Ik heb 3 jaar geleden mijn HBO opleiding verpleegkunde afgerond. Ik heb wat ervaring opgedaan als wijkverpleegkundige, verpleegkundige in een verpleeghuis, stage ervaring in een TBS-kliniek en sinds 2 jaar werk ik als verpleegkundig centralist. Ik begin volgende week aan een nieuwe baan in een revalidatiekliniek.
Al een paar jaar knaagt er iets. Als kind was ik erg slim, ik ging naar het gymnasium maar omdat ik erg met mezelf in de knoop zat ben ik destijds afgestroomd naar de havo. Ik wist niet hoe ik het leren aan moest pakken, wist niet wat ik wilde, wat er allemaal ''was'' voor de toekomst, en ik had het thuis niet zo leuk.
Ik heb al met al mijn tijd lekker blowend weggespijbeld met mijn vrienden totdat dat havo diploma er vanzelf kwam
Ik merk dat ik meer wil, ik wil mezelf ontwikkelen, ik zoek verdieping, kritische gesprekken, mensen die meer van me verwachten. Ik wil bovenal trots zijn op mezelf, mijn best ergens voor doen, ergens vol voor gaan.
Maar wat? Ik weet het niet. En weet ik wel zeker dat ik geen verpleegkundige meer wil zijn?
Een paar weken geleden heb ik daarom een paar colleges gevolgd van de universiteit in de stad waar ik woon. Ik heb bovendien wat nieuwe contacten met mensen die nog studeren of weer zijn gaan studeren en er is niemand die het me af raadt. After all ben ik verpleegkundige en door alle tekorten kan ik overal wel aan de bak komen, mocht het niks worden tijdens mijn studie. Maar kan ik met goed fatsoen op mijn 25e aan komen zetten bij een bachelor opleiding? Terwijl ik niet goed weet wat ik eigenlijk wil met mijn toekomst? Puur met een vaag gevoel van ''ik wil meer uit mezelf halen''? Hoe pak ik dit aan?
Dit klinkt vast super wazig en echt als first world problems maar ik ben benieuwd of iemand zich hierin herkent. Dus als je net als ik twijfelt, of weer bent gaan studeren op latere leeftijd, of dit juist niet bent gaan doen, laat dan alsjeblieft een reactie achter! Ik ben erg benieuwd naar ervaringen

en allemaal ook positief, super tof!
en heb ik toch weer een hoop basiskennis opgedaan.
.
- heb ik mijn vwo nooit afgemaakt. Daarna vavo ook niet af.