ontslag 0 uren contract

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Joelle1996

ontslag 0 uren contract

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-17 10:31

hee bokkers,

Mag je met een 0 uren contract op staande voet ontslag nemen? Ik werk bij de jumbo en ga naar school mijn vriend heeft een vaste baan en we hebben samen een dochtertje die als ik op school zit naar het KDV gaat. Nu zijn we er achter gekomen dat alles wat ik verdien van de toeslagen af gaat die we krijgen voor de kinderopvang. Dus nu werk ik eigenlijk terwijl ik dat ook niet hoef te doen.

Liselot

Re: ontslag 0 uren contract

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 10:32

Gewoon even lezen wat er in je contract staat ;-)
Doorgaans heb je een maand opzegtermijn, ook bij een 0 uren contract en moet je dir maand gewoon uitwerken als je ingeroosterd staat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 10:40

Je wilt liever volledig afhankelijk zijn van je vriend? ;)

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 10:42

Goede instelling }:0

Er zijn toch meer redenen dat je gaat werken neem ik aan??

Liezel1Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 10:43

je krijgt toch kinderopvang toeslag? Loont het echt niet de moeite om te werken?
ik zou persoonlijk niet uit het arbeidsproces willen. probeer er na die tijd nog maar weer tussen te komen....

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 10:43

Relaxed schreef:

Dat liever denk ik dan je kind nooit meer zien omdat je of werkt of op school zit. Ik neem aam dat ze naar school gaat om daarna een betere baan te vinden.

TS; meestal moet je het ingeroosterde werk nog afmaken, en heb je een maang opzegtermijn.

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 10:45

Relaxed schreef:

Die Snap ik wel hoor. Met het loon van de supermarkt. Dat is niet veel naast school maar je krijgt dan misschien minder toelagen op het kdv. School, werken en dan nog een kind, die zie je dan bijna niet meer. Dan kan je beter je tijd aan het kind besteden. Je kunt altijd vragen met een 0 uren contract om je niet of zo min mogelijk in te plannen als je opzegt.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 10:49

Relaxed schreef:

Wat is dat dan weer voor een nare onder de gordel opmerking.
TS studeert en dat doet ze vast niet voor niets

Joelle1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-17 10:56

Relaxed schreef:

Ik heb ook nog studiefinanciering. Mijn vriend betaald niks van mij dus afhankelijk nee... Maar het probleem is dat het geen verschil maakt. Waarom denk je dat ik op school zit? Om thuis moeder te worden?

Joelle1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-17 10:59

Liezel1 schreef:
je krijgt toch kinderopvang toeslag? Loont het echt niet de moeite om te werken?
ik zou persoonlijk niet uit het arbeidsproces willen. probeer er na die tijd nog maar weer tussen te komen....

Ik verdien nu 500 per maand en er gaat 500 van de kinderopvantoeslag af dus nee het loont niet echt nee. Ook word ik op mijn werk nou niet echt fijn behandelt (er worden elke maand uren ingehouden die wel op het rooster staan enz)

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 11:11

@TS: houdt er wel rekening mee als je ontslag neemt je mogelijk helemaal geen recht meer hebt op kinderopvang toeslag. Je zegt dat je studiefinanciering hebt, welke studie doe je? Je moet namelijk wel beide óf werken, óf studeren óf een traject naar werk volgen.....PB me gerust als je meer wil weten

Joelle1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-17 11:16

risje schreef:
@TS: houdt er wel rekening mee als je ontslag neemt je mogelijk helemaal geen recht meer hebt op kinderopvang toeslag. Je zegt dat je studiefinanciering hebt, welke studie doe je? Je moet namelijk wel beide óf werken, óf studeren óf een traject naar werk volgen.....PB me gerust als je meer wil weten

Ik doe nu mbo 4 verpleegkundige in februari gaan we stage lopen en dan zouden ze me sws ontslaan. Omdat ik dan 10 weken niet inzetbaar ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 11:21

Meestal heb je 1 maand opzegtermijn maar in goed overleg kun je met een 0 uren contract zo regelen dat je die laatste maand niet meer hoeft te werken.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 11:34

He jakkes wat een nare opmerkingen hier.. Dat je dingen dénkt a la, maar je (men, algemeen) hóeft niet alles wat je (men, algemeen) denkt meteen zonder filter op het internet te gooien. We kennen de situatie van TS niet, we weten niet wat hier aan ten grondslag ligt, we kunnen hier niet zomaar over oordelen.

