Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Relaxed schreef:Je wilt liever volledig afhankelijk zijn van je vriend?
Relaxed schreef:Je wilt liever volledig afhankelijk zijn van je vriend?
Liezel1 schreef:je krijgt toch kinderopvang toeslag? Loont het echt niet de moeite om te werken?
ik zou persoonlijk niet uit het arbeidsproces willen. probeer er na die tijd nog maar weer tussen te komen....
risje schreef:@TS: houdt er wel rekening mee als je ontslag neemt je mogelijk helemaal geen recht meer hebt op kinderopvang toeslag. Je zegt dat je studiefinanciering hebt, welke studie doe je? Je moet namelijk wel beide óf werken, óf studeren óf een traject naar werk volgen.....PB me gerust als je meer wil weten
risje schreef:@TS: houdt er wel rekening mee als je ontslag neemt je mogelijk helemaal geen recht meer hebt op kinderopvang toeslag. Je zegt dat je studiefinanciering hebt, welke studie doe je? Je moet namelijk wel beide óf werken, óf studeren óf een traject naar werk volgen.....PB me gerust als je meer wil weten
Relaxed schreef:Maar er zijn dan toch ook andere opties? Werken in de uren dat je vriend thuis is. Dan werk je wel en heb je geen kdv nodig.. Dan loont het tenminste wel. Daarbij is geld toch niet de enige reden om te werken? Maar ook een stukje sociale contacten en een CV die compleet is. Wat in je toekomst alleen maar meewerkt in het vinden van een baan.

Relaxed schreef:Maar er zijn dan toch ook andere opties? Werken in de uren dat je vriend thuis is. Dan werk je wel en heb je geen kdv nodig.. Dan loont het tenminste wel. Daarbij is geld toch niet de enige reden om te werken? Maar ook een stukje sociale contacten en een CV die compleet is. Wat in je toekomst alleen maar meewerkt in het vinden van een baan.
Yessy schreef:Ik ben ontzettend voor werken, maar naast een fulltime studie en met een kind zou ik het ook alleen maar doen als het voldoende oplevert. TS, je zou voor de zekerheid dit nog even kunnen invullen, dan weet je zeker dat je er niet ineens toch op vooruit (of achteruit) bleek of blijkt te gaan met je bijbaan: https://werkzorgberekenaar.nibud.nl/
Er zijn wat extra toeslagen die je krijgt als je als minst werkende een X aantal euro per jaar verdient. Geloof dat dat de inkomensafhankelijk combinatiekorting is. Het zou zonde zijn als je een paar honderd euro misloopt omdat je net een paar euro onder de grens zit dit jaar en met een week langer werker je er wel overheen zou gaan.