officiële waarschuwing bij de Dirk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

grizzlybear

officiële waarschuwing bij de Dirk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-18 20:44

hoi iedereen,

Ik wilde even een probleem voorleggen en hier misschien jullie mening over horen.
Ik werk nu voor ongeveer een jaar bij de Dirk. Ik heb het erg naar mijn zin met het werk en met de collega's. Alles ging altijd goed en de teamleiders waren altijd tevreden over me.
Vorige week is er alleen een beetje iets stoms gebeurd.
We moeten (natuurlijk) altijd FIFO vullen. Ik doe dit ook altijd, maar soms ben ik zonder gedachte aan het vullen. Ik heb toen de kaas en kipfilet (en er zal misschien nog wel meer zijn) niet goed FIFO gevuld. De teamleidster ging controleren en kwam er toen achter dat ik niet FIFO gevuld had. Ik stond met nog iemand die ook niet FIFO vulde (wat sowieso volgens mij amper gebeurd), maar ik kreeg de schuld van alles wat verkeerd gevuld is.
Ik heb een officiële waarschuwing haar gehad. Ik ben eergisteren weer op het werk geweest en de sfeer was gelijk veel minder en ik voelde me opeens heel onprettig en ik schaam me..
Hebben jullie hier misschien ervaring mee? Ik weet echt niet wat ik moet doen, ik baal zo, het voelt echt niet goed zo, maar ik wil ook weer geen ontslag nemen..

Ik hoor graag jullie mening

*FIFO betekent first in, first out. Op datum vullen dus
Laatst bijgewerkt door grizzlybear op 26-03-18 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

RoosG

Re: officiële waarschuwing bij de Dirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 20:45

Ik snap wel dat je je rot voelt! Maar zie het meer als een les, nu extra goed opletten of je goed fifo vult.

Heb je de waarschuwing op papier gekregen?

grizzlybear

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-18 20:46

RoosG schreef:
Heb je de waarschuwing op papier gekregen?

Ja. Ik moest het ondertekenen en ze zeiden dat dit gevolgen kon hebben voor het verlengen van mijn contract.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 20:47

Bespreek het met je leidinggevende. Geef aan dat je je een beetje knullig voelt voor je fout en dat je je er echt rot door voelt.

Destination

Ach joh, kan gebeuren! Heeft jouw collega ook een officiële waarschuwing gehad?
Misschien dat je je de veranderde sfeer ook wel inbeeldt, omdat je het zelf ook niet zo fijn vindt? :)

Weggebokt

Zulke dingen zijn heel rot, maar een leer moment. Met FIFO vullen moet je gewoon goed je gedachten erbij houden want het moét goed gebeuren.
Bij de vorige supermarkt waar ik werkte kreeg je ook een waarschuwing als je niet goed FIFO vulde :)

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 20:48

Vind dit wel een waanzinnig overtrokken reactie.. denk dat je dan 85% van het vulpersoneel eruit kunt schoppen om die reden.

Zou er desondanks even een gesprek over proberen aan te knopen met je leidinggevende.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 20:49

xPabloBokt schreef:
Vind dit wel een waanzinnig overtrokken reactie.. denk dat je dan 85% van het vulpersoneel eruit kunt schoppen om die reden.

Zou er desondanks even een gesprek over proberen aan te knopen met je leidinggevende.

Mwah, gezien de leeftijdscategorie die in de supermarkt werkt, vind ik het niet zo gek hoor. Bovendien word je er niet uit geschopt als je een officiële waarschuwing krijgt.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 20:50

Ik kan me voorstellen dat als je al vaker niet FIFO heb gevuld je een officiële waarschuwing krijgt. Was dit de eerste keer? Dan is het wel gelijk erg streng (tenzij er al meerdere keren is uitgelegd en gewaarschuwd dat je FIFO moet vullen dus).
Ga inderdaad gewoon even een gesprekje aan met je leiding gevende dat je je er rot door voelde en je het niet express deed. Vanaf nu gewoon goed opletten. Als je het naar je zin hebt verder is er geen reden om ontslag te nemen toch?

grizzlybear

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-18 20:51

Destination schreef:

Nee zij heeft geen waarschuwing gehad. Ik heb langer gewerkt dan zij, maar ik word alleen uitbetaald voor wat er op mijn rooster staat terwijl ik ruim 1,5 uur langer gewerkt heb.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 20:52

Behoorlijk zwaar een officiele waarschuwing... maar als ze je er al vaker op betrapt zouden hebben en je zou er niks aan doen, kan ik het me voorstellen...
En anders ga je naar je teamleider/ster en ga het gesprek aan, vraag of ze meer klachten over je hebben.

grizzlybear

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-18 20:53

xSCWx schreef:
Ik kan me voorstellen dat als je al vaker niet FIFO heb gevuld je een officiële waarschuwing krijgt. Was dit de eerste keer?

