Op kamers met paard?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

goldie98

Op kamers met paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-17 19:46

Ik ben aan het oriënteren of er een vraag naar is. Namelijk op kamers incl. paardenstalling nabij een bos en 4 km afstand van openbare vervoer.

Zou er een vraag naar zijn? Ik ben benieuwd naar jullie meningen.

Azmay

Re: Op kamers met paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 19:47

Zal ook erg aan de omgeving liggen vermoed ik zo.

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 19:57

Laatst bijgewerkt door NinaCharlie op 13-03-17 20:00, in het totaal 2 keer bewerkt

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 19:57

Azmay schreef:
Zal ook erg aan de omgeving liggen vermoed ik zo.

:j en de prijs :P

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 20:03

Afhankelijk van de prijs ed, zou ik zeer zeker interesse hebben. Het helaas geen eigen pard, maar het feit dat ik ooit het huis uit ga, houdt mij ook tegen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 20:04

Hangt er erg vanaf waar je woont en wat je vraagprijs is :)

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 20:17

Toen ik op kamers woonde, stonden mijn pony's op 2km fietsen van huis, maar ik heb daar mazzel mee gehad en woon dan ook niet in de randstad :). Door de omgeving was het ook nog aardig betaalbaar elke maand, maar moest wel aardig wat uurtjes werken.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 21:17

NinaCharlie schreef:
Moest even lachen om je titel, ik dacht...da's gezellig. :D

Leek mij ook héél erg knus :+ .

Maar TS, zit je in de buurt van een studentenstad? Hoever/-lang moet de student dan nog reizen om naar college te gaan (ga uit van fiets of OV).
Is het de bedoeling dat de student/huurder meehelpt met de verzorging (en dan ook in het weekend?) of is het all-in?

Loeka_Polly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 21:33

zou ik zeker belangstelling voor hebben! hangt idd zoals eerder vermeld af van de prijs, locatie en overige voorzieningen van de omgeving ed.

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 21:34

IK heb het jaren aangeboden en zit 15 km van Groningen. Wel reacties maar als ze beseften wat een werk het was om hun eigen paard/pony te verzorgen, ging het over...Dus geen studenten met een paard uiteindelijk. En duur was ik zeker niet!

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 21:35

Dus een kamer incl. stalling aan huis/dichtbij? Ik vind stalling altijd wel een redelijk specifiek ding qua eisen dus dat moet dan maar net bij diegene passen. Zou zelf denk ik eerder op zoek gaan naar iets waar ik mijn paard echt graag heb staan, maar het kan maar net dat dat op die stal is die jij aanbiedt natuurlijk :) Kamer en stal is dus bij elkaar en dan 4 km naar OV, vanaf waar je verder reist naar studie? Hoe ver is het dan nog met OV? 4 km is wel te doen met de fiets en dat stukje extra zou ik er ook wel voor over hebben om dicht bij mijn paard te kunnen wonen! Alleen minder geschikt voor de studenten die graag midden in de stad zitten, en als je met OV dan alsnog een stuk moet reizen wat minder aantrekkelijk, maar misschien is het dus wel heel dichtbij.

Wil je deze combinatie grootschalig aanbieden of voor een enkele kamer die over is?

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 21:48

Ik zou hier wel interesse in hebben, mits de verbinding naar de stad goed is, dus iig elk half uur een bus/trein en vanaf 6 uur sochtends tot minimaal 11 uur savonds.
Verder als harde eisen dat mijn pony swinters buiten komt met andere paarden en er moet een rijbak zijn met verlichting.

Dit alles bij elkaar dus de kamer incl. GWL en de stalling incl. hooi excl. klusjes/verzorging voor maximaal €500,-
(Nu betaal ik voor mijn kamer 310 en de stalling 150, veel meer is niet haalbaar..)

Of er verder echt veel vraag naar is, nee ik denk het niet.. Ik denk dat het grote deel van de studenten met eigen paarden hun paard bij hun ouders heeft staan. Verder zie ik best veel mensen hun paard toch verkopen in hun 1e jaar, omdat ze er geen tijd meer voor hebben. Het studentenleven (stappen, vereniging, eigen huishouden, huisavonden, ouders, studeren) is te druk en te leuk, daar past geen paard meer in.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 22:07

Ik ga er even vanuit dat het Assen betreft gezien je advertentie en ik denk dat er in die regio niet erg veel vraag naar zal zijn. Maar goed, je hoeft er maar eentje te hebben toch? Dus je kunt gewoon een advertentie plaatsen en zien wat erop af komt?

goldie98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-17 22:27

Het gaat om een stalling met binnenbak. Eerst wil ik beginnen met 1 kamer, misschien uitbreiden tot 3 kamers. Inderdaad afhankelijk van de vraag ernaar. Hoe je de stalling wil hebben is afhankelijk van jezelf. Wou dus 500 euro per maand incl. stalling excl. hooi, voer en bedekking doen. Ik doe de paarden naar buiten en binnen. Ik ben nog aan het oriënteren.

