Tussenjaar als au pair

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Tussenjaar als au pair

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 17:55

Beste bokkers!

Momenteel zit in mijn eindexamenjaar 6 VWO. De deadline voor studies komt steeds dichterbij, waardoor ik des te meer ga nadenken over mijn toekomst :')

Al sinds de 4e ben ik naar studies aan het zoeken, en mijn besluit staat vast: International business administration studeren aan de universiteit. Het lijkt me heerlijk om te studeren en kijk echt naar die tijd uit! Ook het op kamers gaan e.d.

Maar tegelijkertijd heb ik ook de droom om te reizen en veel van de wereld te zien.

Daarom zit ik te twijfelen of ik eerst een tussenjaar neem, voor ik ga studeren. Ik zit er dan aan te denken om als au-pair 6-8 maanden naar Nieuw-Zeeland (of een ander land, maar NZ lijkt me heel gaaf) te gaan.

Ik hoor zoveel verschillende dingen.. Niet gaan doen want dan ben je uit je studieritme. Ja het is goed voor je persoonlijke ontwikkeling en voor je cv. Nee geen au-pair worden want dat is geen goed idee..

Ik weet gewoon niet meer waar ik mn keuze op moet baseren. Ik ga iig sowieso nog naar een informatieavond en me inschrijven voor de universiteit!

Mijn vragen aan jullie:
- Hoe beviel je tussenjaar?
- Zijn er mensen die een tussenjaar hebben genomen om te reizen?
- En vooral: hoe was jullie eventuele ervaring als au pair zijnde?

Verder zit ik eraan te denken om evt een enkel universitair vak (online) te studeren of iets dergelijks, maar dat is allemaal bijzaak voor later ;)

Alvast bedankt!

Anoniem

Re: Tussenjaar als au pair

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 18:07

Er zijn een aantal zaken waar je goed rekening mee moet houden voordat je zoiets gaat ondernemen. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar ken meerdere mensen die als au pair gewerkt hebben en die gaven allemaal aan dat het alleen leuk is als je in een relatief grote stad terecht kan komen en kan onderhandelen voor een vervoersmiddel zodat je je eigen vrijheid kan behouden. Een vriendin van mij heeft een half jaar in the middle of nowhere vastgezeten waardoor ze uiteindelijk 7 dagen per week 24 uur per dag aan het oppassen was, want ze kon nergens anders naartoe.

Studieritme zou ik me geen zorgen over maken, daar kom je zo weer in en dat is ook echt puur een kwestie van discipline. Ik denk dat een tussenjaar nemen voordat je gaat studeren in veel gevallen een ontzettende verrijking kan zijn, vooral omdat je een werkmentaliteit aanleert waar je later (tijdens het studeren en erna) erg veel aan hebt. Tijdens en na je studies zijn er ook mogelijkheden om naar het buitenland te gaan, maar het fijne aan de periode tussen middelbaar en uni is dat je in principe geen verplichtingen hebt en dus zonder moeite weg kan.

Een enkel universitair vak doen zou ik ongelofelijk goed uitzoeken. Buiten Europa is studeren 9 van de 10 keer echt heel erg duur en zelfs het volgen van en enkel vak kan je al heel veel centen kosten. Daarnaast moet je dit ook klaar kunnen spelen met je gastgezin natuurlijk, want je komt daar in de eerste instantie om au pair te zijn en niet om te studeren.
Is het niet leuker of een betere mogelijkheid om te gaan backpacken door NZ en Australie bijvoorbeeld? Het kost je meer geld maar je bent een stuk vrijer om te gaan en staan waar je wilt, en je zit niet 6/8 maanden op dezelfde plek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 18:21

Bedankt Emma voor je reactie! Ik reageer later even uitgebreid want zit nu op mn telefoon. Met een universitair vak bedoelde ik niet aan een universiteit studeren ed. Maar een vriendin van mij doet nu tijdens haar examenjaar ook een online cursus/iets dergelijks volgen aan de universiteit. Dus geen fulltime iets, maar meer een beetje kennismaken. Zat meer die richting op te denken :j

