Eigen manege/stal

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gucci_

Eigen manege/stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-18 21:17

Er bestaat al een topic voor ondernemers, maar nog geen voor ondernemers in de paardenhouderij. Ik dacht misschien leuk om hier ervaringen uit te wisselen.

Ik hoop dat ik dit jaar een geschikte locatie heb gevonden om een stal te beginnen voor mijzelf. Ik ben er al mee bezig sinds juni vorig jaar, nou ja eigenlijk al veel langer, maar durfde de stap niet te nemen...Ik had iets gevonden hier niet zover vandaan, waar mijn familie ook wel heen wilde, maar bleek helaas al verkocht. Ik heb nu weer wat anders gevonden, wel ver hier vandaan, wat zou betekenen dat ik alles alleen zou moeten doen. Zij zochten mensen om het over te
nemen.

Celiien

Re: Eigen manege/stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 21:21

Hmm.. ga jij een eigen stal beginnen of je familie? Aangezien je zegt dat je familie ‘er wel heen wilde’?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 21:22

Ok. Excuses als ik er meteen hard in kom, maar...
Je hebt nog nooit een opleiding gedaan en nog nooit 1 dag gewerkt. Met welke ervaring wil jij een manege runnen? Hoe ga je om met personeel? Financieën? Een bedrijfsplan? Wat ga jij anderen leren? Ga je zelf 7 dagen in de week werken?

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 21:25

Dit is al je zoveelste topic met, sorry dat ik het zeg, waanideeën....

Het klinkt mij niet realistisch. Hoe wil je dit van de grond krijgen? Heb je überhaupt enig budget.. of kennis van zaken...

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 21:25

Ook ik ben wel benieuwd wat je wilt. Een manege? Pensionstal? Beleren van paarden? Opfok?
Diploma’s, ervaren mensen? Ga je alles zelf doen of geef je dingen uit handen?

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 21:27

Wat wil je bereiken met dit topic?
Ik snap t niet helemaal zeker omdat er al een topic is voor ondernemers

Je spreekt over “wij” als in familie moet mee?
Je ouders kopen jij gaat als personeel aan de slag of?

En wat wil je aanbieden je hebt totaal geen (wedstrijd) ervaring of ervaring in pension/manege gebeuren geen diploma’s ben benieuwd
Laatst bijgewerkt door Gentlegiant op 15-01-18 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 21:29

Oké, enigszins snap ik voorgaande reacties wel. Maar ik vind het zeker niet onrealistisch.

Ik heb zonder (paardgerelateerde) opleiding en zonder werkervaring (behalve modellenwerk) vanaf mijn zestiende mijn eigen pension- en trainingstal gerund. Tien jaar lang en het was een groot succes (als ik dat zelf mag zeggen :+ ). Het is dus zeker wel mogelijk! Mits je open staat voor leren, je aanpassen en groeien als bedrijf.

Er zijn altijd zat mensen die je willen helpen je droom te realiseren, dit kan ik uit eigen ervaring aan je meegeven. Mocht je echt tips willen of vragen hebben dan mag je die altijd aan me stellen :)

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-18 21:31

Goof schreef:
Je hebt nog nooit een opleiding gedaan en nog nooit 1 dag gewerkt. Met welke ervaring wil jij een manege runnen? Hoe ga je om met personeel? Financieën? Een bedrijfsplan? Wat ga jij anderen leren? Ga je zelf 7 dagen in de week werken?

Financieen, verzorging en onderhoud paarden ga ik zelf doen. Dat zijn ook mijn sterkste punten. Hoe bedoel je ervaring? Ik heb altijd al paarden gehad, maar wordt hier te klein om uit te breiden.
Ik weet niet of er een instructice aanwezig is, maar anders zou ik iemand moeten zoeken.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 21:33

Maar wat wil je exact gaan aanbieden?