Het is wel in Drenthe, met zeer mooie uitrijmogelijkheden. Wat betreft de openbare vervoer naar studiestad, dat weet ik nog niet. Ben er mee bezig. Namelijk moet er wel een vraag naar zijn. Anders kan ik altijd nog uitwijken naar een alleenstaande met een paard, of bed en breakfast van maken.

Betreft de gezelligheid met paard op kamers :p Lijkt me ook erg leuk!

Note: Heb net gekeken, zeer goede verbinding met studiestad in de ochtend 3 keer in het uur tot 5 keer in het uur en daarna 2 keer in het uur en savonds ook goede bereikbaarheid. Tot het station is het half uur reizen.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 22:45

Dat ligt zo erg aan de locatie.. 4 km afstand van het OV en niet in directe omgeving van de studiestad is voor mij geen doen. Studenten met paard die op kamers willen kunnen dan vaak beter thuis blijven wonen denk ik..
Denk ook aan gas/water/licht/internet enz van de kamer, zit dat er ook allemaal bij in of moet dat oook nog apart worden betaald?

Ik vind het idee echt super, het lijkt me fantastisch om op zo'n plekje te wonen. Maar realistisch weet ik dat ik dit nooit serieus zou doen. Te duur, te weinig tijd, te veel verantwoordelijkheid in 1 keer. Ik woon nu een jaar op kamers en voor mezelf goed zorgen (zorgen dat ik gezond avond eet, zo nu en dan eens schoonmaak bijv.) is al moeilijk genoeg met mijn zware studie.
En ik denk dat er meer zo zijn; het klinkt geweldig maar veel mensen zullen het toch niet doen. Je moet gewoon even die ene gek gaan vinden die het wel durft te doen. Dus juist daarom zou ik het wel proberen als ik jou was. Je moet er alleen even rekening mee houden dat er maar weinig mensen zullen zijn die daadwerkelijk na wikken en wegen er ook zullen gaan wonen, maar ja 1 is genoeg toch?

Na mijn studie zou ik wel echt blij worden van een plekje als wat je nu aanbied, maar tijdens mijn studie moet ik er niet aan denken. Ik zou er dan als het mogelijk is eerder als een appartementje met stalling aanbieden.

goldie98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-17 22:51

laraxXxemma schreef:
Dat ligt zo erg aan de locatie.. 4 km afstand van het OV en niet in directe omgeving van de studiestad is voor mij geen doen. Studenten met paard die op kamers willen kunnen dan vaak beter thuis blijven wonen denk ik..
Denk ook aan gas/water/licht/internet enz van de kamer, zit dat er ook allemaal bij in of moet dat oook nog apart worden betaald?

Ik vind het idee echt super, het lijkt me fantastisch om op zo'n plekje te wonen. Maar realistisch weet ik dat ik dit nooit serieus zou doen. Te duur, te weinig tijd, te veel verantwoordelijkheid in 1 keer. Ik woon nu een jaar op kamers en voor mezelf goed zorgen (zorgen dat ik gezond avond eet, zo nu en dan eens schoonmaak bijv.) is al moeilijk genoeg met mijn zware studie.
En ik denk dat er meer zo zijn; het klinkt geweldig maar veel mensen zullen het toch niet doen. Je moet gewoon even die ene gek gaan vinden die het wel durft te doen. Dus juist daarom zou ik het wel proberen als ik jou was. Je moet er alleen even rekening mee houden dat er maar weinig mensen zullen zijn die daadwerkelijk na wikken en wegen er ook zullen gaan wonen, maar ja 1 is genoeg toch?

Na mijn studie zou ik wel echt blij worden van een plekje als wat je nu aanbied, maar tijdens mijn studie moet ik er niet aan denken. Ik zou er dan als het mogelijk is eerder als een appartementje met stalling aanbieden.

