Ochtendkrant lopers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

AfricanLady

Ochtendkrant lopers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-17 08:18

Hallo allemaal.

Ik kreeg vorige week een brief door de bus dat ze nog mensen zochten om de ochtendkranten te bezorgen.
Ik heb oa de Telegraaf, AD, Trouw, Volkskrant, ND, LC.
103 abonees over 9 straten.
Maandag tm vrijdag voor 07:00 bezorgen en je kan de kramten vanaf 05:30 afhalen op jet depot.
En zaterdags voor 07:30 bezorgen.
Circa uurtje werk en mischien sneller als je het eenmaal weet.
Vanmorgen voor het eerst meegegaan met de huidige invaller en vanaf morgen ga ik alleen op pad.
Hij deed het met de auto maar ik ga het met de fiets doen.
Ik krijg van hun fietstassen en een regenpak.
Heb gezegd dat ik het eerst alleen augustus doe en als het dan nog steeds bevalt en in september te combineren is naast mijn werk dan wil ik wel doorgaan.
Vond de verdienste wel leuk 175 voor 6 uren per week haha.
Ben alleen niet bepaald een ochtendmens.
Aangezien ik als kok tot in de late uurtjes werk XD

Nog meer bokkers die de ochtendkrant doen ?

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 08:33

Nu niet meer maar wel 5 jaar lang gedaan. Zelf ben ik wel een ochtend mens en het is makkelijk geld verdienen. Enige nadeel bij het depot toen bij ons was dat ik zelf de kranten moest invouwen met reclame. En als je er dan 100 moet ben je wel even bezig voordat je onderweg bent. In die 5 jaar hebben we 2x een strenge winter gehad en heb ik 2x een ochtend met de auto bezorgd maar fiets was ondanks de gladheid sneller.

Naast de kranten ging ik naar stage/school en werkte ik tot een uur of 10 savonds in de schoonmaak. Combineren ging prima.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 08:43

Ik maak nou even snel een rekensommetje en kom met 24 uur werken op 7.30 per uur. Dus als je ouder dan 20 bent verdien je onder het miniumloon.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-17 09:11

Urona447 schreef:
Ik maak nou even snel een rekensommetje en kom met 24 uur werken op 7.30 per uur. Dus als je ouder dan 20 bent verdien je onder het miniumloon.

Waar vind je verder een baan waar je maar 1 uur per dag werkt XD
Dat ik minder verdien dan bij mn huidige werk vind ik niet erg het is toch even wat extra

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 09:22

AfricanLady schreef:
Urona447 schreef:

Waar vind je verder een baan waar je maar 1 uur per dag werkt XD
Dat ik minder verdien dan bij mn huidige werk vind ik niet erg het is toch even wat extra

vergeet niet omdat je nog een baan heb je dat je geen loonheffing krijgt

ik heb keer gekeken na thuiswerk. Maar omdat ik nog een baan heb, zou ik er niks aan overhouden..

dan verdiende ik echt maar 5-7 euro bruto.. en dan nog de loonheffing eraf.. sorry maar voor 2.50 ga ik niet me uit de naad werken omdat het ook nog optijd ingeleverd moet worden. Dat thuiswerk is leuk als je geen baan heb en toch iets wilt verdienen. Helaas maar waar anders had ik ook zeker dat thuiswerk gedaan.

Anoniem

Re: Ochtendkrant lopers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 09:29

je zegt dat je werkt als kok. als wij er een drukke avond doorheen rammen ben ik sochtends echt niet te genieten hoor, dan heb ik echt even tijd nodig om bij te laden.

ik heb in het verleden veel te veel gewerkt + school en ben daar behoorlijk kapot mee gegaan, dus heb nu onder andere chronische vermoeidheid. pas dus goed op je grenzen en pak voldoende slaap (gebroken slaap is ook niet uitrustend)

ik snap je verdienste wel!:-) leuk meegenomen!

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 09:35

Ik loop nu sinds maart mee, normaal zo'n 65-70 kranten maandag --> vrijdag en 80-85 op zaterdag.
Ongeveer 40 minuten doordeweeks en 60 zaterdag bezig. Heb vanwege vakantie ook 14 dagen een kleine wijk van iemand overgenomen. Is prima te doen allemaal :D

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-17 11:07

pimaude schreef:
je zegt dat je werkt als kok. als wij er een drukke avond doorheen rammen ben ik sochtends echt niet te genieten hoor, dan heb ik echt even tijd nodig om bij te laden.

ik heb in het verleden veel te veel gewerkt + school en ben daar behoorlijk kapot mee gegaan, dus heb nu onder andere chronische vermoeidheid. pas dus goed op je grenzen en pak voldoende slaap (gebroken slaap is ook niet uitrustend)

ik snap je verdienste wel!:-) leuk meegenomen!

