[Korte enquête] Restaurantbezoeken Le Carbo

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SachaCarbo

[Korte enquête] Restaurantbezoeken Le Carbo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-17 13:01

Hi bokkers! /3 /3

Voor het afronden van mijn pre-master doe ik onderzoek naar restaurantbezoeken in Nederland!
Help a lady out <3 <3

Zouden jullie mij willen helpen door deze enquête in te vullen?

Iedereen mag meedoen van jong tot oud, delen van de link naar familie en vrienden zou heel TOF zijn!! De resultaten gaan ook daadwerkelijk worden voorgelegd aan Stichting Voedingscentrum Nederland.

Het duurt slechts 5 minuten.
Eet smakelijk en heel erg bedankt!
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 17-05-17 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Link naar enquete verwijderd.

Nymphe

Re: [Korte enquête] Restaurantbezoeken Le Carbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 13:08

Leuke enquête, heb hem voor je ingevuld ;)

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 13:11

Ik wil hem graag invullen, maar raak niet voorbij de stellingen na het kiezen van de gerechten via m'n telefoon. Ik probeer het later nog eens! Edit: gelukt!

Ik ben wel zo iemand die bewust op haar voeding let thuis, maar op restaurant neem ik gewoon waar ik zin in heb. De ene keer zal dat een salade zijn, maar de andere keer evengoed een vette pizza met veel kazen :+ .

oscar1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 13:13

heb hem ingevuld. Vond het alleen jammer dat er wel word gevraagd of je een intollerantie of allergie hebt maar dat de menukaart er niet echt op is aangepast. Qua menu heb ik nu het voor mij meest veilige uitgekozen, maar als ik deze menu kaart zou zien voordat ik een afspraak maak bij het restaurant zou ik eerst contact opnemen met het restaurant of zij er wel rekening mee kunnen houden dat ik een intollerantie heb.
Het zou mooi zijn als onder de recepten ook de allergie en intollerantie info zou staan.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 13:18

Ingevuld! Leuke enquete :-)
Laatst bijgewerkt door milatje op 17-05-17 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 13:18

Ik mis nog wel het optie 'geen zin in koken' als reden om uit te eten.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 13:20

Ingevuld! Als vegetariër vond ik het leuk om te zien dat er een paar vegetarische gerechten bij zaten, maar jammer dat ze zo extreem veel gebruik maakten van (sterke) kaas. Niet erg origineel (helaas doen veel restaurants dat) en als vegetariër die geen geitenkaas en 'sterke' kazen zoals gorgonzola, blauwe kaas etc. lust is de keuze enorm beperkt en zou ik dus niet zo snel bij dit restaurant gaan eten.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 13:22

Fenrir schreef:
Ingevuld! Als vegetariër vond ik het leuk om te zien dat er een paar vegetarische gerechten bij zaten, maar jammer dat ze zo extreem veel gebruik maakten van (sterke) kaas. Niet erg origineel (helaas doen veel restaurants dat) en als vegetariër die geen geitenkaas en 'sterke' kazen zoals gorgonzola, blauwe kaas etc. lust is de keuze enorm beperkt en zou ik dus niet zo snel bij dit restaurant gaan eten.

Eens, blauwe kaas is hier ook geen favoriet en meestal zijn de opties wel in die richting. Of geitenkaas, maar dat vind ik dan weer wel enorm lekker (alleen niet élke keer opnieuw zoals in sommige restaurants waar ik dus niet meer vaak kom).

SachaCarbo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-17 13:32

WOW wat een reacties al! Helemaal geweldig dit <3 <3

Ine23 schreef:
Ik wil hem graag invullen, maar raak niet voorbij de stellingen na het kiezen van de gerechten via m'n telefoon. Ik probeer het later nog eens! Edit: gelukt!

Ik ben wel zo iemand die bewust op haar voeding let thuis, maar op restaurant neem ik gewoon waar ik zin in heb. De ene keer zal dat een salade zijn, maar de andere keer evengoed een vette pizza met veel kazen :+ .

Dit is inderdaad één van de punten, die mensen uitspreken haha, ikzelf uiteraard ook! Heel erg bedankt

oscar1996 schreef:
heb hem ingevuld. Vond het alleen jammer dat er wel word gevraagd of je een intollerantie of allergie hebt maar dat de menukaart er niet echt op is aangepast. Qua menu heb ik nu het voor mij meest veilige uitgekozen, maar als ik deze menu kaart zou zien voordat ik een afspraak maak bij het restaurant zou ik eerst contact opnemen met het restaurant of zij er wel rekening mee kunnen houden dat ik een intollerantie heb. Het zou mooi zijn als onder de recepten ook de allergie en intollerantie info zou staan.

