Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
. kohtje schreef:Ik werk bij een bedrijf waar je als je 5 uur werkt per geen pauze krijgt en als je langer dan 5 uur werkt pauze moet nemen maar wel moet uit klokken.
Persoonlijk vind ik dit apart en vraag me dan ook af of het mag.
Destination schreef:Ik weet niet in welke sector je nu zit dat je geen pauze hebt met 5 uur werken? Overigens is het vrij standaard dat je pauzes niet betaald worden.
Justme_Lisaa schreef:Niet vrij standaard hoor, hier worden de 1,5 uur aan pauze gewoon doorbetaald. Ik vind het eerlijk gezegd nog al bizar dat er bij zo weinig mensen het wordt uitbetaald, bij mijn vorige banen was dit allemaal niet het geval..
Kinke schreef:Justme_Lisaa schreef:Niet vrij standaard hoor, hier worden de 1,5 uur aan pauze gewoon doorbetaald. Ik vind het eerlijk gezegd nog al bizar dat er bij zo weinig mensen het wordt uitbetaald, bij mijn vorige banen was dit allemaal niet het geval..
Heb in alle 29 jaar die ik nu werk nog nooit ergens gewerkt waar de pauze wordt doorbetaald. Ken ook niemand bij wie dat wel het geval is.
Kinke schreef:Justme_Lisaa schreef:Niet vrij standaard hoor, hier worden de 1,5 uur aan pauze gewoon doorbetaald. Ik vind het eerlijk gezegd nog al bizar dat er bij zo weinig mensen het wordt uitbetaald, bij mijn vorige banen was dit allemaal niet het geval..
Heb in alle 29 jaar die ik nu werk nog nooit ergens gewerkt waar de pauze wordt doorbetaald. Ken ook niemand bij wie dat wel het geval is.
Je mag even zitten als het rustig is en een drankje pakken als je dorst hebt, maar zeker op drukke momenten is pauze niet echt een ding