Na een half jaar in de gehandicaptenzorg gewerkt te hebben, ben ik tot de conclusie gekomen dat dit niet het juiste werk voor mij is. Na een lange zoektocht, veel nadenken en open dag bezoeken denk ik dat ik iets gevonden heb wat wél bij mij zal passen: apothekersassistente.
Nu is de meest logische stap natuurlijk om deze opleiding te gaan volgen aan een MBO ergens in de buurt, maar gezien mijn vooropleiding (VWO) vonden zowel mijn ouders als de school dit misschien niet de meest logische stap. De school zelf kwam al met het punt dat ik me waarschijnlijk stierlijk ga vervelen als ik 4 dagen per week op school zit waar onder mijn niveau lesgegeven zal worden. De eerlijkheid van de docenten waardeer ik ontzettend, maar het maakt het voor mij niet makkelijker een keuze te maken.
Inmiddels ben ik aan het kijken voor een BBL-plaats en ga ik volgende week een dag meelopen in een apotheek, maar ik ben ook de 1-jarige opleiding bij Capabel Onderwijs Groep tegengekomen en eerlijk gezegd trekt mij dit enorm. Ondanks dat het een redelijk prijzige optie is, is het op dit moment wel de optie die mij het meest aanspreekt.
Als het goed is komt een week er zo uit te zien: één dag school, twee dagen online les, twee dagen stage (+/- 11 uur per week) en dat dan zo'n 52 weken. Nu ben ik heel erg benieuwd naar ervaringen van mensen die een opleiding bij Capabel gevolgd hebben (ervaringen met andere MBO's zijn ook welkom) en ben ik ook benieuwd of ik met een diploma van Capabel "net zo makkelijk" aan het werk kom als met een diploma van een regulier MBO. Er wordt aangegeven dat je een erkend diploma krijgt (er is zelfs recht op studiefinanciering), maar hoor toch graag ervaringen van onafhankelijke mensen.
Alvast bedankt.
). Het was het mooiste jaar van de rest van mijn leven. Ontzettend veel geleerd in dat jaar en niet nog eens lang op school zitten.