Ik ken je uit je vorige topic en ik kan maar een ding zeggen met die mentaliteit ga je er niet komen :+

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 21:38

Instructrice aanwezig is? Je gaat zelf een bedrijf opstarten, mag hopen dat je dat dan wel weet :+

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-18 21:39

Fokkerij en manege. Eventueel opfok of pensionstalling.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 21:40

En wat voor grond heb je dan? Fokkerij, manege, pensionstallin en opfok heb je toch een leuke lap grond nodig van een paar ha. Wie gaat dat onderhouden/betalen?

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 21:40

Celiien schreef:
Instructrice aanwezig is? Je gaat zelf een bedrijf opstarten, mag hopen dat je dat dan wel weet :+

Ze kent niet meer dan een doorsnee manege ruiter...
Hoe wilt ze dan zelf les geven? Ik wil
TS niet afzeiken maar TS moet realistisch zijn en dat is ze totaal niet
Verder is dr mentaliteit ook niet heel volwassen

Gucci_ schreef:
Varekaj schreef:
Niks zo onaantrekkelijk als een vrouw zonder ambities die wil teren op het geld van een ander :Y)

Zolang je er maar aantrekkelijk uitziet wil elke man je wel :Y)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 21:41

@GG: die opmerking is niet meer van m’n netvlies af te houden als ik haar naam zie _O-

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-18 21:41

Celiien schreef:

Kan zijn dat de huidige eigenaresse zelf alle lessen geeft. Ze hebben alleen de omzetcijfers gegeven, we moeten nog heen voor een bezichtiging.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 21:43

En de huidige eigenaresse blijft maar gewoon bij jullie := dat is een makkelijke aanname.

Vergeet niet dat de cijfers op dit moment niks zeggen. Alles staat en gaat met ervaring en reputatie. Even je naam googlen en er komen zoveel dingen naar boven oa hier op volt, dat geen ouder zijn/haar kind bij je zou laten lessen en niemand bij je komt staan. Sorry, maar wel de waarheid := je hebt nu eenmaal bepaalde uitspraken gedaan..

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 21:44

Gucci_ schreef:
Fokkerij en manege. Eventueel opfok of pensionstalling.

Fokkerij maar zonder verstand van alle lijnen enz enz enz?
Manege zonder diploma een instructeur kost fulltime meer als 1500€ wat hij/zij netto of bruto verdient
Verzekeringen etc hooi stro enz enz
Waar ga je het van betalen een bedrijf als deze moet op zn topjes draaien met eigenaren die alles kunnen wilt het brood op de plank brengen :)
En dat is niet makkelijk denk aan werk weken van 60/80 uur dagen vrij zijn niet mogelijk
Wil je personeel Ofnouja dat heb je nodig kun je dr zelf ook nog n baan naast nemen om jezelf te onderhouden want je houd geen zakken met geld over
En dan heb je nog niet je pand betaalt je verzekeringen voer stro enz enz
Dan gaat er ook nog regelmatig iets stuk ja ook bij een nieuw pand (heb er ervarig mee) daarbij wil je altijd dingen veranderen of verbeteren

Heb je een degelijk ondernemersplan?

ikheetesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 21:46

Wat heb je al op papier staan? Qua bedrijfsplan en visie?

Wellicht dat je dat (in een samenvatting) met ons kan delen zodat er gerichter advies en ervaringen gedeelt kunnen worden?

Heb je enige diploma’s of achtergrond qua lesgeven? Of ben je van plan zelf deze manege lessen niet te verzorgen?

Wat voor merries heb je staan? Heb je al geïnvesteerd in degelijke lijnen om mee te fokken en heb je hier ook kennis van? Of ga je het evt samen doen met iemand die deze kennis bezit?

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 21:48

Posh schreef:
Oké, enigszins snap ik voorgaande reacties wel. Maar ik vind het zeker niet onrealistisch.

Ik heb zonder (paardgerelateerde) opleiding en zonder werkervaring (behalve modellenwerk) vanaf mijn zestiende mijn eigen pension- en trainingstal gerund. Tien jaar lang en het was een groot succes (als ik dat zelf mag zeggen :+ ). Het is dus zeker wel mogelijk! Mits je open staat voor leren, je aanpassen en groeien als bedrijf.