Het was echt de eerste keer. Ik kan niet beloven dat ik nooit eerder per ongeluk gevuld heb op de verkeerde datum, maar dit was echt de eerste keer dat ik erop aangesproken ben.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 20:55

Ik vind een OW voor een keer per ongeluk niet FIFO vullen wel erg overtrokken :=

Heb je wel gezegd dat je niet alle fouten hebt gemaakt, maar die ander ook? Beetje oneerlijk dat jij nu voor alle fouten opdraait...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 20:56

Jemig heel zware straf voor een fout. Ja het is slordig en mocht er product over datum in het vak blijven liggen dan is het misschien een keuze dit zo te straffen. Maar destijds bij edah werden hier geen officiele waarschuwing voor gegeven en erg oneerlijk als de een wel en de andere er niet voor wordt gestraft

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 20:58

xPabloBokt schreef:

Niks overtrokken aan hoor. Weet jij wat een supermarkt allemaal weg kan gooien als er iemand niet FIFO vult? Helemaal op een afdeling met verse en kort houdbare producten, zoals vleeswaren en kaas. FIFO vullen is gewoon part of the job, eigenlijk het belangrijkste bij het vullen en daar wordt je ook voor betaald. Natuurlijk kan het gebeuren dat je eens de fout in gaat of je dag niet hebt, daarom is er vaak ook een systeem met meerdere waarschuwingen. Het is niet zo dat je er na één waarschuwing direct uitvliegt, maar wordt iemand voor een derde keer betrapt op niet FIFO vullen, dan heeft het wel invloed op een eventuele contractverlenging. Je krijgt meerdere kansen om je werk goed te doen, kun je of wil je dat niet, dan is deze baan misschien niet geschikt voor je, aangezien 80% van je job gaat om het FIFO vullen.

TS, blijf gewoon je best doen. Blijf goed opletten met FIFO vullen, zorg dat het goed in je routine zit dat je eerst het vak leeghaalt. Wellicht even een gesprekje aangaan met de teamchef? Uitleggen dat je het erg vervelend vindt en dat je niet wil dat de sfeer er door bepaald wordt. Wellicht kun je samen met haar kijken of jullie andere collega's ook kunnen motiveren om beter FIFO te vullen, als het inderdaad waar is dat bijna niemand dat doet. Want het is wel erg oneerlijk dat jij de enige met een waarschuwing bent als de rest zich ook niet aan de regels houdt.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 21:01

In het kader van officiële waarschuwingen: ik zou de naam van de werkgever even weghalen, want smaad of laster is sowieso een officiële waarschuwing waard :)

grizzlybear

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-18 21:06

eilleen333 schreef:
In het kader van officiële waarschuwingen: ik zou de naam van de werkgever even weghalen, want smaad of laster is sowieso een officiële waarschuwing waard :)

Ik vertel hier alleen maar wat er gebeurd is toch? Er zit geen boosheid in van mij hoor, alleen teleurstelling naar mezelf. Er staat ook niet welke vestiging, dus valt dit dan nog steeds onder smaad of laster?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 21:07

Ik vind het ook een beetje overdreven hoor...ik heb bij de Hema gewerkt en daar moest je ook FIFO vullen maar dat ging best wel eens mis...bij iedereen...nouja, daar werd niet moeilijk over gedaan...er werd toch meerdere malen per dag gespiegeld en dan kwam dat wel naar voren en werd hersteld.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 21:08

xmcw schreef:
eilleen333 schreef:

Ik vertel hier alleen maar wat er gebeurd is toch? Er zit geen boosheid in van mij hoor, alleen teleurstelling naar mezelf. Er staat ook niet welke vestiging, dus valt dit dan nog steeds onder smaad of laster?

Ligt aan je werkgever. Ik plaatste ooit eens iets, wat ook gewoon waar was, zonder de naam vh bedrijf te noemen op Facebook. Ik had mijn werkgever zelf niet als werkgever op Facebook staan, maar de persoon die ik tagde in het bericht wel. Kreeg er direct een mail over en ze waren goed pissig... dus ik zou wel mee oppassen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 21:16

Tjonge..... misscshien moeten ze zelf eens een officiële waarschuwing krijgen omdat ze jou dus veel langer laten werken maar je dit dus niet uitbetalen.

Ik zou daaf eens achter aan gaan TS want dat mag denk ik gewoon niet eens.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 21:29

xmcw schreef:
Destination schreef:

Nee zij heeft geen waarschuwing gehad. Ik heb langer gewerkt dan zij, maar ik word alleen uitbetaald voor wat er op mijn rooster staat terwijl ik ruim 1,5 uur langer gewerkt heb.

Dan is het volgens mij sowieso tijd om een betere werkgever te zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 21:29

Ik vind het helemaal niet overdreven. Je hebt meerdere producten niet FIFO gevuld en als je kijkt hoeveel vullers het er gewoon instouwen omdat ze geen zin hebben om de andere producten er uit te halen is dit gewoon nodig.. zuur maar het is niet anders. Iedereen weet hoe het gedaan moet worden, als je je daar niet aan houd is dit de consequentie.
Gewoon goed je best doen vanaf nu dan zakt je gevoel ook wel weer. Het is gebeurd, niets meer aan te doen en je hebt er van geleerd.

Dat ze je overuren niet betalen is een ander verhaal en dat zal je met je leidinggevende moeten bespreken.

Morniclum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 21:33

Of er nou FIFO of FOFI gevuld is, ik kijk meestal toch naar de datum en als ik de datum van het eerst te pakken artikel te kort dag vind, dan pak ik lekker een ander. Bij sommige buitenlandse kazen doe ik het weer andersom. De oudste eerst.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 21:39

Ik vind dit ook ver gaan hoor een officiële waarschuwing........

Overigens kijk ik ook altijd naar de datum.....en ik pak een datum die ik wil hebben...en dat kan best de voorste zijn maar ook de achterste (hangt van het product af en de frequentie van eten/drinken)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 21:40

Als frequent last in first out shopper(als ik weekbootschappen doe pak ik het achterste uit het schap voor de maaltijden later in de week) kan ik zeggen dat heeeeeel veel van je colega’s de schappen niet FIFA opvullen. En dit bij veel verschillende supermarkten.

Het komt op mij wel wat overdreven over.