Muizen val voor collega?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

leonie87

Muizen val voor collega?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-17 11:35

Hey Bokkers,

Een beetje rare titel natuurlijk maar ik kom ooit zoon leuke topics tegen met de beste ideeën. Dus ik roep jullie hulp in!

Op het werk hebben wij een gezamenlijke koelkast. Super fijn natuurlijk want ik smeer graag mijn boterham lekker vers op het werk. :)

Er is echter 1 probleem. Regelmatig verdwijnen er spullen. Dit varieert van een beetje boter tot een heel brood en al je beleg.

Toen ik vandaag mijn boterham wilde gaan maken zag ik tot mijn verbazing dat mijn kipfilet benen had gekregen en vermoedelijk zelfstandig de koelkast had verlaten. Immers, er heeft nooit iemand het gedaan :+

Voor mij is de maat nu vol! Ik wil er een oplossing voor. Een muizenval… of iets anders natuurlijk! ~~}>

Mijn brood ligt in de vriezer en daar word het met rust gelaten maar mijn beleg dus in de koelkast. Dit is een klein pakje boter en vaak 2 soorten beleg in hun verpakking.

Dus, hoe kan ik dit zo in de koelkast leggen dat andere collega’s er niet meer aan willen/kunnen komen?

Creatieve medebokkers, shoot! :list:

MerleSimone

Re: Muizen val voor collega?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 11:38

Dat is toch eigenlijk te gek voor woorden..
Er bestaan zakjes waardoor het lijkt dat er schimmel op je eten zit, maar dat kunnen ze natuurlijk snel door hebben als je het zelf vervolgens wel op eet :')
Ik volg even!

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 11:39

Ik had een lunchbox met een slotje erop :D

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 11:40

Iet dat afgeeft als je er aan zit? Stift ofzo op plastic. Als iemand het pakt gekleurde handen.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 11:41

Staat je naam erop?
Hier wordt ook alles opgegeten als je naam er niet opstaat

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 11:41

Google op afbeeldingen 'fridge work colleagues' en sla je slag. :Y) }>

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 11:42

Stiekem moet ik wel een beetje lachen wat ontzettend raar dat (waarschinjlijk) een iemand dat stelselmatig doet.

Je beleg een keer insmeren met iets heel pittigs wellicht leert hij/zij het dan misschien af?
Laatst bijgewerkt door lovelynutia op 18-05-17 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 11:43

lovelynutia schreef:
Stiekem moet ik wel een beetje lachen wat ontzettend raar dat (waarschinlijk) een iemand dat stelselmatig doet.

Je beleg een keer insmeren met iets heel pittigs wellicht dan leert hij/zij het misschien af?

tabasco }:) }:) }:)

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 11:44

Laagje anti-bijt nagellak op je beleg smeren? Wel die dag ander brood meenemen (en in je tas laten tot lunchtijd) ;)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 11:45

friesam schreef:
lovelynutia schreef:
Stiekem moet ik wel een beetje lachen wat ontzettend raar dat (waarschinlijk) een iemand dat stelselmatig doet.

Je beleg een keer insmeren met iets heel pittigs wellicht dan leert hij/zij het misschien af?

tabasco }:) }:) }:)
Dit inderdaad :P

Of net iets later dan de rest binnen lopen, terwijl ze al aan het eten zijn. En dan overduidelijk de spullen weg gooien en zeggen dat het al lang over de datum is :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 11:45

Van dat anti nagelbijt spul op je broodje smeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 11:46

Cameraatje(s) onopvallend neerzetten. Heb je ook nog eens bewijs, denk dat het eten pittig of vies maken niet gaat helpen.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 11:48

Doosje met slotje erop.

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 11:48

Danique schreef:
Van dat anti nagelbijt spul op je broodje smeren.

Dat is geweldig, ik huiver al bij het idee :')

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 11:49

Je hebt van die kaarten waar geluid/muziek uit komt als je ze open doet. Als je die nou eens een beetje sloopt en vervolgens bijvoorbeeld in een (leeg) pakje boter verstopt? Goed alarm systeem

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 11:49

Ik zou er prijzen bij gaan zetten en te betalen aan .... kijken of ze dan ook nog pakken.