Als ik uberhaupt ga ga ik zeker op zoek naar een plek die bij me past, anders doe ik het niet. Maar dan moet ik eerst bedenken of ik het wel wil zeg maar. :P De rest reageer ik later nog even op.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 15:51

Mijn nichtje zou na haar VWO diploma 9 maanden gaan backpacken in Australië. Uiteindelijk gaf het backpacken te veel onrust en heeft ze bij 3 gezinnen als au pair gewerkt en tussendoor gereisd. Ze is er heel erg door veranderd, ze heeft meer zelfvertrouwen gekregen, is echt volwassen geworden en ziet het als een hele mooie tijd. Ze is daarna gestart een haar HBO opleiding waar ze nu veel meer relaxed mee omgaat als het studeren voor de reis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 12:02

zonnebloem18 schreef:
Mijn nichtje zou na haar VWO diploma 9 maanden gaan backpacken in Australië. Uiteindelijk gaf het backpacken te veel onrust en heeft ze bij 3 gezinnen als au pair gewerkt en tussendoor gereisd. Ze is er heel erg door veranderd, ze heeft meer zelfvertrouwen gekregen, is echt volwassen geworden en ziet het als een hele mooie tijd. Ze is daarna gestart een haar HBO opleiding waar ze nu veel meer relaxed mee omgaat als het studeren voor de reis.

Dankjewel! Backpacken lijkt mij ook te veel onrust en onzekerheid.
Weet je toevallig hoe ze aan haar gastgezinnen is gekomen?

Emmaa_ schreef:
Er zijn een aantal zaken waar je goed rekening mee moet houden voordat je zoiets gaat ondernemen. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar ken meerdere mensen die als au pair gewerkt hebben en die gaven allemaal aan dat het alleen leuk is als je in een relatief grote stad terecht kan komen en kan onderhandelen voor een vervoersmiddel zodat je je eigen vrijheid kan behouden. Een vriendin van mij heeft een half jaar in the middle of nowhere vastgezeten waardoor ze uiteindelijk 7 dagen per week 24 uur per dag aan het oppassen was, want ze kon nergens anders naartoe.

Goede tip! Hier ga ik zeker rekening mee houden bij het zoeken van een gastgezin. Ook aan jou de vraag, weet jij toevallig hoe ze aan hun gezinnen zijn gekomen?

Emmaa_ schreef:
Studieritme zou ik me geen zorgen over maken, daar kom je zo weer in en dat is ook echt puur een kwestie van discipline. Ik denk dat een tussenjaar nemen voordat je gaat studeren in veel gevallen een ontzettende verrijking kan zijn, vooral omdat je een werkmentaliteit aanleert waar je later (tijdens het studeren en erna) erg veel aan hebt. Tijdens en na je studies zijn er ook mogelijkheden om naar het buitenland te gaan, maar het fijne aan de periode tussen middelbaar en uni is dat je in principe geen verplichtingen hebt en dus zonder moeite weg kan.

Dat ik nu geen verplichtingen heb is voor mij inderdaad de reden om nu weg te gaan, en niet later. Behalve mijn familie en huidige vrienden heb ik geen speciale banden als werk/vriend/kinderen die mij nu thuishouden. Denk ook dat het voor mijn opleiding juist erg waardevol is!

Emmaa_ schreef:
Een enkel universitair vak doen zou ik ongelofelijk goed uitzoeken. Buiten Europa is studeren 9 van de 10 keer echt heel erg duur en zelfs het volgen van en enkel vak kan je al heel veel centen kosten. Daarnaast moet je dit ook klaar kunnen spelen met je gastgezin natuurlijk, want je komt daar in de eerste instantie om au pair te zijn en niet om te studeren.
Is het niet leuker of een betere mogelijkheid om te gaan backpacken door NZ en Australie bijvoorbeeld? Het kost je meer geld maar je bent een stuk vrijer om te gaan en staan waar je wilt, en je zit niet 6/8 maanden op dezelfde plek.

