Morgen heb ik dus een sollicitatie gesprek bij een winkel als vakkenvuller, nu zoek ik tips waar ik aan moet denken tijdens een sollicitatie.
Ik kreeg vandaag telefoon dat ik morgen op gesprek moet komen
. Iemand tips ?
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
.

Bij de supermarkt zijn ze super gewend dat mensen die er komen solliciteren voor het eerst zo'n gesprek voeren en ze zullen je dus echt geen gekke vragen stellen. Zorg dat je er representatief uit ziet, hoe zij jou ook in de winkel zouden willen zien. Een mooie spijkerbroek en een shirtje zonder gekke print volstaat daarbij. Verder is het altijd een groot pluspunt als sollicitanten zelf vragen naar de verwachtingen vanuit het bedrijf. Ik zou dus zeker vragen stellen als hoe veel uur ze je denken te gaan inroosteren.
Toen ik bij de action solliciteerde voor vakkenvuller, wist ik ook niet goed hoe ik me moest voorbereiden. Ik had voor mezelf even bedacht waarom ik juist dat baantje wilde hebben, en verder ben ik er blanco heen gegaan. En inderdaad, zoals Hikarii zegt, id kaart en bankpas meenemen kan geen kwaad. Ik werd meteen aangenomen en zo konden ze direct alle gegevens invullen 
Hikarii schreef:En neem sowieso alvast je id kaart en bankpas mee voor bankgegevens. Je weet maar nooit.
Hebben ze ook een reden opgegeven?
. En volgende keer ga ik dat ook zeker vragen ( Had ik niet over na gedacht, ik zal het onthouden
) 
Olympia schreef:Wees gewoon jezelf en eerlijk in deze gesprekken. Ik had liever dat mensen eerlijk vertelde dat ze onzeker zijn, dan dat je je mooier voordoet dan het daadwerkelijk is.