Het is een kamer incl. gas, water en electriciteit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 23:11

Ik denk dat dit niet geschikt is voor een student. Het is wat aan de dure kant voor een student en een halfuur naar het station + dan nog naar de studiestad is echt niet te doen voor lange termijn. Denk dat je je beter kan richten op een alleenstaande starter oid, die hebben iets meer te besteden en wellicht de beschikking tot een auto om naar het werk te gaan.

goldie98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-17 23:12

eefj33 schreef:
Ik denk dat dit niet geschikt is voor een student. Het is wat aan de dure kant voor een student en een halfuur naar het station + dan nog naar de studiestad is echt niet te doen voor lange termijn. Denk dat je je beter kan richten op een alleenstaande starter oid, die hebben iets meer te besteden en wellicht de beschikking tot een auto om naar het werk te gaan.

Het gaat om het station van de studiestad.

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 23:18

goldie98 schreef:
Het gaat om een stalling met binnenbak. Eerst wil ik beginnen met 1 kamer, misschien uitbreiden tot 3 kamers. Inderdaad afhankelijk van de vraag ernaar. Hoe je de stalling wil hebben is afhankelijk van jezelf. Wou dus 500 euro per maand incl. stalling excl. hooi, voer en bedekking doen. Ik doe de paarden naar buiten en binnen. Ik ben nog aan het oriënteren.

Het is wel in Drenthe, met zeer mooie uitrijmogelijkheden. Wat betreft de openbare vervoer naar studiestad, dat weet ik nog niet. Ben er mee bezig. Namelijk moet er wel een vraag naar zijn. Anders kan ik altijd nog uitwijken naar een alleenstaande met een paard, of bed en breakfast van maken.

Betreft de gezelligheid met paard op kamers :p Lijkt me ook erg leuk!

Note: Heb net gekeken, zeer goede verbinding met studiestad in de ochtend 3 keer in het uur tot 5 keer in het uur en daarna 2 keer in het uur en savonds ook goede bereikbaarheid. Tot het station is het half uur reizen.

Ik ga gewoon alle mogelijke vragen stellen die in me opkomen :o
Kan je het hooi en bedekking dan bij jou afnemen? -> Er zijn maar weinig studenten met een auto en een paard.
Hoe groot is de kamer? Hoeveel huisgenoten zou je hebben? Hoe is het geregeld qua badkamer en keuken?
Begrijp ik goed dat het een half uur van jou naar het station is en dan nog van Assen naar Groningen? Ik denk dat het dan vrij ver wordt voor een student, dan ben je namelijk al gauw ruim een uur tot 1,5 uur onderweg in totaal. Zolang zijn de meeste thuiswonende studenten ook onderweg :)
Is er wel een supermarkt dichterbij in de buurt?

Als er zoiets over een half jaar/jaar voorbij zou komen zou ik het denk ik wel overwegen/doen. Wat me vooral tegen zou houden is de reisafstand, nu ben ik even lang onderweg. (Ik woon wel op kamers, maar niet in een studentenstad, en heb dus een eigen paard die ik volledig zelf onderhoud op een pensionstalling.) En daarnaast ook een beetje de kosten, niet dat ik het te duur vind voor wat je biedt, helemaal niet zelfs, maar wel voor wat mijn portemonnee aan kan.

Helaas denk ik dat het qua studenten daarop dus wel gaat vastlopen. Als de reistijd vanaf ouders/huidige woonplaats ongeveer even lang is, dan is het opeens best veel extra geld. Terwijl dat geld wel een realistische prijs is voor wat je aanbiedt.

goldie98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-17 00:12

Femek2902 schreef:
Ik ga gewoon alle mogelijke vragen stellen die in me opkomen :o
Kan je het hooi en bedekking dan bij jou afnemen? -> Er zijn maar weinig studenten met een auto en een paard.
Hoe groot is de kamer? Hoeveel huisgenoten zou je hebben? Hoe is het geregeld qua badkamer en keuken?
Begrijp ik goed dat het een half uur van jou naar het station is en dan nog van Assen naar Groningen? Ik denk dat het dan vrij ver wordt voor een student, dan ben je namelijk al gauw ruim een uur tot 1,5 uur onderweg in totaal. Zolang zijn de meeste thuiswonende studenten ook onderweg :)
Is er wel een supermarkt dichterbij in de buurt?