Over een vak moet ik inderdaad nog goed nadenken, ik zou sowieso niet aan een universiteit willen studeren maar meer als thuisstudie. Echter laat ik dat allemaal nog even achterwege.

Backpacken lijkt me echt ontzettend gaaf, maar daar vind ik mezelf volgend jaar denk ik nog te jong voor. Naast dat ik dat geld nu niet beschik, kijk ik ook niet zo uit naar de onzekerheid die bij het backpacken lijkt te horen. Ik ken het gehele land niet e.d., ik zou eerlijk gezegd niet weten hoe ik dat allemaal voor elkaar moet krijgen :=
Ik zou wel graag ná het au-pair zijn nog een maand of een of twee willen reizen/backpacken. :j

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 12:18

Hoi! Wat leuk dat je erover nadenkt om een tussenlast te nemen en als au pair te gaan werken.
Ik was 20 dat ik klaar was met de havo en in april/mei voor het einde van school had ik besloten om als au pair een paar maanden naar Zweden te gaan. Ik wilde 3-6 maanden ivm eigen paard, uiteindelijk ben ik naar een gastgezin gegaan voor 12 maanden waar Ami mee mocht en in de achtertuin stond.

Ik vond het een enorm toffe ervaring, ik wist niet wat ik wilde studeren, dus voor mij het perfecte moment.

Edit; ik heb in Zweden VWO thuis gedaan via de nha, maar ik vond het erg lastig om me daar altijd toe te zetten, in het begin gaat dat heel goed, maar op het einde heb ik het laten versukkelen en dus niet afgemaakt .. Tip dus, alleen als je gedisciplineerd bent :d
Al vond ik mijn Zweeds super leuk om zelf te leren en daarvoor de boeken in te gaan, verschilt dus misschien ook wel hoeveel interesse ke hebt voor iets.
Ik woonde in een klein dorp, maar had mijn eigen auto mee wat het makkelijk maakte ergens anders heen te gaan en ik had mijn paard mee wat het natuurlijk ook makkelijker maakte. Voor jou zal dat een wat lastiger ding worden naar Nieuw-Zeeland :+

Ik ben uiteindelijk na 9 maanden terug naar NL gekomen ipv 12, dit omdat ik heimwee kreeg. Ik had helaas geen hele goede band met mijn gastmoeder, wat het lastig maakt als je zover weg bent.
Ik vond het echt een fantastische ervaring en ben verliefd geworden op het land.

Qua studieritme, ik ben uiteindelijk gaan studeren toen ik 23 was, zit nu in mijn tweede jaar van het hbo, ja het is wennen, maar ik denk dat het op bepaalde punten ook makkelijker maakt. Je bent wat ouder en daardoor (vaak) wat serieuzer, dat merk ik iig aan mezelf.

Mocht je nog vragen hebben hoor ik het wel! :)

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 12:25

Ik heb zelf niet als au-pair gewerkt, sorry, maar deze vragen vielen me in:
Hoeveel ervaring met kinderen heb je en in welke leeftijden? Favoriete leeftijdsgroep? Vind je kinderen echt leuk?
Edit: Heb je een rijbewijs?
En zie jij jezelf in de avonden en het weekend makkelijk contact leggen met andere au-pairs en locals?
Laatst bijgewerkt door Gaby op 06-11-17 12:36, in het totaal 1 keer bewerkt

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 12:28

Een vriendin van mij heeft een tussenjaar als aupair in engeland gedaan, ik heb er zelf aok aan zitten denken, zit nu zelf in een tussenjaar doordat ik het eerste jaar van mijn opleiding niet gehaald heb en er dan volgens de regels van de school een jaar tussen moet zitten voor je weer op nieuw mag beginnen. Ze rade mij het ontzettend aan, ze heeft een top tijd gehad daar. Zelf ga ik het niet doen omdat ik volgend jaar op kamers wil en nu een leuke baan heb in het gebied van de opleiding, zo kan ik lekker sparen voor de kamer huur van volgend jaar.