Fantastische feedback!, in ons restaurant zal er altijd de mogelijkheid zijn tot aanpassingen van gerechten d.m.v. het aanspreken van de serveerder! Wegens ruimte moesten er keuze gemaakt worden, nogmaals uitstekende punten. Heel erg bedankt

RelarDevi schreef:
Ik mis nog wel het optie 'geen zin in koken' als reden om uit te eten.

Aihhhh haha je hebt helemaal gelijk. Gemiste kans :Y)

Fenrir schreef:

Hartstikke bedankt!, kan mij hier ook goed in vinden Ja. De opties voor het zelf kiezen van andere ''lekkerdere'' kazen per gericht zal worden meegenomen!

Wat geweldig dat jullie zo snel reageren!!!

Alle feedback is welkom en ik zou zeggen blijf vooral delen in jullie contactkringen!!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 13:36

Van mij hoeft er sowieso niet altijd per se kaas bij. Er zijn zo enorm veel vegetarische gerechten zonder kaas maar vaak ligt de focus in restaurants (tenzij het echt een vegetarisch/veganistisch restaurant is) vooral op de kaas en wordt je echt doodgegooid met geitenkaas, gorgonzola, 4 kazen, etc.
Het is echt jammer als de (vaak enige) vegetarische optie zo'n zware, vettige hap is of de standaard salade met geitenkaas.

SachaCarbo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-17 13:38

Fenrir schreef:
Van mij hoeft er sowieso niet altijd per se kaas bij. Er zijn zo enorm veel vegetarische gerechten zonder kaas maar vaak ligt de focus in restaurants (tenzij het echt een vegetarisch/veganistisch restaurant is) vooral op de kaas en wordt je echt doodgegooid met geitenkaas, gorgonzola, 4 kazen, etc.

Ik ben heel erg benieuwd!
Als jij een top 5 zou samen kunnen stellen van jouw favoriete vegetarische gerechten zonder kaas, hoe zou die er dan uitzien?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 13:51

Ik eet zelf graag feta dus dat gooi ik wel door veel gerechten :') Maar dat is imo een wat lichtere kaas en dat zijn wat kleinere hoeveelheden dan een pasta of lasagne "gedrenkt" in kaas(saus). :)) Salades doe ik bijv. zelden kaas door/over. Of hooguit wat feta of heel licht wat grana padano of parmezaan.

Verder zijn er natuurlijk allerhande Aziatische, Noord-Afrikaanse/Arabische etc. gerechten waar geen kaas bij "hoort". Die mis ik dus vaak in een restaurant. Ik eet best graag wat kaas bij het avondeten bij een pasta bijv. maar als ik uit eten ga dan eet ik liever iets wat ik thuis niet vaak eet en helaas zijn de opties in het gemiddelde restaurant beperkt tot de salade met geitenkaas (lust ik niet) en pasta. Ik ben altijd heel blij als een restaurant een vega gerecht heeft wat géén pasta is. Het is nl. bijna altijd pasta. En het zijn dus vaak ook gerechten met hele sterke, heftige en zware kazen.
Maar in veel andere gerechten heeft kaas helemaal geen toegevoegde waarde. Bij dingen zoals rijst, couscous, de eerdere genoemde Noord-Afrikaanse gerechten (shakshuka ed.) zit vaak geen kaas, of hooguit wat lichte snippers. Het zijn in restaurants vaak de Italiaanse gerechten die als vega optie worden gebruikt icm heftige kaas.
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 17-05-17 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 13:52

Ik heb hem ook ingevuld, en miste ook de vegetarische gerechten zonder kaas.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 13:58

Leuke enquete alleen bij het keuze menu heb ik gerechten gekozen die wel aangepast zouden moeten worden voor mijn allergie/intollerantie.
Verder ben ik een groot wild liefhebber. Dat maakt de keuze gemakkelijker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 14:03

Ingevuld! Nu heb ik honger :')

Rose123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 14:21

Ik heb hem ingevuld... Super leuke enquete nog nooit zoiets gehad!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 14:45

Ingevuld! Leuke enquete. Ik miste bij voorgerecht de optie Geen. Ik vind geen van de gerechten lekker en zou geen voorgerecht kiezen.

SachaCarbo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-17 14:49

Fenrir schreef:
Verder zijn er natuurlijk allerhande Aziatische, Noord-Afrikaanse/Arabische etc. gerechten waar geen kaas bij "hoort". Die mis ik dus vaak in een restaurant. Maar in veel andere gerechten heeft kaas helemaal geen toegevoegde waarde. Bij dingen zoals rijst, couscous, de eerdere genoemde Noord-Afrikaanse gerechten (shakshuka ed.) zit vaak geen kaas, of hooguit wat lichte snippers. Het zijn in restaurants vaak de Italiaanse gerechten die als vega optie worden gebruikt icm heftige kaas.