Toch eigenlijk raar dat mensen dat doen.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 11:50

Broodje alvast wel smeren. Eetbaar papiertje ertussen met een boodschap erop en dan natuurlijk geen boter gebruiken maar een dun laagje wasabi ofzo? Dat als ze het broodje openen jou boodschap eventueel kunnen lezen.

Leuke ideeën te over maar bij mij komt toch wel heel sterk het gevoel naar boven: wat asociaal... Wat een onfatsoen.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 11:52

Wat een trieste collega. Sneu hoor.

Mijn vader heeft hetzelfde gehad die heeft toen wasmiddel ertussen gedaan. Was meteen duidelijk wie het deed.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 11:57

Sorry, ik moet hier zo aan denken _O-

Wat banketstaaf zeg.. niemand in het pand die vanaf bureau uitzicht heeft op de keuken en af en toe kan checken? (of dat jij een dagje van plek kan verwisselen?)

72Melanie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 11:59

Oké ik wil echt weten wat je gaat doen en wat de reactie is van de collega :):) _O-

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-17 12:01

Laat het duidelijk zijn dat ik het ook TE sneu voor woorden vind... en ook gewoon asociaal...

We eten hier allemaal over de hele dag verspreid. Dus A gaat om 9u, 12u en 15u bv brood smeren en de ander weer op hele andere tijden.

Ikzelf ga meestal om 10u en 14u. Ik rooster dan mijn boterham uit de vriezer. :Y). Als ik meer honger heb loop ik nog een keer maar meestal eet ik dus maar 2 sneetjes per dag waardoor ik heel lang met mijn beleg en brood doe.

Geweldige ideeën komen hier voorbij.
Ik zou er wel iets op kunnen smeren maar het gebeurd niet iedere dag bij mij. Het gebeurd ook bij andere collega's. Maar wasmiddel of anti bijt is wel een heel leuk idee }:)
Laatst bijgewerkt door leonie87 op 18-05-17 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 12:02

Geweldig! _O- Ik ga voor de wasmiddel. :')

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 12:07

MerleSimone schreef:
Er bestaan zakjes waardoor het lijkt dat er schimmel op je eten zit, maar dat kunnen ze natuurlijk snel door hebben als je het zelf vervolgens wel op eet :')
Ik volg even!

Als ik een zakje met schimmel in een koelkast zie liggen dan mik ik het weg :r , dus dat is wellicht ook niet zo heel handig is je beleg nog steeds weg.
Weet je trouwens ook zeker dat het een collega is die het pikt, niet een iets te fanatieke schoonmaakster. Bij ons op het werk word de koelkast namelijk gewoon een dag in de week leeggemaakt en dan wordt alles weggegooid, ivm dat altijd wel iemand iets vergeet en zo'n koelkast dan snel heel ranzig wordt. Als je een schoonmaakster hebt die daar niet systeematisch in is maar wel veel wegmikt dan kan ik me voorstellen dat je dan dingen gaat missen.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 12:10

liedje89 schreef:
MerleSimone schreef:
Ik volg even!

Als ik een zakje met schimmel in een koelkast zie liggen dan mik ik het weg :r , dus dat is wellicht ook niet zo heel handig is je beleg nog steeds weg.
Weet je trouwens ook zeker dat het een collega is die het pikt, niet een iets te fanatieke schoonmaakster. Bij ons op het werk word de koelkast namelijk gewoon een dag in de week leeggemaakt en dan wordt alles weggegooid, ivm dat altijd wel iemand iets vergeet en zo'n koelkast dan snel heel ranzig wordt. Als je een schoonmaakster hebt die daar niet systeematisch in is maar wel veel wegmikt dan kan ik me voorstellen dat je dan dingen gaat missen.
Dan zou je toch het hele pakje moeten missen en niet enkele plakjes?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 12:15

Wat aso zeg! Ik zou er iets opsmeren wat afgeeft. Bepaalde verf ofzo. Zit al te denken wat maar weet zo 1 2 3 niks.