Er zijn super veel instanties die je helpen met een gastgezin zoeken, Google maar eens op aupair buitenland.

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 12:35

Ik heb een tussenjaar gehad (eigenlijk 2). Wilde heel graag een tijd werken in Disneyland, maar vanwege de aanslagen in Parijs rond die tijd heb ik dat niet gedaan.

Inmiddels zit ik sinds dit schooljaar weer in de schoolbanken, ik ben nu 19 en zit op het HBO (Management Toerisme).
En eerlijk.. het valt me zwáár tegen. Ik mis de vrijheid die ik had, het is zoveel en je moet alles zelf doen. :')
De studie is echt hartstikke leuk maar ik merk dat ik er niet meer zo in zit. Zelfs qua vakken! Engels, economie enz., ergens zit het nog wel in m'n hoofd gestopt maar vergeleken de rest van de klas heb ik daar wel een kleine achterstand in. Ik weet het wel, maar moet 2x zo lang nadenken. :+

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 12:35

Ik denk dat het erg persoonlijk is of het goed voor je is of niet.
Als je de discipline en motivatie hebt om daarna weer te gaan studeren, dan zeg ik voor de volle 100% zeker weten doen!!
Er zijn namelijk ook mensen die dit niet hebben en na hun tussenjaar daardoor niet meer gaan studeren. Ik ken er ook persoonlijk heel wat mensen.. Die zijn nu in de 30 en reizen nog steeds rond zonder een diploma te hebben, komen qua werk dan niet verder dan de mcdonalds.
En ja, die verleiding is ook best wel groot als je eenmaal reist. Zelfs ik heb hier over na gedacht, misschien is het het ook wel waard :')
Maar ik denk dat je er uiteindelijk niet gelukkig van wordt. Op korter termijn wordt je er wel gelukkiger van misschien, maar op langer termijn niet. In de meeste gevallen dan.

Ik heb op m'n 17e de havo afgerond en ben op mijn 18e naar Canada vertrokken. Daar 1,5 jaar geweest, en daarna nog weer even 3 maanden. Nu studeer ik. Maar ik heb dus wel 3 tussenjaren gehad ;) Maar echt 0,0 spijt van!! Het was de beste keuze die ik ooit heb kunnen maken. Het was eigenlijk ook echt een studie voor mij want heb in die 3 jaar meer geleerd dan dat ik ooit had kunnen leren als ik meteen die 4-jarige hbo studie had gedaan.
Ik ben gigantisch gegroeid en zie de wereld nu heel anders. Ben veel socialer, toleranter, rustiger, positiever etc geworden. Ik weet wat ik wil in mijn leven en daar ga ik ook voor. Ik heb het zelfs tot nu toe ontzettend naar m'n zin met studeren en het gaat goed.
Ik ben heel blij dat ik niet naar al die negatieve reacties heb geluisterd.. Echt waar.

Ik heb mijn tussenjaren dus als erg positief ervaren en ik heb dus tussenjaren genomen om te reizen. Geen enkel spijt van gehad. Geen ervaring als au pair, alleen ranch ervaring.

Wel wil ik er bij zeggen; bereid het goed voor als je wel wilt gaan. Visum kan erg lastig zijn en moet je goed op tijd bij zijn (voor Canada worden de werkvisa tussen november en februari ergens uitgegeven. Soms zijn ze binnen een paar minuten/ seconden) allemaal al weg. Daarnaast moet je ook denken aan het geld. Reizen is echt heel erg duur dus hou daar ook rekening mee.
Ik had mijn reis op mijn 18e dus grotendeels zelf betaald, en heb sinds mijn 13e gespaard en daarnaast nog een klein jaar tussen de 25 en 45 uur per week gewerkt.

