Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
2IJsjes schreef:In het verleden had een collega van mij ook zo iets. Zij wilde ook graag aan het werk, zij had zittend werk. Ze werd gewoon opgehaald en thuis gebracht door een taxi, betaald door de werkgever. Misschien kun je iets fiksen via de bedrijfsarts. Anders lekker thuis blijven, kost je baas ziektegeld.
En je collega wil ook niet wanneer je jou bijdrage in de reiskosten aan haar betaald?
2IJsjes schreef:In het verleden had een collega van mij ook zo iets. Zij wilde ook graag aan het werk, zij had zittend werk. Ze werd gewoon opgehaald en thuis gebracht door een taxi, betaald door de werkgever. Misschien kun je iets fiksen via de bedrijfsarts. Anders lekker thuis blijven, kost je baas ziektegeld.
En je collega wil ook niet wanneer je jou bijdrage in de reiskosten aan haar betaald?
Sooff schreef:2IJsjes schreef:In het verleden had een collega van mij ook zo iets. Zij wilde ook graag aan het werk, zij had zittend werk. Ze werd gewoon opgehaald en thuis gebracht door een taxi, betaald door de werkgever. Misschien kun je iets fiksen via de bedrijfsarts. Anders lekker thuis blijven, kost je baas ziektegeld.
Nee dat had ik al aangeboden. Het gaat haar volgens mij ook niet om geld, het probleem is dat ze niet eerder wil opstaan. Als ik naar haar huis kom mag ik wel meerijden van haar maar dat gaat niet want ik kan (nog) niet fietsen met die voet.

Nuray schreef:Ik verbaas me er best wel over dat veel mensen roepen "Lekker thuisblijven als ze dat niet voor je over hebben" of iets in die trant. Het is nog altijd jou eigen verantwoordelijkheid om te regelen dat je op je werk aankomt, dat is niet de zorg van je werkgever.
Het is we erg kinderachtig van je collega, dan weet je ook meteen weer wat je aan diegene hebt. Als ik jou was zou ik doorgeven aan je werkgever dat het voor jou voorlopig niet mogelijk is om te komen doordat de combinatie OV + een gebroken voet niet gaat werken. Wellicht dat je thuis wat werkzaamheden kunt verrichten.
Vjestagirl schreef:Het is in principe niet ongebruikelijk dat jij zelf verantwoordelijk bent voor hoe je op je werk komt. Dat dat nu heel lastig is snap ik. Misschien kun je eerder van huis weg waardoor je veel rustiger aan kunt doen in het OV en tussendoor kunt zitten? Misschien kun je een rolstoel of scootmobiel regelen / lenen / huren (via een thuiszorgwinkel in de buurt misschien)? Misschien kun je op facebook in de groep van jouw stad een oproep doen of er mensen zijn die dezelfde kant op gaan en waarbij je mee zou mogen rijden?
Citaat:Daarnaast heeft de werkgever de verplichting de werknemer de gelegenheid te bieden om op het werk aanwezig te zijn.
Blue_Eyes schreef:Vjestagirl schreef:Het is in principe niet ongebruikelijk dat jij zelf verantwoordelijk bent voor hoe je op je werk komt. Dat dat nu heel lastig is snap ik. Misschien kun je eerder van huis weg waardoor je veel rustiger aan kunt doen in het OV en tussendoor kunt zitten? Misschien kun je een rolstoel of scootmobiel regelen / lenen / huren (via een thuiszorgwinkel in de buurt misschien)? Misschien kun je op facebook in de groep van jouw stad een oproep doen of er mensen zijn die dezelfde kant op gaan en waarbij je mee zou mogen rijden?
Volgens de wet verbetering poortwachter is dat niet van toepassing. Die stelt nadrukkelijk dat in het geval dat de werknemer door een blessure of ziekte niet voor eigen vervoer kan zorgen, de werkgever daarvoor verantwoordelijk is.
Blue_Eyes schreef:Vjestagirl schreef:Het is in principe niet ongebruikelijk dat jij zelf verantwoordelijk bent voor hoe je op je werk komt. Dat dat nu heel lastig is snap ik. Misschien kun je eerder van huis weg waardoor je veel rustiger aan kunt doen in het OV en tussendoor kunt zitten? Misschien kun je een rolstoel of scootmobiel regelen / lenen / huren (via een thuiszorgwinkel in de buurt misschien)? Misschien kun je op facebook in de groep van jouw stad een oproep doen of er mensen zijn die dezelfde kant op gaan en waarbij je mee zou mogen rijden?
Volgens de wet verbetering poortwachter is dat niet van toepassing. Die stelt nadrukkelijk dat in het geval dat de werknemer door een blessure of ziekte niet voor eigen vervoer kan zorgen, de werkgever daarvoor verantwoordelijk is. Zie de link van Brainless. Een citaat daaruit:Citaat:Daarnaast heeft de werkgever de verplichting de werknemer de gelegenheid te bieden om op het werk aanwezig te zijn.
Anoniem schreef:Dat is een totaal andere situatie die je in de laatste link geeft Sannens. Dat betreft een dame die wel degelijk zelf in de staat was naar het werk te komen maar dat en ander passend werk gewoonweg weigerde.
In de link van het Arboportaal wordt totaal niets gezegd over vervoer, dus ook daaraan kun je geen conclusie verbinden.
Jouw link en advies is net zo onbetrouwbaar als de eerder gegeven informatie.
Op basis daarvan kreeg ze een loonsanctie: Citaat:De werkneemster kon meerijden met (een) collega(‘s) die eveneens bij het schoonmaakbedrijf werkzaamheden verrichtte(n). Toen deze mogelijkheid om mee te rijden verviel, meldde de werkneemster zich weer volledig ziek. De werkgever heeft nog andere aangepaste werkzaamheden aangeboden, maar de werkneemster weigerde deze aangepaste werkzaamheden te verrichten. De werkneemster gaf aan dat zij niet kon werken, omdat zij zich niet kon verplaatsen.