Er zijn altijd zat mensen die je willen helpen je droom te realiseren, dit kan ik uit eigen ervaring aan je meegeven. Mocht je echt tips willen of vragen hebben dan mag je die altijd aan me stellen :)

Je reactie is begrijpelijk en ik zou hem zelf geschreven kunnen hebben was destijds net zo oud

Maar de mensen die reageren “kennen” TS van voorgaande topics enz daar wringt de schoen

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 21:51

Gucci_ schreef:
Goof schreef:

Financieen, verzorging en onderhoud paarden ga ik zelf doen. Dat zijn ook mijn sterkste punten. Hoe bedoel je ervaring? Ik heb altijd al paarden gehad, maar wordt hier te klein om uit te breiden.
Ik weet niet of er een instructice aanwezig is, maar anders zou ik iemand moeten zoeken.

He Gucci; ik kan tot 10 tellen in het Italiaans. Ik denk erover om nu Italiaanse les te gaan geven op het HBO om het anderen te leren.
Dat bedoel ik met ervaring. Ooit er wat van geroken, maar geen idee hebben wat het eigenlijk inhoid en welke kennis, ervaring, skills etc etc er nodig zijn om te doen wat je wil doen.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 21:56

Maarja er is geen enkele vrouw die alleen n huis autos en paarden enz heeft behalve als ze de loterij gewonnen heeft

Hmmm ik heb net nog gekeken maar ik ben toch echt een vrouw :+
Zover ik weet nog nooit een loterij gewonnen wel knetter hard gewerkt voor Mn centen en doe ik nog
Toch meerdere autos/paarden koophuis in/aan het bos whats wrong with me...

Gucci_ schreef:
Ja, als ik straks ook 10 jaar verder ben, praten we wel weer. Er ligt nog een hele toekomst voor mij. Vrouwen verdienen nog steeds minder dan mannen en er zijn nog steeds veel minder vrouwen aan de top. Ik ken geen enkele vrouw die helemaal alleen haar eigen huis heeft met auto's, paarden enz, tenzij je de loterij net hebt gewonnen.

Dus jij denkt nooit in je uppie bovenstaande te kunnen betalen/verdienen
Met jou mentaliteit word dat idd vrij lastig klopt
Maar het is zeker realistisch

Ik denk dat het tijd is om met 2 voetjes 20km omlaag te komen en even terug op de wereld te komen in je schoenen ipv ernaast

Welke opleidingen heb je genoten?
Je bent sterk met het verzorgen etc van paarden maar zijn dit jou paarden of paarden van klanten? Daar zit een wereld van verschil in geloof me

Je bent sterk met financieen waar blijkt dit uit? Belastingaangifte kan ik ook zelf tot 10 tellen ook wat optel en aftrek sommen ook verder laat ik de cijfertjes toch echt aan een boekhouder over die betaal je niet met n tientje per uur en die werkt niet maar n paar uur per jaar voor je
Laatst bijgewerkt door Gentlegiant op 15-01-18 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 21:58

Ik vind het een beetje sneu om quotes uit vroegere topics hier neer te zetten en daar ts op aan te vallen. Reageer gewoon inhoudelijk. Of niet.

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 00:56

Oh boy, waar is mijn popcorn!?

TS, je hebt al een locatie op het oog?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 01:20

There we go again.
Lieve lieve lieve ts. Doe dit jezelf toch niet iedere keer aan. Ga eerst aan jezelf werken en daarna een normale opleiding volgen. Iets waar je wel wat mee kan bereiken in dit leven.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 01:21

Moet dit nu? Ik heb altijd geleerd dat als je niets aardigs kan zeggen dat je dan beter je mond kan houden. Beetje de boel op zitten naaien, wat een belachelijk gedrag. Jullie moeten je schamen. Laat iedereen in z'n waarde.

Het klinkt als de droom van ieder paardenmeisje, ik zou goed kijken naar je inkomsten en uitgaven. Je kan beter 2 dingen heel goed doen dan 10 een beetje. Probeer voor jezelf duidelijk in beeld te brengen wat je zelf kan doen en waar je hulp bij nodig hebt. Een lesgever hoef je niet fulltime in te huren bijvoorbeeld.