Benoite

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 12:45

Mijn ervaring als niet officiële aupair. Wat ik heel vervelend vond Is dat ik in de ochtend ene paar uur bezig Was van bijvoorbeeld 10 tot 14h en dan vanaf 17 tot 20h. Waardoor ik uiteindelijk bijna niks kon doen buiten mijn werk tijden om. Vraag ook duidelijk naar je taken en tijden en wat ze verwachten.. Is het niet naar je zin moet je dit echt zsm en eerlijk zeggen! Het moet ook voor jou een leuke tijd zijn! Verder mijn tip is om zo snel mogelijk contacten te maken ( café, bieb,paardrijden etc) hierdoor heb je genoeg tijd per gezin om echt dingen te ontdekken buiten het huis om. Als je zelf iemand leert kennen waarvan je weet dat diegene over een maand vertrek ben je ook minder geneigd echt elkaar te leren kennen.
Verder veel plezier en geniet ervan, gewoon doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 12:51

Iselda, wat klinkt dat als een super toffe ervaring! Het scheelt dat ik naar een Engelstalig land wil. Ik wil het mezelf niet te moeilijk maken. :P Met een andere taal lijkt het me toch al gauw lastig om met je host en de kinderen te communiceren, of valt dat mee? Ben je via een bepaalde organisatie gegaan of heb je alles zelf geregeld? Hoe was het om daar vrienden te maken e.d., heb je dat ook gedaan of niet?

Gaby schreef:
Ik heb zelf niet als au-pair gewerkt, sorry, maar deze vragen vielen me in:
Hoeveel ervaring met kinderen heb je en in welke leeftijden? Favoriete leeftijdsgroep? Vind je kinderen echt leuk?
Edit: Heb je een rijbewijs?
En zie jij jezelf in de avonden en het weekend makkelijk contact leggen met andere au-pairs en locals?

Ik heb dit jaar 5 jaar ervaring met oppassen op kinderen vanaf de leeftijd van 3 maanden t/m 11 jaar! Volgend jaar zal dit dus 6 jaar ervaring zijn. Ervaring is niet alleen savonds op de bank tv kijken, maar ook het eten met de kinderen, hele middagen doorbrengen, naar bed brengen, ook wanneer ze ziek zijn heb ik ze verzorgd. Ook is dit niet 5 jaar ervaring met 1x in de 3 maanden oppassen, ik heb zeker 2 jaar 2 a 3x per week opgepast en 1,5 jaar lang wekelijks. (Grotendeels bij hetzelfde gezin). En juist omdat ik zo vaak bij dit gezin was vond ik het echt heel leuk. Heb een super goede band met het meisje en altijd veel plezier. Eerlijk gezegd vind ik alle leeftijden leuk. :P Van 1,5 tot 11 jaar zeker! Ondanks dat ik later niet met kinderen wil gaan werken, vind ik ze wel echt leuk ja.

Met mijn rijbewijs ben ik nu bezig, praktijkexamen staat al gepland dus die heb ik tegen de tijd dat ik ga zeker. Verder ben ik heel sociaal, dus wanneer de locatie en het hostgezin dat toelaten, zal ik zeker iemand zijn die snel contact legt met andere au-pairs en mensen. Dat wil ik namelijk wel heel graag. :j

Jasmijn, leuk om nog meer positieve ervaringen te horen! Ik heb inderdaad weleens gegoogled, maar er zijn zo veel instanties. :P De reden dat jij niet gaat, is de reden dat ik nu graag wil gaan. Geen verplichtingen e.d.

Paris, daar ben ik inderdaad ook wel een beetje bang voor. Dat ik gewoon te veel van de vakken vergeet. Ik ga het eens wat mensen vragen! Als jullie ervaringen hebben hoor ik het ook graag.

