Ik heb toen wat research gedaan en het dichtbijzijnde verkooppunt zat op 20 km.
Bij ons in het dorp zit ook een shop in shop waar ik toen ook geweest ben voor informatie, maar omdat ik dat best duur vond en we eigenlijk net het verkeerde seizoen in gingen, heb ik gezegd dat ik rond augustus/september terug zou komen om dan opnieuw te bespreken van hoe of wat.
Tegelijk met mij heeft zich een ander verkooppunt aangemeld op 10 km afstand (hardinxveld ), maar goed, er zit een dikke rivier tussen, dus ik dacht daar geen hinder van te ondervinden.
Mei 2017 zie ik ineens een advertentie van de shop in shop waarin "mijn" product aangeboden wordt, dit bleek vanuit verkooptpunt hardinxveld te zijn.
Ik best pissig, ik heb bewust gekeken waar de verkooppunten zaten, en dan krijg je dit, en ik dacht ook een soort van afspraak te hebben met de shop in shop.
Contact gezocht met de groothandel, en die vonden het heel vervelend, maar konden er niet zoveel mee, ook begrijpelijk natuurlijk. Ik bleef staan als officieel verkooppunt en de shop in shop niet. Ook zou verkooppunt hardinxveld hier maar tijdelijk zitten.
Ondertussen komen nagelklanten mij vrolijk vertellen dat ze in de shop in shop van die heerlijke kaarsen van mij gekocht hebben.
Euh ja, alles leuk en aardig, maar die zijn dus niet van mij.
Ik heb het op z'n beloop gelaten maar voelde me wel genaaid door de shop in shop. Hun hadden mij ook kunnen benaderen van goh, iemand met het zelfde product heeft interesse, wat doe je? (Vooral omdat ik meerdere keren met mijn nagelsalon bij hun op de ladies night heb gestaan).
November 2017 kwam er een advertentie langs van de shop in shop dat ze weer een ladies night hadden, met ook een nagelstyliste.... Geen idee wie, mij is niks gevraagd.
Je begrijpt misschien dat ik er niet op zit te wachten om een vriendelijk gesprek met de shop in shop aan te gaan, ik voel me nogal aan de kant gezet. (We hebben het over een dorp).
Twee weken terug zie ik weer een advertentie van ze langs komen, en weer met "mijn" product, maar ik zag dat de indeling was verandert. Dus ik ben eens op onderzoek uit gegaan, en nu is verkooppunt hardinxveld er uit, en zit verkooppunt Ridderkerk erin
Mijn vaste klanten weten inmiddels dat dit niet van mij is, maar andere mensen niet.
De lol gaat er zo voor mij wel af en ik overweeg ermee te stoppen, wat ik overigens wel ontzettend jammer zou vinden, maar ik kan hier niet tegenop concurreren....
Kan ik hier ook maar iéts mee?
Toevoeging: ik heb zelf een fair in hardinxveld laten schieten omdat ik niet in het vaarwater van dat verkooppunt wilde zitten.... Ik zal wel te sociaal zijn...