TS: het hangt een beetje van je contractsvorm af. Je vindt je opzegtermijn (indien daar sprake van is) in je arbeidsovereenkomst. Meestal heb je een maand opzegtermijn maar in goed overleg met je werkgever kun je het wel misschien zo regelen dat je niet meer ingeroosterd wordt.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 11:34

risje schreef:

Dat is niet waar, ook als je studeert krijg je opvangtoeslag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 11:40

Maar er zijn dan toch ook andere opties? Werken in de uren dat je vriend thuis is. Dan werk je wel en heb je geen kdv nodig.. Dan loont het tenminste wel. Daarbij is geld toch niet de enige reden om te werken? Maar ook een stukje sociale contacten en een CV die compleet is. Wat in je toekomst alleen maar meewerkt in het vinden van een baan.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 11:44

Zo wat een banketstaaf opmerkingen zeg hee.. Aardig zijn is gratis hé :(:)

Ik zou als ik jou was ook stoppen. Dan kun je beter zelf voor je kindje zorgen ipv hem/haar
naar het kdv brengen :j

Enne voor je cv hoef je het écht niet te doen hoor zo'n baantje bij de supermarkt als je de zorg in wilt straks ;)

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 11:45

@Liselot: dat is precies wat ik zeg;-) Je moet óf werken, óf studeren of een traject naar werk (of inburgeringscursus volgen. Opleiding moet wel bij "goedgekeurde" instelling zijn. Echter als TS al stufi krijgt zal dat wel het geval zijn meestal.

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 11:48

Relaxed schreef:
Maar er zijn dan toch ook andere opties? Werken in de uren dat je vriend thuis is. Dan werk je wel en heb je geen kdv nodig.. Dan loont het tenminste wel. Daarbij is geld toch niet de enige reden om te werken? Maar ook een stukje sociale contacten en een CV die compleet is. Wat in je toekomst alleen maar meewerkt in het vinden van een baan.

Ik kan me voorstellen dat TS al een vrij druk sociaal leven heeft als ze nog studeert. Naast haar studie een kind verzorgen en een goede/fijne relatie onderhouden kost ook tijd en is zeer belangrijk voor een stabiel gezin. :)

TS, ik vind het ten eerste super goed dat je nog bezig bent met een studie en daarnaast werkt! Maar als het werken geen extra bijdrage oplevert zou ik die tijd en energie in je studie en dochtertje stoppen. Overleg gewoon met je leidinggevende wat de mogelijkheden zijn. Nee heb je, ja kun je krijgen! Succes!

Joelle1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-17 11:48

Relaxed schreef:

Mijn vriend is vrachtwagen chauffeur en rijd Benelux dus hij is de hele week van huis. Ik studeer en mijn ouders zijn beide niet in staat om op te passen. Dus helaas is het niet mogelijk om niet naar de kinderopvang te gaan.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 11:53

Ik ben ontzettend voor werken, maar naast een fulltime studie en met een kind zou ik het ook alleen maar doen als het voldoende oplevert. TS, je zou voor de zekerheid dit nog even kunnen invullen, dan weet je zeker dat je er niet ineens toch op vooruit (of achteruit) bleek of blijkt te gaan met je bijbaan: https://werkzorgberekenaar.nibud.nl/

Er zijn wat extra toeslagen die je krijgt als je als minst werkende een X aantal euro per jaar verdient. Geloof dat dat de inkomensafhankelijk combinatiekorting is. Het zou zonde zijn als je een paar honderd euro misloopt omdat je net een paar euro onder de grens zit dit jaar en met een week langer werker je er wel overheen zou gaan.

Joelle1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-17 12:16

Yessy schreef:
Ik ben ontzettend voor werken, maar naast een fulltime studie en met een kind zou ik het ook alleen maar doen als het voldoende oplevert. TS, je zou voor de zekerheid dit nog even kunnen invullen, dan weet je zeker dat je er niet ineens toch op vooruit (of achteruit) bleek of blijkt te gaan met je bijbaan: https://werkzorgberekenaar.nibud.nl/

Er zijn wat extra toeslagen die je krijgt als je als minst werkende een X aantal euro per jaar verdient. Geloof dat dat de inkomensafhankelijk combinatiekorting is. Het zou zonde zijn als je een paar honderd euro misloopt omdat je net een paar euro onder de grens zit dit jaar en met een week langer werker je er wel overheen zou gaan.

Als ik alles daar invul staat er dat ik ook recht heb op zorgtoeslag en kindgebondenbuget terwijl ik hier geen recht op heb.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 12:18

Dat is raar! Heb je het inkomen van je partner goed ingevuld? Tenminst, ik ga er voor het gemak even van uit dat zijn inkomen ervoor zorgt dat je geen echt hebt op deze toeslagen.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 12:30

Als hij vrachtwagenchauffeur is heeft hij veel overuren. Die moet je ook meetellen ook al kan je ze op voorhand niet exact bepalen.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 12:33

Als je studeert krijg je idd gewoon kinderopvangtoeslag. Het lijkt me alleen stug dat als je 500 euro verdient er ook 500 euro van je toeslag af gaat. Dat kan gewoon niet kloppen. Zou het dan nog even goed onder elkaar zetten en bereken met de rekenhulp van de belastingdienst.