Eileen, ik heb de motivatie zeker! Ik wil absoluut niet voor de rest van m'n leven in de supermarkt e.d. leven. Daarnaast lijkt studeren me ook gewoon een ervaring die bij het leven hoort. Dus eerlijk gezegd ben ik daar niet zo bang voor. Ik wil verder het basic leven; studie, baan, werk, man, kinderen. :+ Alleen nu ik dat nog niet heb wil ik nu die tijd gebruiken om te reizen.
En jouw ervaring klinkt ook zo ontzettend gaaf, jaloersmakend! :D

Ik heb er ook nog aan zitten denken om boerderij/ranchwerk te doen. Maar ik weet niet of ik daar genoeg ervaring voor heb in de paarden, en las ergens dat je daar niet voor betaald krijgt? Alleen kost en inwoning? Hoe zit dat/hoe heb jij dat uitgezocht? Ik zou volgend jaar rond deze tijd willen vertrekken dus hoop dat ik nog genoeg tijd heb om dat te regelen. :=

Goede tip Benoite, ga ik zeker gebruiken als ik besluit om het te doen! :j

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 12:51

Ik heb het omgedraaid. Eerst m'n "school" helemaal af, daarna "tussen" jaar. Nou ja in mijn geval half jaar. Ik deed dan wel MBO, maar het was echt een lekker gevoel helemaal klaar te zijn met studeren enz. Het eerste wat ik dan ook zei toen ik te horen kreeg dat ik het laatste beslissende praktijk examen gehaald had: vluchten boeken!!!

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 15:32

Citaat:
Iselda, wat klinkt dat als een super toffe ervaring! Het scheelt dat ik naar een Engelstalig land wil. Ik wil het mezelf niet te moeilijk maken. :P Met een andere taal lijkt het me toch al gauw lastig om met je host en de kinderen te communiceren, of valt dat mee? Ben je via een bepaalde organisatie gegaan of heb je alles zelf geregeld? Hoe was het om daar vrienden te maken e.d., heb je dat ook gedaan of niet?

Was ook zeker een super toffe ervaring, raad het iedereen aan om te doen :j
Mijn gastmoeder sprak gewoon Engels, dus met haar sprak ik Engels. Het was een meisje van 1 jaar dat ik daar kwam, in eerste instantie klein beetje Engels tegen haar praten, zij kon toen nog niet praten. Ik heb heel snel Zweeds geleerd, dus ik kende steeds meer Zweedse woorden/zinnen om tegen/met haar te gaan praten. We hebben het een beetje samen geleerd :D

Ik ben gaan zoeken op uh.... www.aupairworld.com, is geen organisatie, maar gewoon mensen die een advertentie zetten voor au pair. Heb gewoon gereageerd op advertentie die mij aansprak en zodoende ben ik aan mijn au pair-adresje gekomen.
Ik heb vriendinnen gemaakt op mijn Zweedse cursus, 2 meiden, daar ging ik vooral mee om. Daarnaast had mijn gastmoeder een bijrijdster voor 1 van haar paarden, waar ik ook goed mee overweg kon. Dat waren de voornaamste met wie ik omging, en met uitgaan leerde je wel eens mensen kennen, vervolgens nog een x iets mee gedronken, maar dat kon ik niet echt vrienden noemen :Y)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 20:14

Mijn nichtje is via Travel Active gegaan, die hebben daar de connecties en helpen met het regelen van de gastgezinnen. Voor een redelijk bedrag regelen ze bijna allen voor tijdens en na je reis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 22:59

Iselda schreef:
Citaat:

Was ook zeker een super toffe ervaring, raad het iedereen aan om te doen :j
Mijn gastmoeder sprak gewoon Engels, dus met haar sprak ik Engels. Het was een meisje van 1 jaar dat ik daar kwam, in eerste instantie klein beetje Engels tegen haar praten, zij kon toen nog niet praten. Ik heb heel snel Zweeds geleerd, dus ik kende steeds meer Zweedse woorden/zinnen om tegen/met haar te gaan praten. We hebben het een beetje samen geleerd :D

