Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Liezel1 schreef:maar vandaag is het nog juni...
stel dat het vandaag is overgemaakt, dan moet het begin volgende week op je rekening staan. Of heb je redenen om te denken dat ze het niet meer gaan betalen?
frankiej schreef:als je overuren niet uitbetaald krijgt, dan maar tijd voor tijd en dus vrij nemen. dat het werk niet af komt, is niet jouw probleem maar dat van je baas. overigens heb ik mijn bedenkingen bij de financiele situatie bij die toko.
speurneusc schreef:neem ook even contact op met uwv, die weten miss of er iets speelt financieel en wat je kunt ondernemen.
frankiej schreef:hoe lang werk je er al en hoe was het uitbetaalgedrag al die tijd? Kijk, als ze regelmatig te laat waren, kan dat nu ook zo maar gebeuren; als dat altijd stipt was dan zou ik er goed boven op zitten en bijv. 2 dagen de tijd geven om uit te betalen. Doen ze dat niet, toedeloe. Op zoek naar ander werk. En idd even met uwv overleggen al verwacht ik daar niet veel van. Die houden mekaar maar aan het werk.
bridgetF schreef:Het eerste waar ik aan denk als ik dit zo lees, is de twijfels bij de financiële situatie van dit bedrijf.
Mochten ze failliet gaan krijg je gemaakte overuren en andere tegoeden nooit meer uitgekeerd.
Misschien een idee om even niet meer over uren te maken dan is afgesproken tot dat alle financiële achterstanden ten opzichte van jouw loon zijn bijgewerkt. Ze moeten niet van hun probleem jouw probleem gaan maken.
Joltsje schreef:Je verhaal van je ouderschapsveelof snap ik nier helemaal.
Nabster schreef:Als zij al zeggen dat het niet verplicht is het dezelfde maand over te maken krijg ik daar een naar gevoel bij. Ze weten wat ze doen blijkbaar. Transparantie zou fijn zijn.
Jes schreef:Overuren worden bij ons voor 31 december opgenomen of anders met het salaris van december uitbetaald.
Maar wij krijgen wel elke maand onze uren zwart op wit.
Lynn_Nikita schreef:Ik bel maandag de rechtsbijstand maar ik hoopte dat op bokt iemand al juridisch advies had
Lynn_Nikita schreef:Maar.... Hoe stel ik zo'n in gebreke stelling op. Wat hoort erin te staan en wat is een geschikte termijn. Ik vul t liefste gisteren als uiterste betaal termijn in maar welke termijn mag ik aanhouden en is fair?