Als er zoiets over een half jaar/jaar voorbij zou komen zou ik het denk ik wel overwegen/doen. Wat me vooral tegen zou houden is de reisafstand, nu ben ik even lang onderweg. (Ik woon wel op kamers, maar niet in een studentenstad, en heb dus een eigen paard die ik volledig zelf onderhoud op een pensionstalling.) En daarnaast ook een beetje de kosten, niet dat ik het te duur vind voor wat je biedt, helemaal niet zelfs, maar wel voor wat mijn portemonnee aan kan.

Helaas denk ik dat het qua studenten daarop dus wel gaat vastlopen. Als de reistijd vanaf ouders/huidige woonplaats ongeveer even lang is, dan is het opeens best veel extra geld. Terwijl dat geld wel een realistische prijs is voor wat je aanbiedt.

Bedekking, voer en hooi zijn bij mij af te nemen.
Het gaat om het station van de studiestad, dus van de busreis rechtstreeks naar de studiestad Groningen.
De bedoeling is een kamer met eigen keukenblok, alleen badkamer en wc delen met mij.
De kamer wordt 4 bij 3 meter.
Supermarkt is op 4,5 km. Kan geregeld worden dat je met mij mee rijdt. Er zijn meerdere plaatsen met supermarkt in de buurt. In het dorp zelf is er een klein dure supermarkt.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 01:05

4 bij 3 is heel klein.. Dat is alleen mijn woonkamertje, maar dan heb ik ook nog een slaapkamertje van 3,5 bij 2,5 give or take en dan betaal ik 355 incl alles vlak onder HS Groningen... 20 min fietsen ben ik op school.

Nee heel eerlijk denk ik niet dat je daarvoor iemand gaat vinden.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 02:43

4 bij 3....net zo veel ruimte als je paard op box

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 08:02

Ik zou er zeker wel interesse in hebben, maar dan wel een all inclusieve systeem voor het paard. Ik ben vaak best moe na de studie (lange dagen) en als ik dan nog moet mesten, voeren, voor mezelf moet koken etc, dan heb ik weinig trek meer om nog te rijden.
Mijn paard is daarom ook niet meegegaan naar Utrecht, maar staat met haar vriendjes op de wei en wordt uitstekend verzorgd door de pensionstalling. Ik kom alleen als ik energie en tijd heb voor de leuke dingen.
Als ik straks klaar ben wil ik dat anders, maar studie+bijbaan waar je 7 dagen in de week in totaal 60-70 uur mee bezig bent... dan heb je echt weinig trek in elke dag mesten.

goldie98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-17 09:24

eilleen333 schreef:
Ik zou er zeker wel interesse in hebben, maar dan wel een all inclusieve systeem voor het paard. Ik ben vaak best moe na de studie (lange dagen) en als ik dan nog moet mesten, voeren, voor mezelf moet koken etc, dan heb ik weinig trek meer om nog te rijden.
Mijn paard is daarom ook niet meegegaan naar Utrecht, maar staat met haar vriendjes op de wei en wordt uitstekend verzorgd door de pensionstalling. Ik kom alleen als ik energie en tijd heb voor de leuke dingen.
Als ik straks klaar ben wil ik dat anders, maar studie+bijbaan waar je 7 dagen in de week in totaal 60-70 uur mee bezig bent... dan heb je echt weinig trek in elke dag mesten.

Dat kan ik begrijpen. Dat is ook bespreekbaar met mij.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 09:27

Ik denk dat de reisafstand het grootste probleem zal zijn. Als je dan toch op kamers gaat, zoek je in principe wel iets wat lekker dichtbij is. Ik heb niet heel veel zicht op de studentenwoningen in Groningen, maar mij lijkt dat je daar wel redelijk makkelijk aan komt? De afstand naar de supermarkt vind ik ook wel erg ver, dat zou toch makkelijker zijn voor iemand die daar op eigen initiatief met de auto heen kan. Aan de andere kant is het wel een plus om je paard zo dichtbij te hebben staan, dat zullen de meesten thuis niet hebben. Daarom nog wel aantrekkelijk, denk vooral voor een WO-student (vanwege minder contacturen) die niet zo veel geeft om het stadsleven.

Ook nog bedenkingen over je prijs, met de gemiddelde kamerprijs in Groningen per m2 kom je uit op ongeveer 250-300 euro voor de kamer. En dan zit je dus in de stad. Dan is de rest dus stalling, excl. hooi/bodembedekking/voer. Laten we zeggen dat je dan voor stalling 300 euro kwijt bent. Is dat niet wat aan de hoge kant voor die regio?