Ik ben gaan zoeken op uh.... http://www.aupairworld.com, is geen organisatie, maar gewoon mensen die een advertentie zetten voor au pair. Heb gewoon gereageerd op advertentie die mij aansprak en zodoende ben ik aan mijn au pair-adresje gekomen.
Ik heb vriendinnen gemaakt op mijn Zweedse cursus, 2 meiden, daar ging ik vooral mee om. Daarnaast had mijn gastmoeder een bijrijdster voor 1 van haar paarden, waar ik ook goed mee overweg kon. Dat waren de voornaamste met wie ik omging, en met uitgaan leerde je wel eens mensen kennen, vervolgens nog een x iets mee gedronken, maar dat kon ik niet echt vrienden noemen :Y)

Dat is wel fijn dat je daar Engels kon praten, scheelt al een heleboel inderdaad. Zweeds lijkt me best een lastige taal. :P

Daar had ik inderdaad ook al op zitten kijken, is het een fijne website? Hoe zit het met de gastgezinnen, iedereen kan zich daar aanmelden lijkt me? Ben een beetje bang dat je dan op hele vreemde plekken terechtkomt.. :=

zonnebloem18 schreef:
Mijn nichtje is via Travel Active gegaan, die hebben daar de connecties en helpen met het regelen van de gastgezinnen. Voor een redelijk bedrag regelen ze bijna allen voor tijdens en na je reis.

Hoe was haar ervaring met Travel Active? Door hen ben ik inderdaad op het idee gekomen. Alleen lees op facebook ook een heel wat negatieve reacties waardoor ik begin te twijfelen...

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 23:17

Zij was er heel erg over te spreken, alles was goed geregeld en goed begeleiding zowel op de luchthavens als in Australië. In diezelfde periode hebben mijn oom en tante via TravelActive een meisje uit Italie in huis gehad, dat is ook allemaal netjes verlopen voor zover ik weet.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 21:59

Ik ben ook aupair geweest na het vwo.
Daarna gewoon weer gaan studeren, had geen moeite met weer in het ritme te komen oid maar het eerste jaar was qua contacten wel een beetje een koude douche. Toen ik aupair was kende ik veel aupiairs die ook niemand kenden dus we trokken veel met elkaar op en je maakte snel vrienden. Toen ik ging studeren in een andere stad dacht ik dat het ook zo zou gaan, maar veel mensen woonden bijv nog bij hun ouders of kenden al mensen in de stad.
Ik had een leuk gezin en het is me allemaal goed bevallen. Had ook een grote groep andere aupairs waar ik mee omging, wat dat betreft zou ik wel voor een grote stad gaan. Ik spreek nu een vreemde taal vloeiend, waar ik nu in m’n werk profijt van heb.

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 06:52

Deetjeeuh schreef:
Iselda schreef:

Ik ben gaan zoeken op uh.... http://www.aupairworld.com, is geen organisatie, maar gewoon mensen die een advertentie zetten voor au pair. Heb gewoon gereageerd op advertentie die mij aansprak en zodoende ben ik aan mijn au pair-adresje gekomen.

Dat is wel fijn dat je daar Engels kon praten, scheelt al een heleboel inderdaad. Zweeds lijkt me best een lastige taal. :P

Daar had ik inderdaad ook al op zitten kijken, is het een fijne website? Hoe zit het met de gastgezinnen, iedereen kan zich daar aanmelden lijkt me? Ben een beetje bang dat je dan op hele vreemde plekken terechtkomt.. :=

Ik vond van wel, zelf uitgezocht en gaan solliciteren. Ik heb eerst heel veel Skype contact gehad en toen ik was aangenomen ben ik samen met mijn ouders een weekend naar Zweden gereden om haar te ontmoeten, mijn ouders wilden ook graag weten waar ik terechtkwam, voordeel van Zweden, redelijk ‘dichtbij’.
Ik denk een beetje eigen gevoel volgen en als het niet goed voelt, niet doen?
Aantal keer Skypen is wel echt een aanrader!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 17:21

zonnebloem18 schreef:
Zij was er heel erg over te spreken, alles was goed geregeld en goed begeleiding zowel op de luchthavens als in Australië. In diezelfde periode hebben mijn oom en tante via TravelActive een meisje uit Italie in huis gehad, dat is ook allemaal netjes verlopen voor zover ik weet.