Helemaal mee eens en snap je beredenering! Helaas moesten er keuzes gemaakt worden voor de beschikbare ruimte en voor een enigszins samenhangende menu kaart. In de toekomst zou ik mij zo kunnen indenken om bijvoorbeeld Aziatische, Noord-Afrikaanse/Arabische avonden te organiseren bij Restaurant Le Carbo om zo vernieuwend te zijn en meerdere specialiteiten naar voren te laten komen.

Zouden jullie voorstander zijn van zo een concept? Thema-avonden?

Iedereen nogmaals bedankt voor de goede inzet, samen komen we tot een geweldig resultaat! <3

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 14:55

Ingevuld! Leuke enquete! Wat mij op viel: zo'n beetje ieder vleesgerecht zitten champignons bij, terwijl ik die niet lust. Ik voel me altijd een beetje bezwaard om te vragen of het zonder mag.

Het zou me super lijken als er een restaurant zou zijn waarbij je eventuele bijgerechten (groenten, friet, maar ook champignons of zoals bovenstaande reacties kazen)/sauzen zelf kunt bepalen, zodat je gerecht zo ver mogelijk naar wens is en er geen dingen blijven liggen (dus onnodige voedselverspilling).

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 14:59

SachaCarbo schreef:
Zouden jullie voorstander zijn van zo een concept? Thema-avonden?

Iedereen nogmaals bedankt voor de goede inzet, samen komen we tot een geweldig resultaat! <3

Thema avonden ben ik niet zo'n fan van. Reden? Ik ben bang dat ik een bepaalde keuken die ik nog niet ken niet zo lekker vind, daarom ga ik er niet heen.

Misschien is het wel een optie om een bepaalde maand (net zoals de Lidl doet, volgens mij hebben ze nu de Spaanse week) om te dopen tot een bepaald thema?
Je kunt dan bij voor- hoofd- en nagerecht een optie maken ''thema gerecht'' (ipv. gerecht van de chef). Dit gerecht staat dan in het thema van die maand. Werken met bepaalde maanden/jaargetijden. (Zomer iets Caribisch en in de winter een opgeleukte stamppot (die je helaas nooit in restaurants ziet)

Ook leuk voor de sociale media.

Zijn maar ideeën hoor, misschien wel iets om je restaurant te onderscheiden van alle anderen.
Laatst bijgewerkt door borstnoot op 17-05-17 15:06, in het totaal 3 keer bewerkt

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 15:01

Helaas geen mogelijkheid tot invullen. Geen enkel plantaardig gerecht gezien.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 15:06

En als vegetariër lust ik geen paddenstoelen, en alle gerechten die vegetarisch zijn, zijn of gemaakt van paddenstoelen, of gemaakt met heel veel kaas waar ik ook niet echt een fan van ben:(

Ik zou al lang blij zijn met lekker gewokte groentes in een lekker sausje met bijvoorbeeld rijst, couscous of bulgur en wat nootjes:)

Ladyingreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 15:10

Njammie, die gerechten op de kaart zien er super lekker uit zeg! Ik zou er direct gaan eten!
Ik hou overigens als ik uit eten ga geen rekening met of het gezond is of niet, dat doe ik thuis wel ;-)

SachaCarbo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-17 15:14

borstnoot schreef:
Ingevuld! Leuke enquete! Wat mij op viel: zo'n beetje ieder vleesgerecht zitten champignons bij, terwijl ik die niet lust. Ik voel me altijd een beetje bezwaard om te vragen of het zonder mag.

Het zou me super lijken als er een restaurant zou zijn waarbij je eventuele bijgerechten (groenten, friet, maar ook champignons of zoals bovenstaande reacties kazen)/sauzen zelf kunt bepalen, zodat je gerecht zo ver mogelijk naar wens is en er geen dingen blijven liggen (dus onnodige voedselverspilling).

Hartstikke bedankt voor je reactie! Dit is zeker iets waar wij als ''Nederlanders'' vele malen mondiger in moeten worden. Ik hoop dat je je keuze niet hebt laten beïnvloeden door de champignons :Y) . Uiteraard, zoals ook eerder aangegeven in een andere comment, is dit altijd mogelijk! Goeie feedback, allemaal goeie punten die worden meegenomen.

SachaCarbo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-17 15:15

Selka schreef:
Helaas geen mogelijkheid tot invullen. Geen enkel plantaardig gerecht gezien.

Spijtig om te horen! Bedankt voor het melden, gemiste kans.