Het is eerst voor alleen augustus als ik merk dat het niet lukt voor erbij dan stop ik gewoon na deze maand.
Momenteel is het vakantie dus nu rustiger kwa werk overdag ben ik vaak lekker vrij.
Dus een dutje erna is geen probleem

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 12:39

oh, ik ging even uit van mijn werktijden, maar als het parttime is in de keuken dan is het wel een heel leuke combi zo!

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-17 16:29

Klopt momenteel werk ik vaak vanaf 17:00-18:00 en soms 15:00 en dat 5 dagen in de week tot circa 22:00-23:00 vanaf september heb ij dus wel fulltime een 38 uur contract 3 a 4 dagen in de week dat ik moet werken en dan 1 dag school.
Dus afwachten of dat lukt.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-17 07:48

Vandaag eerste keer gelopen.
Ben 05:50 gestart en was 07:20 klaar.
Moest best zoeken in een wijk naar bepaalde nummers dat koste veel tijd.
En briefje erbij welke krant in welke bus.
Morgen gaan het vast sneller en heb wat huiswerk net gedaan hoe ik het vokgende keer beter kan doen.
Voor de.flatgebouwen gelijk de kranten bij elkaar per gebouw enz.
Tot nu toe vind ik het leuk xD
Nu even paar uurtjes nog slapen.
Hebben jullie nog tips?

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 07:55

Heb je niet al van tevoren een lijst gekregen met hoe je wijk eruit ziet? Zodat je de dag van tevoren al even kan rondfietsen :D tips heb ik niet, ik was de eerste dag ook van 6 tot 7:10 bezig, ondertussen kan ik om 6:05 aankomen bij het 1e huis en 6:45 klaar zijn :j

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-17 12:41

Ja maar dat was een oude lijst en klopte niet meer ......
Dus nu een goede haha
Alle straten lopen op elkaar over zo goed als dus dat is wel handig.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 21:19

Ik had de lijst van de vrijdag voor ik begon ontvangen, klopte die maandag ook niet meer maar kon wel makkelijk bekijken welke nummers waar zaten en zo. Ik vond het vooral belangrijk dat ik wist waar ik heen moest, en ook een beetje waar ik mijn fiets kwijt kon :D ondertussen zijn alle bosjes die stevig genoeg zijn gewoon de klos..

Frost

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 21:22

Ik heb het ook bijna een jaar volgehouden. De eerste keer deed ik er 1,5 uur over... Aan het eind liep ik het in 45/55 minuten. Op een gegeven moment weet je alles uit je hoofd en dan gaat het makkelijk. Tenzij iemand anders het weekend loopt, ik kreeg de wijzigingen niet door en had dus standaard de dag erna klachten van iemand die de krant niet gehad had omdat ik de wijziging niet gehad had... :Y)

Moest helaas stoppen omdat het wat teveel werd met school samen, maar het verdiende wel lekker :D

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-17 21:29

Bij mij stonden er 3 straten op die niet hoefde XD
En er miste 1 was van halfjaar terug XD.

Ik ga morgen vragen of er schoudertassen zijn vimd dat toch wat makkelijker om.zo even een krant eruit te pakken. En dan daar per straat in te doen ofzo

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 21:39

Dan moet je eerst per straat gaan uitzoeken welke kranten je in de schoudertas moet doen, ben je wel weer langer mee bezig :D

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 21:41

Als je het langer lijft doen even opletten dat je via de belasting geen naheffing krijgt.
Huisnummers leer je snel uit je hoofd waardoor het sneller gaat.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-17 22:05

Heb je ook gelijk in XD

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 22:11

Ik meld me ook. Al zit ik nu in de "ziektewet"

Hier zon 150 kranten doordeweeks en zaterdags nog wat meer. Ben door de week ongeveer uur en kwartier bezig en zaterdags helpt vriendlief doen we eerst half uur vouwen en dan uurtje wegbrengen.

Wij krijgen ze aan huis bezorgt.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-17 22:20

Dat zijn er nogal wat zeg.
Ben benieuwd hoeveel ik er zaterdag heb en of het binnen de tijd lukt

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 22:40

Ja hebben hier helaas vrij grote wijken. Eigenlijk iets te groot.

bcd94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 22:50

Ik heb het vroeger een tijd gedaan toen ik nog op de middelbare school zat daarna ben ik werken leren gaan doen en toen moest ik ermee stoppen omdat ik op mijn nieuwe werk vroeg moest beginnen.
Anders had het denk ik ook wel veel geworden.
Ik had een wijk die liep ik van maandag t/m zaterdag, was een leuke bijverdienste zeker op die leeftijd.
Ik moest sochtends altijd de hond uitlaten dus die nam ik gewoon mee tijdens het bezorgen van de kranten twee vliegen in een klap

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-17 22:51

Hier waren ook wijken van 70 a 80 maar dan zou ik helemaal naar de binnenstad moeten.
Nu met 103 bezorg ik rondom mijn huis dus dat is wel fijn. En circa 10 a 15 kranten in 1 flat

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 22:59

Ik had 400 kranten? Is dat dan zo abnormaal?

Heb er dus ook een bloedhekel aan gekregen. :D