Bedankt!

Loose, heel fijn om te horen dat ook jij zo'n goede ervaring had en ook geen moeite had met het terug gaan naar studeren. Zat je er ook niet mee dat je evt. dingen "vergeten" was van tijdens je examenjaar?
Mijn voorkeur gaat inderdaad uit naar een wat grotere stad, ook i.v.m. contacten, vrije tijd etc. :j

Iselda,
Even heen en weer rijden gaat helaas niet lukken, maar skypen is een goed idee. Heb je je working visa e.d. ook zelf aangevraagd? En was er ook bij die gezinnen voorkeur om tot juli te blijven?

Voor mij bestaat momenteel de grootste twijfel over het feit dat ik mijn leven hier dan voor ongeveer 9 maanden achterlaat.. Heb hier natuurlijk m'n familie, maar ook een fijne bijbaan, leer leuke nieuwe mensen kennen e.d. Die 'stabiliteit' en veiligheid vind ik vooral heel fijn. Kan ook niet even snel naar huis als ik het moeilijk heb. :P Aan de andere kant is het natuurlijk een geweldige ervaring, nu is de 'perfecte' tijd, en nieuwe mensen leer je ook wel kennen.

Toppunten waar ik het meest bang voor ben is het regelen van een vervolgstudie en kamer vanuit het buitenland. Aangezien ik dat wel moet regelen. :)

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 10:59

Ik had geen working visa nodig om er te komen, dat ik daar eenmaal zat hebben we wel een formulier ingevuld als 'verblijfsvergunning' oid, maar omdat het binnen Europa was, ging dat allemaal heel makkelijk. Het verschillende heel erg tot wanneer gezinnen je wilde hebben, ik zou 19 augustus tot 19 augustus blijven, maar dus uiteindelijk eerder teruggegaan.

Vervolgstudie kun je vanuit het buitenland natuurlijk prima regelen, studielink werkt daar ook :)
Hoe dat met kamer zit weet ik niet, en met eventuele studiekeuzecheck e.d. Dat zou je even moeten uitzoeken, maar er zijn zat mensen die het doen, dus er moet wel een mogelijkheid zijn lijkt me!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 19:27

Bedankt! :D

Ik blijf de keuze ontzettend moeilijk vinden om te maken, maar ik denk dat ik er wel naar neig om het te doen. Het is natuurlijk een hele gave ervaring... Ik moet alleen de stap durven nemen.

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 19:47

Deetjeeuh schreef:

Ik blijf de keuze ontzettend moeilijk vinden om te maken, maar ik denk dat ik er wel naar neig om het te doen. Het is natuurlijk een hele gave ervaring... Ik moet alleen de stap durven nemen.

Ik zeg doen! *\o/*
Het is zo'n toffe ervaring, echt, kan het je alleen maar aanraden! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 19:49

Iselda schreef:
Deetjeeuh schreef:

Ik zeg doen! *\o/*
Het is zo'n toffe ervaring, echt, kan het je alleen maar aanraden! :D

Welke periode raadt jij aan om te gaan?

Ik word namelijk pas 30 augustus 18, dus ik zat eraan te denken om in september te vertrekken. Echter als je 12 maanden blijft krijg je ook 4 weken doorbetaalde vakantie. In die tijd zou ik dan kunnen reizen. :) Maar dat betekent wel al vroeg vertrekken, vroeg boeken én voor m'n 18e reizen en ik weet niet of dat zo 1,2,3 kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 11:48

Is er iemand met ervaring als au-pair in Engeland? Die ik kan pb'en? :D