Toen ik de bedragen zag dacht ik: zo laag?
mijn studieschuld ligt wel wat hoger dan dat.. en ik ben nog niet eens afgestudeerd! Dus ik vroeg me af hoe hoog de gemiddelde studieschuld is op bokt (zie poll), trek wel het gedeelte eraf dat je kwijtgescholden krijgt.Ook vroeg ik me af of jullie dit hebben toegeven bij het aanvragen van een hypotheek, zie video (graag in reactie).
Tijdens onze studies hebben wij ongepland een dochtertje gekregen en hebben we er een tijd uitgelegen omdat zij medisch gezien een slechte start heeft gehad. We hebben allebei ongeveer 6,5 jaar geleend, ook voor bv. collegegeld omdat we vanuit onze ouders nooit een cent gekregen hebben. Wel allebei veel gewerkt tijdens het studeren. Door de studielening hebben wij "gewoon" als gezin kunnen leven en ons leven is nu wel aardig op orde.
Vanaf september ga ik wel weer werken en kan ik mn pony voordeliger stallen, dus hoop toch wel een stuk minder afhankelijk van duo te worden.
ik werk gemiddeld 3 tot 10 uur in de week, maar zit om de kunstacademie met minimaal 40 contacturen per week dus dat is moeilijk. Wellicht als ik een andere studie had gekozen dat het wat makkelijker zou zijn geweest, of dat moeders bij een stad zou wonen haha.