anderzijds, wil je daar als slachtoffer nog blijven?
Ik weet dat ik nooit nog terugwil naar waar ik vandaan kom. Geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt. Ik zit nu tenminste op een plek waar ik geapprecieerd word, waar ik me goed en veilig voel, waar ik me verder kan ontwikkelen, een zinvolle bijdrage lever, fijne collega's heb,... Dat ze op mijn vorige werkplek maar gaarkoken in hun eigen sop. Vind het jammer voor sommige collega's waar ik het wel mee kon vinden hoe alles daar loopt (want was ook niet de enige in zo'n situatie), maar ik zie het van werk veranderen ook als een keuze maken voor mezelf, voor mezelf opkomen.