Momenteel ben ik voor een schoolopdracht een spread voor in het NRC aan het maken (die ook echt gepubliceerd wordt), en aanstaande zondag gaan we de officiele foto ervoor maken!
De advertentie wordt gemaakt in opdracht van de Endometriose Stichting. Momenteel lopen er nog steeds heel veel meisjes en vrouwen rond met onnodige klachten, maar er is nog stééds véél te weinig ruimte om er normaal over te kunnen praten. Het onderwerp wordt vies gevonden, vermeden en verzwegen, terwijl het juist zo'n natuurlijk iets is; terwijl ongeveer de halve wereldbevolking er iedere maand mee te maken heeft. We moeten erover praten, zodat meisjes en vrouwen weten wanneer bepaalde klachten "er niet bijhoren", zoals vaak gezegd wordt.
Echter heb ik voor het maken van de spread welgeteld 80 man nodig.
We wilden de foto eerst in de spits maken, maar met de nieuwe privacywetgeving is dat helaas geen optie meer; je kan niet iedere voorbijganger om toestemming vragen. 
Het officiële concept kan ik hier uiteraard nog niet posten (kan ik wel in PB sturen), wel kan ik één fotootje posten die de sfeer van de foto een beetje laat zien:

Iedereen is dus welkom! Man, vrouw, groot, klein...
Belangrijke info:
-plaats: Utrecht, Domplein
-tijd: Zondag 27 Mei, rond 11/12 uur
-kom in zo normaal mogelijke kleding, neem je rugtas mee, wat dan ook... zie eruit als mens!

-je komt dus met je hoofd in het NRC, dat moet je wel willen.
Nogmaals: iedereen is welkom!